Data z kontrolní činnosti ČIŽP

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kariérové poradenství
Advertisements

Informace z CENIA J. Valta
BABYLON 22. říjen 2014 Liberec Databáze kompostáren za rok 2013 Kristýna HUSÁKOVÁ odbor odpadů.
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Inspekce kvality sociálních služeb
Nová koncepce a změny v činnosti Státní energetické inspekce v souvislosti s novelami zákonů č. 458/2000 Sb. a č. 406/2000 Sb. Činnost územního inspektorátu.
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Integrovaný registr znečištění Ing. Jiří Jungmann Výzkumný ústav maltovin Praha s. r. o.
Integrovaný registr znečišťování Platná právní úprava Ing. Bc. Jan Maršák, Ph.D. Odbor integrované prevence a IRZ Ministerstvo životního prostředí.
Základní registr obyvatel
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
Plánování interních auditů Ing. Šárka Kavková
Správní řízení v oblasti veřejné podpory
ZÁKON č.17/1992 Sb. o životním prostředí Životním prostředím je vše, co vytváří přirozené podmínky existence organismů včetně člověka a je předpokladem.
Podklad pro jednání pracovní skupiny Téma: Podmínka v IP
Zkušenosti AIP s aplikací systému IPPC Ing. Monika Přibylová Agentura integrované prevence, ČEÚ Internet:
Změna Státní energetické koncepce a priority České republiky k zajištění bezpečnosti zásobování elektřinou Ing. Tomáš H ü n e r náměstek ministra © 2008.
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Správní řízení při ukládání pokut za porušení zákonů Ing. Jan Kovář Státní energetická inspekce.
Hodnocení plnění POH LK
Integrovaná prevence a omezování znečištění (IPPC) v České republice
Systém kontrolní činnosti SEI
Systém kontrolní činnosti SEI
1 Problémy s aplikací zákona č. 76/2002 Sb. o integrované prevenci z pohledu ČIŽP Ing. Antonín Kroupa Česká inspekce životního prostředí – ředitelství.
Propojení zákona o integrované prevenci a zákona o hospodaření energií Ing. František Plecháč Státní energetická inspekce.
Mgr. Magdaléna Peterková
Výzkumné projekty MŽP v oblasti odpadového hospodářství
Současnost a vize Integrovaného registru znečišťování životního prostředí Úsek informační podpory, oddělení IRZ/CO.
Posuzování vlivů na životní prostředí v územním plánování (SEA proces) Zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, ve znění zákona.
Integrovaná prevence 26. dubna Osnova přednášky úvodní poznámky cíl integrovaného rozhodování principy základní pojmy právní úprava integrované.
Integrovaná prevence. Integrovaná prevence – prameny, cíle a předmět Prameny právní úpravy: –Směrnice Rady 96/61/EC o integrované prevenci a omezování.
Administrativní nástroje, integrovaná prevence, sankční nástroje 11. března 2009.
1 Právo na informace Jitka Bělohradová. 2 Právo na informace Zakotvení na ústavní úrovni –Čl. 17 LZPS – právo na informace –Čl. 35 odst. 2 LZPS – právo.
Ochrana půdy a lesa.
Změny v průběhu kontrol (kontrolní řád) kpt. Mgr. Blanka Kliková Oddělení stavební prevence, kontrolních činností a ZPP HZS Karlovarského kraje kpt. Mgr.
Paragraf Fišerové – dopady na pacienty, pojišťovny a poskytovatele zdravotní péče.
Integrovaná prevence v resortu MZe. IPPC – integrovaná prevence a omezování znečištění  IPPC = integrovaná povolení (IP) a integrovaný registr znečištění.
Roční souhrnná zpráva o výsledcích kontrolních akcí provedených inspekcí práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
Působnost odboru dozoru a regulace vodárenství - oddělení stížností, kontroly a regulace v rámci dozoru MZe v oblasti VaK Seminář MZe pro vodoprávní úřady.
Kamerové systémy metodika Plzeňský kraj 7. března 2013 ÚOOÚ.
Problematika Úřadu práce v kontextu poskytovatelů sociálních služeb 18. února 2014 Mgr. Jana Marie Landová.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Zákon č. 76/2002 Sb. ze dne 5. února 2002 o integrované prevenci a omezování znečištění, o integrovaném registru znečišťování a o změně některých zákonů.
Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 IRZ Mr. Nepimach ČEU.
ZÁKON O OCHRANĚ OVZDUŠÍ A LOKÁLNÍ TOPENIŠTĚ Kurt Dědič – odbor ochrany ovzduší MŽP Enviro Ostrravice,
Ústí nad Labem 4/2009 Ing. Jaromír Vachta
Kvalita v sociálních službách jako proces
Zákon č. 76/2002 Sb. ze dne 5. února 2002 o integrované prevenci a omezování znečištění, o integrovaném registru znečišťování a o změně některých zákonů.
Je kybernetická bezpečnost dostačující?
MINISTERSTVO OBRANY INSPEKCE MINISTRA OBRANY
Novelizace zákona o IRZ Ing. Mgr. Eduard Hlavatý XVII
Poznatky z kontrol agentur práce
Prevence závažných havárií v ČR
Inspekční a prosazovací přístup
Porada ODK se zástupci orgánů veřejné správy
Metodický pokyn k § 23a vodního zákona
Informace z CENIA Jiří Valta ČIŽP.
Seminář MZe pro vodoprávní úřady Skalský Dvůr, 19. –
Ústí nad Labem 4/2008 Ing. Jaromír Vachta
Integrovaná prevence a omezování znečisťování (IPPC)
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Praktické zkušenosti z kontrol provozovatelů významných zdrojů znečišťování ovzduší Ing. Radomír Štěrba ENVIRO 2016, Ostravice.
Stavební právo.
Metodický dokument ke zprávám o plnění závazných podmínek provozu Ing
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Šetření mimořádných událostí v drážní dopravě
Legislativní otázky (část 2) Mgr. Hana Nenutilová Ing. Jan Slavík, Ph
Inspekční činnost ČIŽP v rámci integrované prevence
Novinky z EU Ing. Jan Slavík, Ph. D. XXVIII
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra
Transkript prezentace:

