Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Význam a podstata marketingu, jeho historický vývoj
Advertisements

Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Vývoj marketingových koncepcí
VY_32_INOVACE_EKO_02 PODSTATA MARKETINGU. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_15_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Segmentace trhu Ročník / obor studia:III. ročník.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
MARKETING.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Podnikatelské koncepce
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Definice managementu.
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Základní podnikatelské koncepce 1. Výrobní podnikatelská koncepce „čím levnější výrobek, tím lépe se prodá“ představitelé: Henry Ford v USA.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Distribuční cesty.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních služeb Název vyučovací oblasti: Služby v hotelnictví.
MARKETING 1. Význam marketingu Podílí se na vývoji a zdokonalování výrobků a služeb Ovlivňuje distribuční a cenovou politiku Je těsně spjat s propagací.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Kvalita služeb Ročník.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluHistorie.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Podnik Ročník / obor studia: II. – III. r./ Hotelnictví.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Komunikační (propagační)
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Výkladová prezentace pro podporu výkladu učitele.
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ing. Veronika Dostálková MBA
Management a řízení hotelu
Rozhodování jako manažerská funkce
Digitální učební materiál
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ostatní nástroje marketingového mixu služeb
Hospodářská politika státu
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Marketingový systém řízení
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Management a řízení hotelu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ing. Veronika Dostálková MBA
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Podnikatelské koncepce
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Základní podnikatelské koncepce Ročník / obor studia: IV. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval: Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do 31.08.2012 – SŠHGS) Ověřeno : I. pololetí šk. r. 2013/2014 DUM 582 Klíčová slova:  Koncepce, podnik, výrobek, služba Anotace: Prezentace pro podporu výkladu učitele na téma Základní podnikatelské koncepce.

Základní podnikatelské koncepce

Historický vývoj marketingu Za kolébku marketingu jsou považovány Spojené státy americké (USA). Za nejuznávanější autoritu marketingu je považován ekonom – Phillip Kotler Na počátku 20. století se tento termín objevil také na amerických univerzitách. Ve 20. letech 20. století v USA došlo k přebytku některého zboží a nastal problém s jeho odbytem. Vrchol rozvoje marketingu nastává v 50. a 60. letech 20. století.

Základní podnikatelské koncepce Ve vývoji marketingu se můžeme setkat s 5 různými marketingovými koncepcemi založenými na zcela odlišných principech : Výrobní koncepce Výrobková koncepce Prodejní koncepce Marketingová koncepce Sociálně – marketingová (společenská) koncepce

Výrobní koncepce Vyrob co nejlevněji a prodáš! Období 1900 - 1920 Snižování ceny výrobků, respektive zdokonalování technologie výroby. Za „duchovního otce“ této koncepce je považován Henry Ford, v ČSR – Tomáš Baťa Prosazování zavedení a zároveň i neustálé zdokonalování hromadné výroby. Hlavním cílem bylo nalezení optimálního způsobu výroby, které by vedli ke zvýšení objemu produkce a umožnily vyrábět a následně nabízet spotřebitelům výrobky co nejlevněji.

Výrobková koncepce Vyrob co nejkvalitněji a prodáš! 1920 – 1940 Řízení se zaměřuje pouze na výrobu vysoce kvalitních výrobků a zároveň věnuje pozornost technickému rozvoji Cílem je přesvědčení spotřebitele, aby si zakoupil nejkvalitnější výrobek i za vyšší cenu. Pokud chce výrobce tyto požadavky uspokojit musí zaměřit výrobu na vysokou: Kvalitu Technickou úroveň výkonnost

Výrobková koncepce Tato koncepce je někdy označována jako marketingová krátkozrakost Podnikatelé jsou mnohdy tolik zahleděni na kvalitu a vývoj nových výrobků a služeb, že zapomínají, že musí své výrobky na trhu prodat. Přestávají se vnímat reálné potřeby trhu a výrobek se stává neprodejným

Prodejní koncepce Čím víc reklamy, tím víc prodáš. 1940 – 1950 Zákazník si sám námi vyrobený výrobek nekoupí, je nutné ho pro náš výrobek získat a přesvědčit ho, že právě náš výrobek si musí koupit. Podnik se koncentruje na efektivní prodejní politiku podniku.

Prodejní koncepce Růst produkce a sílící konkurence nutí podnik změnit strategii prodeje a vzbudit větší zájem o jeho výrobek Tato koncepce je agresivní a podniky uskutečňují své záměry vkládáním nemalých prostředků např. do reklamy Tato koncepce je uplatňována při prodeji spotřebního zboží, nebo automobilů.

Marketingová koncepce „Nejdřív poznej svého zákazníka a prodáš“ 1950 – 1970 Jedná se o moderní filosofii podnikání a tato koncepce se uplatňuje dodnes. Vychází z přesvědčení, že podnik může svých cílů dosáhnout pouze tehdy, pozná-li potřeby a přání zákazníků a ty pak dokáže uspokojit účinněji a efektivněji než konkurence.

Marketingová koncepce Poznání a identifikace zákazníka představuje výchozí bod, od kterého se odvíjí výrobní program podniku, způsob prodeje a propagace výrobků. Základními znaky jsou: Trvalá orientace na zákazníka, Soustředění se na trh, průzkum trhu, Dlouhodobé plánování, Zásada ziskovosti.

Prodejní x marketingová koncepce Prodejní koncepce soustřeďuje pozornost na potřeby prodávajícího x marketingová na potřeby kupujícího. Prodejní vychází existujícího produktu x marketingová vychází z přání a potřeb potencionálních zákazníků.

Sociální koncepce marketingu 1970 – do současnosti „Poznej potřeby svého zákazníka, zohledni i potřeby společnosti a prodáš“ Snaží se o to, aby podniky plnily své cíle uspokojováním přání a potřeb cílových tržních segmentů efektivněji než konkurence, ale při zachování blahobytu spotřebitele a celé společnosti.

Sociální koncepce marketingu Výrobci uspokojují jen ty zájmy, které nejsou v rozporu se společenským zájmy Vyznačuje se vyšší společenskou zodpovědností ( ekologická koncepce, humánní koncepce) a při ní věnuje pozornost těmto aspektům: Zisk výrobce Co nejlepší uspokojování potřeb spotřebitele Uspokojování společenských zájmů

Vztahy charakterizující koncepce v marketingu Firma/výrobce Zákazník Vztah firmy --) zákazníka je charakteristický pro období od roku 1920 do konce 60. let 20. stol. Výrobci se specializovali na výrobu a prodej v závislosti na potřebách spotřebitelů.

Vztahy charakterizující koncepce v marketingu Společnost a její potřeby Firma a její potřeby Zákazník a jeho potřeby

Otázky k procvičení Popište vznik prvních podnikatelských koncepcí v souvislosti se vznikem marketingu? Jaké podnikatelské koncepce rozeznáváme? Které koncepce v podnikání kladou důraz na marketingové principy?

Použitá literatura KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Překlad Tomáš Juppa, Martin Machek. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5. KYNCLOVÁ, Jaroslava a Eva KARÁSKOVÁ. Marketing a management: pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2009, 152 s. ISBN 978-80-7373-061-1. MOUDRÝ, Marek. Marketing: základy marketingu. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2008, 3 sv. ISBN 978-80-7402-002-5.