Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Žáci se naučí druhy vět, procvičí si učivo hravou formou Autor
Advertisements

Digitální učební materiál
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO, VĚTA JEDNOČLENNÁ, DVOJČLENNÁ, VĚTNÉ EKVIVALENTY Mgr. Michal Oblouk.
Druhy vět Michaela Benešová oznamovací rozkazovací tázacípřací Tatínek jezdí do práce autem.
Druhy vět Věty podle funkce
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO
DRUHY VĚT Mgr. Michaela Benešová. DRUHY VĚT Mgr. Michaela Benešová.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_240_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Druhy vět VY_32_INOVACE_06 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka,
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.02 Název pro školu:
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_30_CJL_M Ročník: III. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český - 1. stupeň Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_05_15.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
13.1 Druhy vět + pořádek slov
Věty podle postoje mluvčího
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_239_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_236_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Leona Jarošová ANOTACE Žáci si na jednotlivých cvičeních upevní učivo o větách dle.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_238_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_237_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Poznáš věty? VY_32_INOVACE_05 Sada 22 Základní škola T. G.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Věty tázací VY_32_INOVACE_02 Sada 22 Základní škola T. G.
Skladba – věty podle modality
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Věty přací VY_32_INOVACE_04 Sada 22 Základní škola T. G. Masaryka,
PŘÍMÁ ŘEČ Mgr. Michal Oblouk.
D R U H Y V Ě T P O D L E O B S A H U. J A K P O U Ž Í V Á M E V Ě T Y oznamujeme přikazujeme přejeme si ptáme se zjišťujeme doplňujeme rozkazujeme zvoláme.
Rozkazovací tázací oznamovací přací. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Dopis Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Svatý Václav Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo: VY_32_INOVACE_12.
Marie Terezie Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo: VY_32_INOVACE_03.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
Baroko Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo: VY_32_INOVACE_17.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola Bylany, okres Kolín
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA NEDOMICE, okres Mělník
Druhy vět Věty podle funkce
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Karla Klíče Hostinné AUTOR: Mgr
Digitální učební materiál
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Název : VY_32_INOVACE_29CJ_5_PŘÍMŘEČ
Anotace: prezentace slouží k seznámení s druhy vět
RISKUJ!.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření říjen 2012 Ročník
AUTOR: Mgr. Jitka Zajíčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_CJ_19
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Souhlásky znělé a neznělé
Druhy vět, větná melodie Stupeň a typ vzdělávání
Autor: Mgr. Karolina Pátková
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VY_32_ INOVACE_ 01_ ČESKÝ JAZYK 3
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_ INOVACE_ 03_ ČESKÝ JAZYK 3
Transkript prezentace:

Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Věta Číslo: VY_32_INOVACE_14

Základní škola Včelákov, okres Chrudim Škroupovo náměstí 55, 539 57 Včelákov, e-mail: zsvcelakov@seznam.cz Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „Zlepšení podmínek pro vzdělávání na ZŠ Včelákov“ Název: Věta III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Šablona: Sada: Český jazyk I. stupeň Pořadové číslo: 14 Autor: Mgr. Lenka Novotná Ověření: Třída: 2. Datum: 3. října 2011

Věta Věta je součástí projevu. Na začátku věty píšeme velké písmeno. Za větami píšeme tato znaménka: tečka . otazník ? vykřičník ! Známe tyto druhy vět: oznamovací, tázací, rozkazovací, přací Konec věty poznáme podle melodie hlasu a podle přestávky, kterou děláme mezi jednotlivými větami.

Věta oznamovací Příklady: Anička se učí jezdit na kole. Pomocí této věty někomu něco oznamujeme. Na konci věty píšeme tečku. Příklady: Anička se učí jezdit na kole. V ZOO jsme viděli tygra i opice.

Věta tázací Příklady: Půjdeš dnes do kina? Kolik je ti let? Pomocí této věty se někoho na něco ptáme (tážeme). Na konci věty píšeme otazník. Příklady: Půjdeš dnes do kina? Kolik je ti let?

Věta rozkazovací Příklady: Ukaž mi, co jsi do dopisu napsala. Pomocí této věty někomu něco rozkazujeme. Na konci věty píšeme tečku (jde o mírný rozkaz) nebo vykřičník (jde o důrazný rozkaz). Příklady: Ukaž mi, co jsi do dopisu napsala. Dokud se nevrátím z města, nikam nechoď!

Věta přací Příklady: Kéž bych už byl zdravý. Ať už je hezké počasí. Větou přací vyjadřujeme nějaké přání. Na konci věty píšeme obvykle tečku. Příklady: Kéž bych už byl zdravý. Ať už je hezké počasí.

Změn věty oznamovací na věty tázací. Urči druhy následujících vět a odůvodni, které znaménko za nimi napíšeš. Pod okny voní rozkvetlé stromy_ Mami, můžu jít ven_ Zůstaň ještě dnes doma_ Kéž bych mohl cestovat_ Změn věty oznamovací na věty tázací. Dáša se těší na Vánoce. Dostane hodně dárků.

Věta Autor: Mgr. Lenka Novotná Předmět: Český jazyk Třída: 2. Obsah: Žáci si osvojují, jaké rozlišujeme druhy vět. Poznámky pro učitele: ● str. 3 - 7 – teorie doplňující výklad ● str. 8 – žáci plní úkol dle zadání Použité materiály: Mühlhauserová H., Janáčková Z., Český jazyk 2, Nová škola, Brno, 2005. Nováková Z., Švejdová V., Český jazyk 2, Alter, Praha 2008.