Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová
Advertisements

Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Modal verbs (Způsobová slovesa)
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Modální slovesa a jejich opisné tvary
Modální- způsobová slovesa
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_49.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Second Conditional – tvar a použití
VY_32_INOVACE_3C20 Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová Modal And Related Verbs.
Přítomný čas PRŮBĚHOVÝ Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
DUM DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL ANGLIČTINA Mgr. Kateřina Kasanová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Should, ought to Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
DUM DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL ANGLIČTINA Mgr. Kateřina Kasanová
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_13 Název materiálu: Vazba „be going to“ Tematická oblast: Angličtina 2. ročník – strojírenské obory.
Predictions We will definitely use / do / buy / have…. We will probably use / do / buy / have…. We may / might (not) use / do / buy / have…. We probably.
Question tags Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Anotace: prezentace je určena pro žáky pátých ročníků seznámí se zde s tvarem slovesa “can“ v min. čase tvar minulého času could + tvar slovesa v záporu.
Reported speech – nepřímá řeč Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Modal verbs Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_108 ZŠ Jenišovice.
Modal verbs of probability in present and past Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_08 Název materiálu: Modální slovesa – gramatická cvičení Tematická oblast: Angličtina 2. ročník – strojírenské.
ANOTACE Prezentace s výkladem a úkoly na použití některých způsobových sloves v anglickém jazyce. Druh učebního materiálu DUM Očekávané výstupy písemně,
Modal verbs I. Modální slovesa I.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_07
Vyjádření možnosti/pravděpodobnosti pomocí may, might, could, will
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_58.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_433_Vyjadřování budoucnosti AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_49.
Minulý čas průběhový (8.ročník) Učebnice Project 3 Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_428_Minulý čas slovesa TO BE AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Vazba „going to“ 7.ročník (k učebnici Projekt 3)
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_22_INOVACE_01_18.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Modal verbs – could, should, would Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_22_INOVACE_01_15.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
Texty jsou vlastní originální tvorbou autora.
Přítomný průběhový čas The present continuous tense
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Modal verbs.
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
VY_32_INOVACE_222_Časy sloves
ZPŮSOBOVÁ SLOVESA I. (Modal verbs I.)
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas průběhový Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Modal verbs. Modal verbs Mezi modální slovesa patří: can, could may, might shall, should will, would must.
Název školy Střední škola obchodně technická , s. r. o. Číslo projektu
Present tenses Mgr. Lucia Púčková VY_32_Inovace_19 PL-3
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Dostupné z Metodického portálu ISSN
Transkript prezentace:

Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271, 463 53 Křižany Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.3335 Autor Mgr. Ing. Alena Chotěborská Číslo VY_32_INOVACE_37 Název Modální slovesa II. Předmět Anglický jazyk Ročník/y/ 8. - 9. ročník Anotace Prezentace seznamuje s modálními slovesy, jejich opisnými tvary a užívání v různých časech. Druh učebního materiálu Prezentace s výkladem Časová dotace 1 - 2 vyučovací hodiny Datum vytvoření 20. 1. 2014 Datum ověření 22. 1. 2014 Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.

MODÁLNÍ SLOVESA II. MAY - SHOULD = OUGHT TO - USED TO - SHALL Stejný tvar pro všechny osoby- nemají –s ve 3.os.j.č. Vždy za nimi následuje infinitiv slovesa bez TO Zápor tvoří přidáním NOT Otázku tvoří změnou slovosledu – inverzí Některá z nich tvoří minulý a budoucí čas opisem – od jiného slovesa

MAY I MAY = smím, mohu, mám dovoleno - formální, knižní – moc se neužívá - obvykle nahrazováno slovesem CAN Vyjadřuje: Svolení / zákaz - He MAY / MUSTN´T go. Žádost o svolení - MAY I open the window? Yes, you MAY/CAN. Možnost, nejistotu = snad, asi, možná It MAY be a lie. Možná/asi to je/bude lež. -Zápor MUSTN´T You MUSTN´T speak about it. ? Otázka MAY I speak to him? Podmiň. způsob – MIGHT It MIGHT be a lie. Snad by to mohla být lež.

MAY = BE ALLOWED TO = být dovoleno – opisný tvar MAY – užíváme v přítomném čase BE ALLOWED TO – užívá se ve všech časech Přít. čas I MAY do it. I AM ALLOWED TO do it. I´M NOT ALLOWED TO help you. Min. čas We WERE ALLOWED TO play games. We WEREN´T ALLOWED TO smoke. Bud. čas You WILL BE ALLOWED TO ask him. You WON´T BE ALLOWED TO speak.

SHOULD = OUGHT TO Nejčastěji vyjadřuje nutnost – že by někdo měl nebo neměl něco udělat – měl bych, měl bys,… OUGHT TO = důraznější – morální povinnost You SHOULD help her. = You OUGHT TO help her. SHOULD vyjadřuje i pravděpodobnost, že se něco stane: He SHOULD be home by now. Už by měl být doma. + KLAD You SHOULD learn. You OUGHT TO learn. ZÁPOR You SHOULDN´T smoke. You OUGHTN´T TO smoke. ? OTÁZKA What SHOULD I do? OUGHT I TO do it? zastaralé, neužívá se

USED TO Užívá se pro vyjádření často opakovaných dějů v minulosti – nyní už neprobíhají I USED TO play football every Saturday. He didn´t USED TO be my best friend. We USED TO go there every holiday. My parent USED TO smoke a lot but not any now. POZOR! BE USED TO = být zvyklý na I AM USED TO reading before sleeping. We WEREN´T USED TO learning every day.

SHALL V 1. os.j.+mn.č. může nahrazovat will ve form. A Vyjadřuje tedy budoucí čas I WILL/I´LL go there. = I SHALL/ I´LL go there. Častěji se užívá, když nabízíme pomoc nebo sami něco navrhujeme: SHALL I help you? SHALL we tidy the classroom? SHALL I make you a sandwich? What SHALL we have?

ZDROJE: