VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strukturované učení PROJEKT EU
Advertisements

Senior jako klient sociálních služeb- způsob práce se seniory
VLIV RODINY A PROSTŘEDÍ NA STRAVOVACÍ ZVYKLOSTI DĚTÍ
Funkční geriatrické vyšetření a testy
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Psychohygiena seniora
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_HRUBA.
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
Praktické tipy pro budování interdisciplinárního týmu (nejen) v hospici Ladislav Kabelka DLBsH Rajhrad Subkatedra paliativní medicíny XII.BDPM, BVV
Rodinné potřeby a ekonomika
Reminiscenční terapie
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_14_OSVZ_ZSVb Anotace: Seznámit žáky se základy zdravého životního.
Centrum pro rozvoj péče o duševní zdraví v Moravskoslezském kraji
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA_26.
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství.
OP3BK_PSPP Pedagogická psychologie
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
Zahradní terapie Jabok ZS 2014 VK.
VERBÁLNÍ KOMUNIKACE Olga Bürgerová.
osob s mentálním postižením
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Pedagogická komunikace
Pavlína Hlaváčová Alzheimerova choroba Pavlína Hlaváčová
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání pro zdraví PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání pro zdraví PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
REMINISCENCE v Domově pro seniory Reynkova Havlíčkův Brod Bc. Martina Moravcová, DiS.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání pro zdrav í PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání pro zdravý PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruh Úvod.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání pro zdraví PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Adéla Kupčíková Barbora Fialová.  Zdravotní centrum pro seniory ve Førde (Rehabilitační oddělení)  Dům s denní péčí pro klienty s demencí  Domácí péči.
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Podávání léků ústy – per os
Moč se vyšetřuje v laboratoři:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Kojenecké období od 6. týdnů do 1. roku Andrea Ječmenová 2012.
Podávání léků do dýchacího ústrojí
Ošetřování nemocných v terminálním stádiu
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Reminiscenční terapie
Sociální čtení.
Příznaky nemoci Andrea Ječmenová 2012.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Podávání léků kůží Kůže má mnoho funkcí, a proto je třeba se o ni starat. Léky působí místně. Andrea Ječmenová 2013.
Způsoby podávání léků Andrea Ječmenová 2013.
Komunikace Andrea Ječmenová 2012.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON Číslo projektu CZ.1.07/ 1.5.00/34.0673 Název školy SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání pro zdraví Předmět Zdravověda Tematický okruh Stáří Název materiálu Pozorování nemocných Číslo materiálu VY_32_INOVACE_4C_ZDR_16(20) Autor Andrea Ječmenová Datum tvorby 01.09.2012 Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.

Anotace Prezentace Microsoft PowerPoint přibližuje současný postup ošetřování a přístup k seniorům. Prezentace je určena jako podpůrný materiál k výkladu učitele, lze použít i k opakování učiva. Cílem prezentace je studentům vštípit moderní pojetí péče o seniory.

Pozorování nemocných Andrea Ječmenová 2012

Změny vzhledu kožní ústrojí pohybový systém nervový systém smyslové vnímání a spánek Změny chování změny psychiky – změny osobních rysů a vlastností jedince zhoršení přizpůsobení se životním změnám emoční labilita – plačtivost, úzkost, strach ztráta životního partnera, problémy v rodině sociální změny

Denní rozvrh

Činnosti podporující mentální schopnosti trénink paměti orientace v realitě Činnosti podporující fyzické schopnosti a fyzickou zdatnost pohybová cvičení dechová cvičení procvičování jemné motoriky vaření, pečení

Činnosti podporující senzorické schopnosti poslech hudby výstavy, přednášky sledování filmů Pet terapie léčba pomocí domácích zvířat

Dodržování pitného režimu

Správný jídelníček více bílkovin vlákniny vitamínů minerálů Spánek důležitý i odpolední spánek pokusit se spát bez hypnotik odstranit poruchy spánku

Dodržování léčebného režimu

Správná komunikace Vhodná komunikace je jedním ze základních pilířů dobrého vztahu mezi pečovatelem a klientem. Důležitý je soulad verbální a neverbální komunikace, aktivní naslouchání a empatie.

Zásady správné komunikace 1. Mít připraven druh rozhovoru vzdělávací ošetřovací naslouchající podporující motivující 2. Správný pozdrav a oslovení 3. Vytvořit důvěryhodný vztah

Problémy v komunikaci klient odmítá kontakt nechce sdělovat žádné informace nevěří pečovateli somatické a psychické bariéry neochota hovořit na intimní témata neklid a hluk v prostředí přítomnost dalších klientů nesprávná komunikace ze strany pečovatele nezájem o klienta pasivní naslouchání

Kontrolní otázky a cvičení Význam a druhy denních činností v péči o seniory. Jak správně se seniory komunikovat, zásady při komunikaci. Jaké se mohou objevit problémy v komunikaci a jak je správně odstraňujeme? Úkol : Připravte dvě jednoduché pracovní činnosti pro malou skupinku seniorů, které budete provádět se seniory v rámci odpolední aktivity. Pracujte s internetovými zdroji.

Použité zdroje PhDr. Marie Rozsypalová, Mgr. Alena Šafránková Ošetřovatelství I. INFORMATORIUM, spol. s.r.o. 2002 ISBN 80-8607-96-3 Fotografie archiv autorky