1. GLOBALIZACE TRHU PRÁCE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trh práce v Jihomoravském kraji – dosavadní vývoj
Advertisements

Územní dimenze a priority Olomouckého kraje
Politika zaměstnanosti v Pardubickém kraji
1 VŠFS KS LS 2004/05 SF a FK Rámec podpory společenství ČR
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Den otevřených dveří na Národohospodářské fakultě pro obor Národní hospodářství 5. ledna 2013.
STRUKTURA OBYVATELSTVA
Praha (blízké) budoucnosti: věda, výzkum a inovace Co Praha nabízí a nabídne?
Úřad práce ČR – krajská pobočka v Brně
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Agregátní poptávka a nabídka
Monitorování dalšího vzdělávání – Základ pro koncepční rozhodování Mgr. Hana Žáčková Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a.
Možnosti monitoringu pracovního trhu v systému práce ÚP ČR: Současný stav a výhledové možnosti Josef Pitner, ÚP JmK Brno, Projekt OP LZZ „Aktivní.
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Spotřebitel na finančním trhu Eva Zamrazilová Členka bankovní rady a vrchní ředitelka ČNB ČSE 22. září 2010.
Lenka Míkovcová10. března Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Lenka Míkovcová.
Podniková ekonomika Personální činnost.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Průmyslová politika ve vazbě na automobilový průmysl Zasedání rady ředitelů AutoSAP.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. 1. GLOBALIZACE TRHU PRÁCE Doc.PhDr. Jaroslav Mužík, DrSc.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Další vzdělávání v ČR.
Ruská federace x WTO a OECD
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
Reforma českého zdravotnictví poznámky a připomínky
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Budoucnost profesí Budoucnost profesí – pohled za obzor Ing. Jiří Braňka Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání.
Webový portál Budoucnost profesí Ing. Marta Salavová Mgr. Hana Žáčková Národní observatoř zaměstnanosti.
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. 7. STATISTICKÉ ÚDAJE K DALŠÍMU PROFESNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ Doc.PhDr. Jaroslav Mužík, DrSc.
Národní soustava povolání (NSP) Klasifikace ekonomických činností (CZ-NACE)  
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Trh práce a politika zaměstnanosti Zuzana Hrdličková Porovnání vývoje trhu práce v zemích V4.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
Iniciativa EQUAL v ČR. Iniciativa EQUAL Samostatná forma pomoci ze strukturálních fondů týkající se mezinárodní spolupráce při prosazování nových prostředků.
Názor průmyslového spotřebitele na Státní energetickou politiku K.Šimeček - SVSE Seminář AEM,Poděbrady 3/2003.
Trh práce a politika zaměstnanosti
Tržní prostředí.
Vývoj nezaměstnanosti, segmentace pracovního trhu
Sociální politika Téma: Vzdělávací politika FSS MU Brno, 2006.
( vzdělanostní struktura obyvatel )
NEZAMĚSTNANOST, INFLACE
Vzdělání a trh práce Přednáška do předmětu Ekonomika školství
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
NEZAMĚSTNANOST ABSOLVENTŮ A POTŘEBY ZAMĚSTNAVATELŮ NA PRACOVNÍM TRHU Mgr. Martin Úlovec.
Jednodušší cesta k dotacím v novém programovém období Místní akční skupina Rakovnicko.
Mezinárodní seminář: Kvalifikovaná pracovní síla jako zdroj konkurenceschopnosti České republiky Vytvoření konkurenceschopného pracovního trhu.
1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Ústí nad Labem Současnost a budoucnost dalšího vzdělávání.
Ekonomika Nezaměstnanost 4. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.4_2_15.
OBSAH  HDP - definice  Výpočet HDP  HDP České republiky: o HDP v letech 1993 – 1996 o HDP v letech 1997 – 1998 o HDP v letech 1999 – 2002 o HDP v letech.
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
8 EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY. Základy ekonomie 2 Produkce a růst Životní úroveň závisí na schopnosti země produkovat statky a služby Z hlediska.
Aktualizace Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje (SRK) Jednání pracovní skupiny č. 2 Návrh nové struktury specifických strategických cílů
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Regionální politika EU v období
7. STATISTICKÉ ÚDAJE K DALŠÍMU PROFESNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka)
STRATEGII REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
NEZAMĚSTNANOST, INFLACE
Ekonomika malých a středních podniků
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Hospodářská politika Téma č. 9: Realizace modelů intervencionistické koncepce v rámci vyspělých tržních ekonomik Petr Musil
Úvod, základní principy a cíle
SPP728 Služby zaměstnanosti a práce s nezaměstnanými podzim 2010
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Transkript prezentace:

