Metodický a supervizní seminář k praxi III.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodický a supervizní seminář k praxi III.
Advertisements

Metodický a supervizní seminář k praxi III. 4. září 2012.
Metodický a supervizní seminář k praxi III. 2. září 2014.
Případové studie Úvodní informace Zpracovávaná témata Ukázka zpracovaného tématu CZ.1.07/1.1.00/ My to umíme.
Pracovní právo. Pohovor
Spolupráce Odboru sociálně-právní ochrany dětí Magistrátu města Karviné s poskytovateli sociálních služeb.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
Dotační fond LK Soutěže MŠMT Program a podprogramy - školství  Program č. 4 resortu školství, mládeže a zaměstnanosti  4.1 Podpora volnočasových.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Zahájení tvorby Komunitního plánu sociálních služeb pro město Žatec Mgr. Petr Antoni Dne
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
1 Profilová část maturitní zkoušky a poznatky z 5leté praxe Mgr. Petra Pátková, odbor vzdělávací soustavy jednání Asociace SPŠ Špindlerův Mlýn, 7. říjen.
Přijímací řízení ve školním roce 2015/ ÚVOD Kde je/bylo možné získávat informace:  Návštěvy SŠ a SOU, dna otevřených dveří  Výstava EDUK ART.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
IP Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Jihlava 25. listopadu 2014.
Vzdělávací program v oboru dětské lékařství MUDr. Jana Mathonová, prim. dětského oddělení Kroměřížské nemocnice a.s.
Raná péče. terénní, popřípadě ambulantní služba poskytovaná dítěti a rodičům dítěte ve věku do 7 let, které je zdravotně postižené, nebo jehož vývoj je.
SEMESTRÁLNÍ PROJEKT B Učebna UF 219 pátek h.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Novela školského zákona v návaznosti na předškolní vzdělávání a školní stravování Bc. Eva Martinková, odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský.
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
Diplomový seminář úvodní přednáška
Přijímací řízení 2016/17.
Důležité informace pro rodiče vycházejících žáků
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
Úřad práce České republiky
PREZENTACE K VĚDECKÉMU KOLOKVIU I, II, III
Plánování ve školní tělesné výchově
Název projektu: Drogové závislosti - násilníci a oběti Bc
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Závěrečná konference Zlín,
Průběh výuky předmětu Fyzika
Úmluva o právech dítěte Listina základních práv a svobod Další zákony
Logistika a Supply Chain Management
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky Změny právních předpisů
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Exkurz do historie a kultury Romů
Správa sociálního zabezpečení
Mgr. et Mgr. Michal Tuláček 9. října 2017
Harmonogram cvičeních Podmínky pro zápočet Informační zdroje
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Informace k přednášce a semináři k předškolní pedagogice Jarní semestr 2016 Zora Syslová.
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví ORP Chrudim Podpora sociální práce v obci Chrudim a ve správním obvodu obce s rozšířenou.
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
Přijímací řízení pro školní rok 2018/2019.
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Koordinovaný přístup a ESIF 2014+
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
PROCES STANDARDIZACE SOCIÁLNÍ PRÁCE V LOVOSICÍCH
Metodický a supervizní seminář k praxi III.
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Přijímací řízení pro školní rok 2019/2020.
Klíčové aktivity projektu
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Dobrovolnická činnost ADRA se seniory a pro seniory
ROČNÍKOVÁ PRÁCE Dokázat propojit teoretické znalosti
ROČNÍKOVÁ PRÁCE Dokázat propojit teoretické znalosti
Metodický a supervizní seminář k praxi III.
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
Pěstounská péče na přechodnou dobu (PPPD)
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Metodický a supervizní seminář k praxi III.

Program Výstup z prázdninové praxe Metodické semináře a rozdělení do skupin Tematické zaměření praxí 2. Ročníku Výběr praxe Časový harmonogram praxí a metodických seminářů 2. ročníku Jak úspěšně absolvovat praxi Individuální plán praxe Zpráva z praxe Mimořádné akce – Noc venku Ročníková práce Závěrečná konference Podmínky získání zápočtu

PRÁZDNINOVÁ PRAXE Zpráva – do odevzdávárny vedoucímu své nové seminární skupiny Zápočet z letošní prázdninové praxe se zapisuje ve zkouškovém období zimního semestru K zápočtu: IPP, zpráva z praxe, hodnocení

ROZDĚLENÍ DO SKUPIN 4 SEMINÁRNÍ SKUPINY A: Ivana Čihánková B: Hana Čížková C: Radek Kuchař

Časový harmonogram praxí a metodických seminářů 20. 9. Úvodní seminář pro celý ročník 22.9.(18.00) - 25.9.Otevřen rozpis pro výběr praxe I. 27. 9. Představení partnerských pracovišť 4. 10. Seminář před praxí v seminárních skupinách - IPP 10. 10. - 14. 10. Praxe I. 10.10.(18.00) - 16.10.Otevřen rozpis pro výběr praxe II. 18. 10. Seminář po praxi v seminárních skupinách 1. 11. Seminář před praxí v seminárních skupinách - IPP 7. 11. - 11. 11. Praxe II. 7.11. (18.00) - 13.11.Otevřen rozpis pro výběr praxe III. 15. 11. Seminář po praxi v seminárních skupinách 24. 11. „Noc venku“ 29. 11. Seminář před praxí v seminárních skupinách - IPP 7. 12. - 11. 12. Praxe III. 13. 12. Seminář po praxi v seminárních skupinách

PRAXE VE 2. ROČNÍKU: PRAXE V SOCIÁLNÍ OBLASTI: Registrované sociální služby Sociální odbory úřadů (státní správa): OSPOD, kurátoři, … Pastorační a spirituální péče Komunitní centra, centra pro mládež

