Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz 2. ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Advertisements

Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Monitor Projekt Gymnázia Nymburk podpořený z prostředků ESF.
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
Jazykové vzdělávání v kontextu Lisabonského procesu Schopnost komunikovat v cizích jazycích - jedna ze základních dovedností občana Evropy.
Taneční a pohybová výchova
ZŠ KUNRATICE ZÁSTUPCE ŘEDITELE PRO ROZVOJ KVALITY PEDAGOGICKÉ PRÁCE MgA. Bc. Olga Králová Foto školy.
Návrh plánu mentoringu ZŠ Kunratice. Cíle a směr Prost ř ednictvím zavedení udr ž itelného systému mentoringu na škole u č itelé i ž áci dosahují svého.
Střední škola stavební Jihlava Sociální partnerství zpracoval : PhDr. Pavel Toman únor 2011.
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Hotelnictví a gastronomie zblízka (vzdělávací program se stážemi) Zpracovala: Tvrdoňová Anna Datum: 2013.
„Umět a znát, abychom si v životě věděli rady“
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
PARTNER PROJEKTU OBCHODNÍ AKADEMIE A STŘEDNÍ ZEMĚDĚLSKÁ ŠKOLA BRUNTÁL Ing. Ladislav Konopka Bruntál
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Evropská dimenze odborného vzdělávání Helena Úlovcová Helena Úlovcová Otrokovice 6. – Konference projektu UNIV 2 KRAJE.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Mgr. Lucie Holacká, Národní institut pro další vzdělávání
Autoevaluace školy ZŠ pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami s.r.o. Aviatiků 462, Ostrava-Hrabůvka Mgr. René Macháč.
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
Kvalitní škola – kritéria a indikátory hodnocení
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Evropské jazykové portfolio v praxi
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
EU peníze středním školám. Šablony Šablony – unikátní systém podávání žádostí o EU dotace Není nikde jinde v EU Velmi jednoduchý způsob - školy mají minimum.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
Klíčová aktivita 3 Profesní portfolio Ing. Aleš Jurečka Praha,
EVROPSKÝ PROJEKT VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ VYHODNOCENÍ PROJEKTU.
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Individuální projekt OP VVV
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Šablony OP VVV a podpora nadání
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Polytechnické vzdělávání v rámci šap
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Implementační projekt KAP
Místní akční plán vzdělávání MČ Praha 3
PROFESE UČITELE Radek Šír.
11. Portfolio dítěte Portfolio je uspořádaný soubor prací dítěte shromážděný za určité období, které poskytuje informaci o výsledcích dítěte, průběhu učení.
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
První zkušenosti s evaluací
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Informace o projektu IKAP
Model intenzivní podpory
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz 2. ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů uvnitř škol Ing. Aleš Jurečka, Mgr. Soňa Sugrañes Zkušenosti s využitím profesního portfolia učitelů na střední odborné škole Střední škola polytechnická, Olomouc, Rooseveltova 79 Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz

STUDIJNÍ A UČEBNÍ OBORY – SŠP, OLOMOUC, ROOSEVELTOVA 79 Směr strojírensko – automobilní - 5 oborů Směr dřevařský - 2 obory Směr stavební - 9 oborů Směr obchodní - 1 obor CELKEM: 17 oborů vzdělávání 607 žáků

SLOŽENÍ PEDAGOGICKÉHO SBORU ŠKOLY TEORETICKÉ VYUČOVÁNÍ (TV): 35 pedagogů - učitelé všeobecných předmětů (19) - učitelé odborných předmětů (16) ODBORNÝ VÝCVIK (OV): 32 pedagogů - učitelé odborného výcviku CELKEM: 67 pedagogů

PROČ PROFESNÍ PORTFOLIO?

OČEKÁVANÝ PŘÍNOS pro školu Přenos pozitivních zkušeností/informací uvnitř školy (mezi TV a OV) Zvýšení motivace dobrých učitelů a jejich zviditelnění Průběžná komunikace vedení školy s učiteli za účelem naplnění individuálních plánů profesního rozvoje Růst kvality práce učitelů Zlepšování výsledků žáků Cílené další vzdělávání učitelů Zvýšení osobní zodpovědnosti učitelů za chod školy Inovace

KARIÉRNÍ ROZVOJ versus PROFESNÍ ROZVOJ ? Profesní rozvoj byl primárně určen především učitelům všeobecně vzdělávacích předmětů v základních a středních školách.  