1. GLOBALIZACE TRHU PRÁCE Doc.PhDr. Jaroslav Mužík, DrSc. muzik.jaroslav@ujak.cz

David Kearns, dřívější předseda a výkonný ředitel, Xerox „Americké pracovní síly mají stále méně kvalifikovaných lidí. Budou-li pokračovat současné demografické a ekonomické trendy, americké podniky budou najímat ročně milion nových pracovníků, kteří neumějí číst, psát a počítat. Naučit je to a absorbovat s tím spojené náklady na produktivitu bude americký průmysl stát 25 miliard dolarů ročně, pokud tato situace bude pokračovat" David Kearns, dřívější předseda a výkonný ředitel, Xerox

Reichovy kategorie pracovních sil (1) Rutinní výrobní služby Výroba na montážní lince: krátké opakující se úkoly Rutinní dohled nižších a středních manažerů, mistrů a vedoucích kanceláří Běžné role v informační éře Role nesouvisející s určitou zemí Kritériem pro přemístění jsou jen mzdové náklady

Výstupy z Harvardského modelu Commitment (oddanost, angažovanost) Congruence (shoda) Competence (schopnost, kompetence) Cost effectiveness (nákladová efektivnost) "zahrnuje všechny aktivity ovlivňující chování jednotlivců v jejich úsilí formulovat a naplňovat strategické potřeby podniku„ (Schuler, 1992).

Reichovy kategorie pracovních sil (2) Služby poskytované osobám Jednoduché opakující se úkoly vyžadující malý výcvik Příklady: prodavači, kadeřníci, číšníci, uklízeči Práci je třeba udělat v místě spotřebitele Strach jen z nízkých mezd přistěhovalců Jsou ohroženy komputerizací pracovních míst Silně závislé na majetnosti místních spotřebitelů

Reichovy kategorie pracovních sil (3) Matematicko-analytické služby Vyžadují se dovednosti v identifikaci a řešení problémů Příklady: vědci, výzkumníci, inženýři, poradci, manažeři, architekti, hudebníci Pracovní činnost vyžaduje vyšší úroveň vzdělání a přidává výrobnímu procesu hodnotu Práce není vázána k určitému místu Soutěžení o rozvoj dovedností, nejen o mzdové náklad

Lidské zdroje ČR - SWOT Slabé stánky Silné stránky relativně vysoká úroveň vzdělání PS rovnoměrná dostupnost základních a středních škol vysoká míra ekonomické aktivity obyvatelstva aktivní státní politika zaměstnanosti pokles poptávky po PS, rychlý růst nezaměstnanosti nižší podíl výdajů na školství na HDP nedostatečná vazba vzdělávacího systému na trh práce nízký podíl sociálních partnerů na odborném a dalším vzdělávání nízký podíl státu na výzkumu a vývoji, nízká účast VŠ v této oblasti

Lidské zdroje ČR - SWOT Hrozby Příležitosti realizace národního plánu zaměstnanosti pokračující procesy transformace a modernizace vzdělávací soustavy rozšiřování přístupu ke vzdělávání, zavedení nepřímých nástrojů podpory vzdělávání podle principů EU pokračování ekonomické recese, zvláště v tzv. postižených regionech, prohlubování rozdílů přetrvávající relativně nízký podíl výdajů na školství na HDP pokračující malá koordinovanost a nízká účast sociálních partnerů na modernizaci vzdělávací soustavy pokračující zaostávání za vyspělými zeměmi ve vzdělávání