Rozhodování jako manažerská funkce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Advertisements

Hodnotový management Teorie rozhodování
Tereza Podaná Lucie Řeřábková
Hodnocení škol a školských zařízení
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Firma a nejistota Aplikace rozhodování v podmínkách rizika a nejistoty na firmu Teorie firmy.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ROZHODOVÁNÍ.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Segmentace trhu Ročník / obor studia:III. ročník.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Rozhodování Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Metody výběru variant Používají se pro výběr v případě více variant řešení stejného problému Lze vybírat dle jednoho nebo více kritérií V případě více.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_REGULOVÁNÍ.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Distribuční cesty.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních služeb Název vyučovací oblasti: Služby v hotelnictví.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Package, Programming.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Kvalita služeb Ročník.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti:Zánik a zrušení podniku Ročník / obor studia:II. –
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Personální řízení Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Plánování jako managerská funkce Ročník / obor.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Akcie a jejich náležitosti Ročník / obor studia:
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Kontrola Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Organizační struktury Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Manager a jeho profese Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Podnik Ročník / obor studia: II. – III. r./ Hotelnictví.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Ekonomika pro kuchaře Název vyučovací oblasti: Národní hospodářství Ročník / obor studia:I. –
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Výkladová prezentace pro podporu výkladu učitele.
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Management a řízení hotelu
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Živnostenský zákon a rejstřík II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vnější a vnitřní kontrola
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ostatní nástroje marketingového mixu služeb
Hospodářská politika státu
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ing. Veronika Dostálková MBA
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Management a řízení hotelu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Transkript prezentace:

Rozhodování jako manažerská funkce Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Rozhodování jako manažerská funkce Ročník / obor studia: IV. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval: Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do 31.08.2012 – SŠHGS) Ověřeno : I. a II. pololetí šk. r. 2012/2013 DUM 628 Klíčová slova:  Rozhodování, rozhodovací proces, rozhodnutí. Anotace: Výkladová prezentace na téma: Rozhodování jako manažerská funkce.

Rozhodování jako manažerská funkce

Rozhodování Rozhodování je nedílnou složkou manažerské práce a uplatňuje se ve všech komponentech podniku Je trvalou součástí výkonu manažerské funkce. Rozhodování je jádrem řízení a v podstatě se jedná o výběr určité varianty dalšího postupu.

Rozhodování Je jedna z nejdůležitějších činností a prochází všemi manažerskými činnostmi, je to proces, při kterém manager volí nejvýhodnější variantu řešení, na základě určených kritérií, management posuzuje a zhodnocuje pozitivní a negativní dopady a účinky jednotlivých variant, podstata spočívá v porovnání variant a volby nejoptimálnější varianty, manager musí zvážit vztah, nákladů, rizika efektů jednotlivých variant.

Základní pojmy pro rozhodování reakce rozhodovacího subjektu na podněty, překážky a problémy, na které v přírodě a ve společnosti naráží. ROZHODOVACÍ PROCES sekvence kroků vedoucí k určitému rozhodnutí. ROZHODNUTÍ akt volby rozhodovacího subjektu mezi možnými variantami řešení daného problému. ROZHODOVACÍ SITUACE souhrn vzájemně vázaných podmínek určujících nebo spoluurčujících rozhodnutí.

Základní pojmy pro rozhodování SUBJEKT ROZHODOVÁNÍ osoba nebo kolektiv osob realizujících rozhodovací proces. OBJEKT ROZHODOVÁNÍ problém, na jehož řešení je rozhodovací proces zaměřen. CÍL ROZHODOVÁNÍ východisko rozhodování, vyplývající z rozhodovací situace. FAKTORY ROZHODOVÁNÍ reálné faktory, které rozhodovací subjekt v průběhu rozhodovacího procesu rozpoznává a dává jim důležitost. VNITŘNÍ X VNĚJŠÍ

Základní pojmy pro rozhodování PRAVIDLA ROZHODOVÁNÍ způsob zpracování informací v rozhodovacím procesu. KRITERIA ROZHODOVÁNÍ míry nebo hlediska, s jejichž pomocí měříme stupeň nebo míru splnění cílů. PŘEDPOKLADY ROZHODOVÁNÍ existence rozhodovací situace, možnost výběru řešení, schopnost rozhodnout, možnost a schopnost realizovat přijaté rozhodnutí.

Výsledek rozhodování Výsledkem procesu rozhodování je rozhodnutí. Každé rozhodnutí má určitý vliv na výkonnost organizace a musí obsahovat tyto prvky: a) co se má udělat b) kdo to má udělat c) kdy se to má udělat d) s jakými prostředky se to má udělat e) kdo to zkontroluje a jak se to bude kontrolovat

Kontrolní otázky: Vysvětlete podstatu rozhodování. Jaký je rozdíl mezi pojmy rozhodnutí a rozhodování? Jaké jsou předpoklady pro rozhodování? Co je výsledkem rozhodování?

Použitá literatura VEBER, J., Základy managementu pro střední školy. FORTUNA, 2003. ISBN 80-7168-654-9. KYNCLOVÁ, Jaroslava a Eva KARÁSKOVÁ. Marketing a management: pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2009, 152 s. ISBN 978-80-7373-061-1.