ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST Biologie a ekologie -PRŮŘEZOVÉ TÉMA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Advertisements

Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_15_F7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Mechanické vlastnosti kapalin a plynů Základní.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
UDRŽITELNÝ ROZVOJ JAKO PRINCIP POLITICKÉHO ROZHODOVÁNÍ.
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Dopravní modely v SUMP Jitka Ondráčková
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Globální problémy lidstva
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Název vzdělávacího materiálu
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Základní informace o poskytovateli
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_05_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
Přírodní zdroje na Zemi
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Najdi jarní květinu, která se nachází jen jednou
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Informační gramotnost
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Bc. Miloslava Vavříková
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Má země Česká republika.
13. Růst lidské populace, demografie
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Orientujeme se v prostoru
VYPRÁVĚNÍ PODLE OBRÁZKŮ
Neživá příroda - vzduch
Vztah k životnímu prostředí
Život bez střeva , Praha.
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
Rozhledny v Krušných horách
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Hudební nástroje vnímání.
Transkript prezentace:

ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST Biologie a ekologie -PRŮŘEZOVÉ TÉMA PROJEKT ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/02.0010 Předmět Biologie a ekologie -PRŮŘEZOVÉ TÉMA      Obor: Učební obory Ročník: Druhý Zpracoval: Ing. Dagmar Kuběnová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

PROJEKT Téma ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/02.0010 Téma 9.Trvale udržitelný rozvoj - Příklady dobré praxe   Předmět: Biologie a ekologie   Obor: Učební obory Ročník: Druhý Zpracovala: Ing. Dagmar Kuběnová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

Prohlášení   Prohlašuji, že jsem tento výukový materiál vypracovala samostatně, a to na základě poznatků získaných praktickými zkušenostmi z pozice učitele ve Střední odborné škole Josefa Sousedíka Vsetín, a za použití níže uvedených informačních zdrojů a literatury. Tento výukový materiál byl připravován se záměrem zkvalitnit a zefektivnit výuku minimálně v 1 vyučovací hodině. Ve Vsetíně dne20.03.2013 …………………………………. podpis autora TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

9. TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ Obsah: 9.1 Definice pojmu trvale udržitelný rozvoj 9.2 Koncept trvale udržitelného rozvoje 9.3 Globální problémy životního prostředí 9.4 Problematika nerovnoměrného ekonomického a populačního vývoje 9.5 Vztah žáků k problematice životního prostředí 9.6 Příklady dobré praxe v SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín 9.7 Kontrolní test TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

9.1 Definice pojmu trvale udržitelný rozvoj Definice:Zákon č.17/1992 Sb. o životním prostředí „Trvale udržitelný rozvoj společnosti je takový rozvoj, který současným i budoucím generacím zachovává možnost uspokojovat jejich základní potřeby a přitom nesnižuje rozmanitost přírody a zachovává přirozené funkce ekosystémů“. TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

9.2 Koncept trvale udržitelného rozvoje Koncept trvale udržitelného rozvoje zahrnuje: problematiku neobnovitelných zdrojů problematiku životního prostředí problematiku světové výživy a růstu světové populace TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

Trvale udržitelný rozvoj - filozofický princip Důležité otázky Postavení člověka ve světě ( etika) Spravedlnost mezi lidmi – geograficky i mezinárodně Obnovení harmonie člověka a přírody Odpovědnost lidí za stav životního prostředí Řešení - Obnovitelné zdrojů nahradí neobnovitelné - Čerpání obnovitel. zdrojů trvale udržitelně - Nepřekročení únosné kapacity země TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

9.3 Globální problémy životního prostředí globální oteplování - skleníkový efekt narušování ozónové vrstvy kyselé deště ohrožení a snižování biodiversity úbytek zdrojů pitné vody kontaminace vod degradace půdy růst spotřeby zdrojů produkce odpadů ohrožení ekologického servisu přírody nerovnoměrný ekonomický vývoj koncentrace obyvatel v městech TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

9.4 Problematika nerovnoměrného ekonomického a populačního vývoje Víte, co je “Světová vesnice “ ? Kdyby celý svět byl vesnicí s 1000 obyvateli, byla by tvořena: TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

Z 1000 obyvatel by třetinu tvořily děti a jen 60 lidí by bylo starších než 65 let jen třetina by měla přístup k čisté vodě polovina dospělých by byla negramotných, pouze jeden by byl vysokoškolsky vzdělaný bylo by zde 5 vojáků, 7 učitelů, jen 1 lékař, 3 uprchlíci 80 lidí by žilo v jednoduchých chatrčích nebo by byli bez přístřeší pouze 70 by vlastnilo auto (ale někteří z nich by jich měli více) nikdo by neměl přístup k počítači polovina lidí by trpěla podvýživou každoročně by zemřelo 10 lidí (3 z hladovění, 1 na rakovinu, 1 na AIDS), narodilo by se 28 dětí, takže populace by neustále rostla TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

9.5 Vztah žáků k problematice životního prostředí A jaký přístup zastáváte vy ? Skutečně vás zajímá životní prostředí ? To ale začíná před vašimi dveřmi ! Podívali jste se někdy zblízka na to, jak vypadá bezprostředním okolí této školy? TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

9.6 Příklady dobré praxe v SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín – putovní výstava Udržitelný rozvoj TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

9.6 Příklady dobré praxe v SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín – výstava Udržitelný rozvoj TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

Putovní výstavu Udržitelný rozvoj navštívili i žáci ZŠ Sychrov Vsetín 9.6 Příklady dobré praxe v SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Putovní výstavu Udržitelný rozvoj navštívili i žáci ZŠ Sychrov Vsetín TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

9.6 Příklady dobré praxe v SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Výstavu Udržitelný rozvoj tvořilo sedm poutavých velkoplošných plakátů a byla určena žákům vyšších ročníků základních škol a studentům středních škol. Mezi návštěvníky, kteří výstavu navštívili, patří např. žáci Základní školy Vsetín – Sychrov, kterým se akce velmi líbila. TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

9.7 Kontrolní test Uveď, která tvrzení jsou správná a zdůvodni svůj názor: Trvale udržitelný rozvoj života na Zemi podporuje těžba a využívání fosilních paliv ano - ne Trvale udržitelný rozvoj podporujeme ano - ne rozšiřováním zelených ploch ve městech ano - ne Trvale udržitelný rozvoj života na zemi ano - ne podporujeme dovážením surovin z ciziny ano - ne Trvale udržitelný rozvoj podporují automobily na solární pohon ano - ne TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

Kontrolní test – správné odpovědi Uveď, která tvrzení jsou správná a zdůvodni svůj názor: Trvale udržitelný rozvoj života na Zemi podporuje těžba a využívání fosilních paliv - ne Trvale udržitelný rozvoj podporujeme rozšiřováním zelených ploch ve městech - ano Trvale udržitelný rozvoj života na zemi podporujeme dovážením surovin z ciziny- ne Trvale udržitelný rozvoj podporují automobily na solární pohon - ano TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

Zdroje Internet: http://www.gdrc.org/uem/1000-village.html www2.zf.jcu.cz/~moudry/ecologica/tur.ppt ekologie.uhk.cz/documents/online7/.../TUR/.../TUR.PPT media0.huu.cz/files/media0:4b6986ee3696a.ppt.upl/TUR.pptSdílet www.kch.tul.cz/texty/sedlbauer/5_tur.ppt http://www.stc.cz/cze/czech.htm www.msmt.cz www.mzp.cz www.cenia.cz http://www.sosvsetin.cz/fotogalerie/ Odkazy ze dne20.03.2013 Autorem fotografií je Dagmar Kuběnová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY