METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Avantgardní umělecký směr  Vznikl v Itálii, silně se prosadil také v Rusku  Odmítá jakékoli tradice v umění i v kultuře  Schvaloval válku jako jediný.
Advertisements

METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
ČOČKY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_32.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_5B_9_Kultura mezi válkami Téma:
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_KRUH_A_KRUZNICE Název materiálu:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Odraz světla na rovinném zrcadle
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_BAROKNI_UMENI Název materiálu:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Moderní výuka.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_14_IMPRESIONISMUS Název materiálu:
ARANŽOVÁNÍ.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Rešerše.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Křivonosková Kateřina
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_GOTICKE_UMENI Název materiálu:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Expresionismus.
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Družstvo CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
VY_32_INOVACE_ČJPS20660BED-řešení
Zpracování oděvního návrhu na formát A1
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_19 avantgarda
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost    Projekt: Moderní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.3192  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_5.3.16  Jméno autora: Mgr. Jarmila Gécová  Datum, období, kdy byl vytvořen: prosinec 2011  Název práce: Modernismus II.  Předmět, pro který je VM určen: Vv  Ročník, pro který je VM určen: 7.,8.,9.  Časová dotace: 1 h Vzdělávací oblast, tematický okruh, téma: Umění a kultura Malba Modernismus Metodický list, anotace- výstižný popis způsobu použití VM ve výuce: Prezentace je výukovým materiálem k upevňování vědomostí učiva o moderních výtvarných směrech 20. století.   Pomůcky: José Pijoan – Dějiny umění

MODERNISMUS – počátek (moderní umění) 20. století Není jen výtvarné umění ( malířství, sochařství, architektura), ale i literatura, film, hudba, divadlo expresionismus dadaismus kubismus fauvismus abstraktivismus naivismus surrealismus futurismus impresionismus funkcionalismus pointilismus konstruktivismus

Pointilismus - styl malby založený na vnímání oka a mysli, drobné body základních barev vytvářejí dojem mnoha RŮZNÝCH barev George Seurat Paul Signac http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Seurat-La_Parade_detail.jpg

Dadaismus – vzpoura vznikl jako reakce na válku a její hrůzy (dada = hračka), absolutní svoboda tvorby Znamená to rozebrání nějakého předmětu na části a jeho případného složení (nebo použití takto vzniklých částí) do něčeho jiného, čímž vznikne nová dosud neznámá věc http://intelektualove.wordpress.com/2006/10/19/umeni-20-stoleti/http://www.fuerstenberg-dhg.de/index.php?id=dadaismus_

Fauvismus - fauve = šelma ostré zářivé barvy, ostré barevné protiklady, tvarové zjednodušení, obrazy působí divoce a nezkrotně obrazy jsou plné rovnoměrně nanášených čistých barevných ploch Henri Matisse Paul Gauguin http://intelektualove.wordpress.com/2006/10/19/umeni-20-stoleti/http://www.ibiblio.org/wm/paint/auth/gauguin/

Naivní umění - malba jednoduchá s deformovaným prostorem a perspektivou http://www.artmuseum.cz/smery_list.php?smer_id=81

Futurismus - název pochází ze slova „future“ – budoucnost, zobrazení moderní uspěchané doby, náměty – hlavně technika Umberto Boccioni Růžena Zátková – uznávaná v zahraničí http://intelektualove.files.wordpress.com/2006/10/futurismus.jpeg

Funkcionalismus architektura stavby jsou pouze účelové (ne neumělecké) strohé a jednoduché tvary železo, beton, šarlatové cihly kostel v Lounech http://www.novinky.cz/bydleni/157404-nezapomenutelne-stavby-funkcionalistickeho-architekta-jaroslava-fragnera.htmlhttp://www.christnet.cz/magazin/clanek.asp?clanek=3071

Konstruktivismus zdůrazňuje technickou dokonalost a krásu hmoty, účelnost stavby sklo, železobeton Tančící dům v Praze http://neviditelnypes.lidovky.cz/architektura-bile-mesto-0wk-/p_architekt.asp?c=A101227_181744_p_architekt_wag

Umění 21. stol. koncepce nové zástavy Světového obchodního centra http://ostrava.idnes.cz/obrazem-navrhl-vez-svobody-ted-slavneho-architekta-pozna-i-ostrava-1pg-/ostrava-zpravy.aspx?c=A100915_161549_ostrava-zpravy_jabhttp://www.designmagazin.cz/architektura/2064-bombaj-postavi-sklenene-vejce-jako-kancelare.html