Aplikace nových forem marketingu Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Aplikace nových forem marketingu Autor: Petra Korandová Vedoucí práce: Ing. Kamila Tišlerová, Ph.D. Oponent: Ing. Jakub Hořický České Budějovice, červen 2016
Motivace a důvody k řešení tématu zájem o dané téma aplikovatelnost v praxi dostupnost informací otevřenost klubu ke zlepšení dané problematiky
Cíl práce nové formy marketingu, které budou efektivnější než stávající mobilní, virální, obsahový marketing, práce na sociálních sítích a vytváření komunit komparace tradičního a nového řešení
Výzkumné otázky Je v případě vybraného sportovního klubu potřeba definovat marketingovou strategii a následně ji realizovat? Je možné v rámci omezeného rozpočtu vytvořit marketingové kampaně tak, aby zasáhly všechny zvolené segmentační skupiny? Je vhodné aplikovat nové formy marketingu na daný sportovní klub?
Použité metody dlouhodobé pozorování analýza interních dokumentů rozhovory se členy vedení, trenéry, hráči statistické údaje z webových stránek ČSH
Nové formy marketingu mobilní obsahový aktivita na sociálních sítích plakáty s použitím QR kódu mobilní aplikace jako doplněk tréninku obsahový aktivita na sociálních sítích Instagram Youtube guerillový marketing – Házená v ulicích event marketing
Mobilní marketing – využití QR kódu
Dosažené výsledky analýza marketingové komunikace klubu návrhy zefektivnění dosavadně používaných komunikačních prostředků (Facebook, webové stránky, městský zpravodaj, event marketing) návrh aplikace nových forem marketingu vhodných pro daný klub (mobilní, obsahový, guerillový marketing, sociální sítě)
Shrnutí pro vybraný sportovní klub je marketingová strategie nezbytná včetně jejího naplnění navržené metody a formy propagace nejsou finančně náročné a klub je schopen jejich realizace nové formy marketingu jsou vhodné pro sportovní odvětví
Doplňující otázky – vedoucí práce Jak souvisí mobilní marketing s tím, že děti po dobu tréninku odloží své mobilní telefony? Navrhujete i formy guirellového marketingu - můžete blíže specifikovat a popsat?
Doplňující otázky – oponent práce Máte s odstupem času informaci, jestli některé z Vámi navržených opatření bylo klubem přijato a aplikováno v praxi? Pokud ne, u kterého si myslíte, že by to bylo nejsnazší a nejrychlejší? Jak podle Vás ovlivňuje komunikaci na sociálních sítích a vůbec nové formy marketingu rozvoj chytrých telefonů a tabletů?
Závěr návrhy předány vedení klubu doporučení realizace navržených kampaní možnost okamžité aplikace navržených forem marketingu možnost obnovení tradice sportu využitím moderních marketingových metod naplnění cíle práce
Děkuji za pozornost.