Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Identifikátor materiálu: EU –
Advertisements

Realistický román.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_43_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Kritický realismus v literatuře
VY_32_INOVACE_ČJ.8.20_Charles Dickens Název šablony : Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Zaměření VM :Jazyk a jazyková komunikace - Český.
C HARLES D ICKENS Petra Holasová 2.A. Ž IVOT je považován za jednoho z největších romanopisců 19. století protože se jeho otec dostal do vězení,musel.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/17/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvořeníLeden.
postmodernismus, magický realismus
 Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_26_CJL_L Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
JOHN GALSWORTHY Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
VY_32_INOVACE_ČJPS2A_1860_ZEM Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
ČESKÁ LITERATURA 2.POL.20.STOLETÍ (
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení K. V. Raise a jeho díla Ročník.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení života a díla N. V. Gogola.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení S. Čecha a jeho díla Ročník /
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení V. Hálka a jeho díla Ročník /
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení K. Světlé a jejího díla Ročník.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení života a díla Guy de Maupassanta.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení života a díla A. P. Čechova.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení J. V. Sládka a jeho díla Ročník.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Romantismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Shrnutí uměleckého směru romantismu Ročník.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Přestavení života a díla F. M. Dostojevského.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení J. Vrchlického a jeho díla Ročník.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Romantismus v české literatuře Název vyučovací oblasti: Představení Erbenovy Kytice z pověstí.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení H. de Balzaca Ročník / obor.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti: Představení Z. Wintera a V. B. Třebízského.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení realismu v USA Ročník / obor.
AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ DATUM VYTVOŘENÍ:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Výkladová prezentace pro podporu výkladu učitele.
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Eliška Krásnohorská
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Karolína Světlá
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Název materiálu: VY_12_INOVACE_D. 8. Si
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Osvícenství Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Česká literatura 80. a 90. let 19. století
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Klasicismus Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Literatura 19. století Autor: Mgr.Dana Vagenknechtová
Realismus Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast: Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti: Představení života a díla Charlese Dickense Ročník / obor studia: 2. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval: Mgr. Jan Nedbal Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice Ověřeno: 1. pololetí školního roku 2012/2013 III/2 VY_32_INOVACE_DUM 268 Klíčová slova: Charles Dickens, Anglie, sociální problematika, kritický realismus Anotace: Výkladová prezentace představující život a dílo Charlese Dickense.

Charles Dickens 1812 - 1870

Charles Dickens Představitel anglického kritického realismu viktoriánské éry Kritika sociální nespravedlnosti Často se věnuje osudům dětí, které nemají vlastní rodinu a domov Dětští hrdinové, kteří jsou opuštění a nešťastní, jsou často inspirováni životem autora

Charles Dickens Obr. 1

Charles Dickens Dickens vyrostl v rodině úředníka, jenž nevystačil se svými příjmy vězení pro dlužníky Malý, teprve dvanáctiletý, Charles musí začít pracovat jako dělník v továrně na výrobu leštidel na boty Již v patnácti letech se stal písařem v právnické kanceláři V devatenácti letech začíná s žurnalistikou

Charles Dickens Roku 1836 spolupracuje na humoristickém seriálu, ze kterého později vznikne KRONIKA PICKWICKOVA KLUBU finanční zajištění Se svou manželkou měl 10 dětí, ale roku 1865 celou svou rodinu opouští, kvůli vztahu s herečkou Byl slavný nejen v Anglii, ale také v USA Po návratu ze své druhé cesty do USA umírá na mrtvici

Dílo Ch. Dickense Kronika Pickwickova klubu (1836 – 1837) Dickensova románová prvotina Jedno ze základních děl humoristické literatury Příběhy z cest čtyřčlenné skupiny mužů z bohatých kruhů na venkov Tyto cesty uskutečňovali se záměrem poznávat „opravdový“ život na venkově Výprava se však zvrhne v sérii převážně katastrofických příhod, v nichž hrdinové upadají do nesnází vyvolaných jejich nezpůsobilostí obstát v běžných, všedních životních situacích Kritický obraz staré Anglie

Kronika Pickwickova klubu – obálka Obr. 2

Dílo Ch. Dickense Oliver Twist (1838) Jeden z prvních románů se sociální podtextem, dílo raného období realismu Viz další prezentace

Dílo Ch. Dickense David Copperfield (1849) Román s autobiografickými rysy – 2 díly Vyprávěný ich-formou z pohledu D. Copperfielda Příběh sleduje celý život nejdříve chlapce a posléze muže D. Copperfilelda Opět motiv sirotka a disfunkční rodiny, která se kvůli smrti a špatným vztahům rozpadá Román má složitý syžet s množstvím vedlejších zápletek

David Copperfield - obálka Obr. 3

Zdroje obrázků Obr. 1 - http://en.wikipedia.org/wiki/File:Dickens_Gurney_head.jpg Obr. 2 - http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pickwickclub_serial.jpg Obr. 3 - http://en.wikipedia.org/wiki/File:Copperfield_cover_serial.jpg

Zdroje Havlíčková, I. a kolektiv: Odmaturuj z literatury 2. Brno, Didaktis 2004. Prokop, V.: Literatura 19. a počátku 20. století (od romantiků po buřiče). Sokolov, O. K.-Soft Sokolov 2000. Lehár, J.: Česká literatura do počátku k dnešku. Praha, Nakladatelství Lidové noviny 2008. Bauer, A.: Literatura na dlani – Přehled světové a české lit. Olomouc, Rubico 2001. Sochorová, M.: Literatura v kostce. Havlíčkův Brod, Fragment 1996.