Data z kontrolní činnosti ČIŽP Antonín Kroupa XVII. Fórum pro výměnu informací o BAT, 24. listopadu 2016, MPO

Obsah prezentace Plnění plánu a programů běžných kontrol IPPC zařízení 2014 – 2016, Typy kontrol v rámci integrovaných agend Vyhodnocení plnění k polovině roku 2016

Plán a programy kontrol IPPC zařízení Základní práva a povinnosti vzhledem k IPPC jsou dány Inspekci zejména §§ 34, 20b, 19b, 18, 37 ZIP. Dle ustanovení jednotlivých odstavců § 20b ZIP Inspekce stanoví dle rizikovosti zařízení Plán kontrol IPPC zařízení (Plán), který je rozpracován na program běžných kontrol těchto zařízení v daném roce (Program). Toto je specifické vzhledem k plánům kontrolní činnosti odborných složek ochrany ŽP Inspekce.

Plán a programy kontrol IPPC zařízení ZIP ukládá Inspekci dodržet dobu mezi dvěma kontrolami na místě – jeden až tři roky. K tomuto ještě přistupují mimořádné kontroly (havárie, podněty, vydávání nebo změny IP, přezkumy), opakované kontroly na místě (závažném porušení podmínek IP) a zprávy o kontrole (zpracovávání, zasílání, zveřejňování).

Plán a programy kontrol První plán byl tedy, na základě stanovení rizikovosti zařízení, zpracován po jednotlivých letech v rozsahu tří let 2014 až 2016 (pro dodržení tříleté lhůty V současné době se jedná dle IS IPPC celkem o cca 1724 IPPC zařízení rozdělených na jednotlivé OI ČIŽP (10 x OI). Obdobně se nyní zpracovává plán na druhou „tříletku“ 2017- 2019.

Program běžných kontrol na 2014

Program běžných kontrol na 2015

Program běžných kontrol na 2016 OI ČIŽP 2016 Počty zařízení v gesci OI Celkové, složkové a specifické kontroly, zák. 76/2002 Sb. Další kontroly na IPPC zařízení Program běžných kontrol KC KSL KSP Suma KIR KEU Ph 272 44 58 7 109 4 8 ČB 145 47 6 53 40 1 41 Pl 103 17 15 21 25 ÚL 242 75 23 HK 26 61 2 89 27 HB 78 13 12 18 19 Bn 292 87 3 94 Ol 101 29 42 Ov 174 14 92 28 Lb 59 20 Celkem 1708 228 366 46 640 184 63 247

Typy kontrol v rámci integrovaných agend Celkové kontroly v oblasti ŽP (KC) - komplexní kontrola subjektu (i nad rámec IP); Složkové kontroly (KSL) - jedno, či vícesložkové. Specifické kontroly (KSP) - dle specifických úkolů, speciální zaměření, dle problematiky regionu, kauzy např. - slévárny (zaměření na menší, kde by mohlo docházet k využívání znečištěného šrotu, např. prach, ropné produkty, plasty aj.) Dalšími jsou ještě: Kontroly vedení evidence a případného ohlašování do IRZ (KIR) a Kontroly v rámci zákona o předcházení ekologické újmě a její nápravě (KEU).

Plnění plánu a programu 2014 - 2016 Celkem za Inspekci naplánováno: 619 + 658 + 640 = 1917 běžných kontrol IPPC zařízení Provedeno 2014 až pololetí 2016: 842 + 876 + 435 = 2153 kontrol. V tomto jsou však zahrnuty cca 25% kontroly nad rámec plánu a programů běžných kontrol (mimořádné, opakované), avšak je velmi reálný předpoklad (a je i tak jednotlivými OI avizováno) splnění této zákonné povinnosti s mírnou rezervou (max. 1724 zařízení dle IS).

Děkuji vám za pozornost. Ing. Antonín Kroupa antonin.kroupa@cizp.cz www.cizp.cz