VÝBĚR PRAXE 5 CÍLOVÝCH SKUPIN: Jedna praxe musí být ve: STÁTNÍ SPRÁVĚ Rodiny s vícečetnými problémy; děti ohrožené dlouhodobě nepříznivou sociální situací v rodině, zanedbávané, týrané, zneužívané Děti a mládež s výchovnými problémy; dětští a mladiství delikventi Osoby ohrožené sociálním vyloučením (pachatelé trestné činnosti, osoby bez přístřeší, propuštěné z výkonu trestu odnětí svobody, ústavních nebo léčebných zařízení) Lidé s tělesným, smyslovým, mentálním, zdravotním handicapem Senioři Jedna praxe musí být ve: STÁTNÍ SPRÁVĚ Jedna z praxí musí být: PASTORAČNÍ PRAXE

STÁTNÍ SPRÁVA Úřady městských částí sociální a zdravotní odbory PŘÍKLADY ČINNOSTÍ: sociálně právní ochrana dětí sociální prevence hmotná nouze + sociální péče národnostní menšiny komunitní plánování

PASTORAČNÍ PRAXE Sociální služby v zařízeních, která jsou zřizována církví (Charita, Diakonie, ...) Farnosti – komunitní centra v lokalitě Práce s mládeží v rámci církve (diecézní centra mládeže, salesiánská střediska) Duchovní péče v nemocnicích, ve věznicích

PASTORAČNÍ PRAXE METODICKÁ PODPORA ZE STRANY ŠKOLY: Katedra teologie a filosofie Skupina A: Láďa Heryán Skupina B: Michael Martinek Skupina C: Ondřej Fischer

ÚSPĚŠNÁ PRAXE (step by step) 1. VÝBĚR Z ROZPISU(na základě informací na kartě zařízení, webových stránek) 2. Vypracování INDIVIDUÁLNÍHO PLÁNU PRAXE 3. Po uzavření rozpisu KONTAKTOVAT VYBRANÉ ZAŘÍZENÍ, (domluvit se na organizaci praxe, konzultovat individuální plán praxe) 4. METODICKÝ SEMINÁŘ PŘED PRAXÍ (individuální plán praxe) 5. PRAXE 1. den – Individuální plán praxe ; domluvit průběh praxe 5. den – Hodnocení praxe – razítko + podpis 6. METODICKÝ SEMINÁŘ PO PRAXI 7. ZPRÁVA Z PRAXE vložit do odevzdávárny nejpozději 14 dnů po praxi po schválení vytisknout a vložit spolu s hodnocením praxe do portfolia

CO DĚLAT KDYŽ ... KOMUNIKOVAT ONEMOCNÍM Pokud jsou odpracované alespoň 3 dny, je možné zbylé hodiny odpracovat v náhradním termínu Pokud jsou odpracované méně než 3 dny, je třeba opakovat praxi celou Ihned kontaktovat koordinátora na pracovišti i ve škole KOMUNIKOVAT

INDIVIDUÁLNÍ PLÁN PRAXE

ZPRÁVA Z PRAXE

AKCE V RÁMCI MSSP III. a IV. 27. září 2016 Představení partnerských pracovišť 24. listopadu 2016 „Noc venku“ 30. května 2017 Studentská konference

ROČNÍKOVÁ PRÁCE Student má v ročníkové práci prokázat dovednost propojit teoretické poznatky z odborných zdrojů a přednášek se zkušenostmi z absolvované praxe v sociální oblasti. PRÁCE MUSÍ OBSAHOVAT: Anotaci Obsah Úvod (vymezení problému a cíle práce) Vlastní část (členěná do kapitol, resp. subkapitol – zpracovává zvolené téma a cíle práce) Shrnutí (autor vyhodnotí poznatky, zkušenosti a závěry, ke kterým dospěl) Závěr (autor zhodnotí, zda dosáhl cílů práce) Seznam literatury ROZSAH: 15 – 20 NS, tj. 27.000 – 36.000 znaků včetně mezer (do rozsahu se nepočítá anotace, obsah, seznam literatury a přílohy, které se číslují zvlášť) CITACE DLE NORMY

ROČNÍKOVÁ PRÁCE POSTUP: Na praxi Vás zaujme nějaká problematika (něco vás zajímá, rádi byste o tématu více věděli, kladete si otázky …). Např. „Jaká je role sociálního kurátora v případě, že je dítě umístěno do ústavní péče?“ ; „Jakým způsobem lze komunikovat se seniory s demencí?“ Na základě zájmu o danou problematiku z praxe zformulujete cíl práce a na základě odborné literatury vypracujete ročníkovou práci dle klasických požadavků. (Doporučujeme cíl práce a osnovu konzultovat s vedoucím seminární skupiny). Práci vložíte do příslušné odevzdávárny do stanoveného termínu. Na Vaši práci obdržíte do určeného termínu dva posudky – vedoucího seminární skupiny a oponenta z jiné seminární skupiny. Pokud je práce doporučena k obhajobě, můžete se k obhajobě přihlásit. Obhajoba proběhne v rámci malé souborné zkoušky z Metod sociální práce. Pokud práce není doporučena k obhajobě, je potřeba ji na základě připomínek přepracovat a znovu odevzdat vedoucímu seminární skupiny.

PODMÍNKY PRO ZÍSKÁNÍ ZÁPOČTU Docházka na metodické semináře Podepsané Individuální plány praxe Schválené zprávy z praxí + vytištěné v portfoliu Hodnocení z praxe potvrzení odpracovaných hodin

Děkujeme za pozornost