JAK?

1. ZAČÁTEK ŠKOLNÍHO ROKU PEDAGOG SESTAVUJE PLÁN OSOBNÍHO PEDAGOGICKÉHO ROZVOJE NA ŠKOLNÍ ROK = STANOVENÍ DVOU CÍLŮ Vychází z: Standardu učitele (12 kompetencí) Strategie a koncepce školy ŠVP Vlastních cílů Cíle mají směřovat ke zlepšování výsledků vzdělávání žáků v rámci jejich osobního maxima. Cíle musejí být vyhodnotitelné. Ve školním roce 2016/2017stanovilo vedení školy poprvé jeden z cílů: VYUŽÍTÍ ICT VE VÝUCE Projednání s ředitelem školy / zástupcem ředitele školy pro TV nebo OV

VZOR: Plán osobního pedagogického rozvoje na školní rok

2. PRŮBĚH ŠKOLNÍHO ROKU NA OSOBNÍM PEDAGOGICKÉM ROZVOJI = PEDAGOG PRACUJE NA OSOBNÍM PEDAGOGICKÉM ROZVOJI = PLNĚNÍ STANOVENÝCH CÍLŮ V profesním portfoliu učitel shromažďuje doklady k průběhu a výsledkům své práce (např. důkazy učení žáků atd.) a východiska pro další profesní rozvoj. Portfolio je základem pro formativní hodnocení plnění cílů v plánu profesního rozvoje a další plánování. VEDENÍ ŠKOLY PEDAGOGA PODPORUJE

VZOR: Profesní portfolio

2) Kompletuje Profesní portfolio 3. KONEC ŠKOLNÍHO ROKU PEDAGOG 1) VYPLŇUJE FORMULÁŘ REFLEXE A AUTOEVALUACE VLASTNÍ PRÁCE za školní rok Cíle Zodpovědnost Sebehodnocení Know-how Další vzdělávání Kariéra * Návrhy a inovace 2) Kompletuje Profesní portfolio Vyhodnocení (Hodnotící rozhovor) s ředitelem školy / zástupcem ředitele školy pro TV nebo OV

VZOR: Formulář reflexe a autoevaluace vlastní práce za školní rok

VYUŽITÍ PROFESNÍHO PORTFOLIA SŠP, OLOMOUC, ROOSEVELTOVA 79 ŠKOLNÍ ROK: 2014/2015 2015/2016 2016/2017

REÁLNÝ PŘÍNOS – KONKRÉTNÍ PŘÍKLADY Tvorba databáze skript, učebních textů a testů – pro odborné předměty Příprava digitálních učebních materiálů (elektronické učebnice) Efektivní příprava žáků na JZZZ a MZ (Mat, AJ, Odborné předměty) Sdílení učebních zdrojů pedagogy/žáky (využití MOODLu) Aplikace odborného SW do výuky Vytváření pomůcek Inovace vybavení dílen Vytvoření Studentské firmy (příručky pro vedení Studentské firmy) Práce pedagogů na projektech (v rámci ČR i mezinárodních) Modernizace webových stránek školy Vytvoření Facebookové stránky školy Průběžné cílené vzdělávání pedagogů Rozvoj vzdělávání dospělých v rámci zavedení celoživotního vzdělávání do prostředí školy Organizace přednášek, školení, exkurzí a soutěží pro žáky

VÝZVY Smysluplnost Časová náročnost Běh na dlouhou trať Změna ve stylu práce učitelů/vedení

ÚKOLY PRO VEDENÍ ŠKOLY Motivovat Inspirovat Komunikovat Pomáhat vytvářet vhodné podmínky pro činnost učitelů Vytvářet prostředí důvěry

SMYSL PRÁCE S PROFESNÍM PORTFOLIEM UMÍME MŮŽEME DOKÁŽEME

Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz Děkujeme za pozornost. Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz