NOVÝ ZÁKON O REGISTRU SMLUV OD

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Uzavírání veřejnoprávních smluv
Advertisements

Obecná část rozpočtového práva III
Rozšíření kompetencí NKÚ jako nástroj boje proti korupci CELOSTÁTNÍ FINANČNÍ KONFERENCE SMO ČR Dopady reforem na hospodaření obcí a měst Stanislav.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 14. dubna 2014.
E-PK aktuální stav služeb DDS Markéta Hlasivcová Zuzana Švastová ÚIV - NPKK.
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 8. dubna 2013.
Mgr. Ing. Drago Sukalovský, starosta města Kuřimi
 Ministerstvo kultury je podle tzv. kompetenčního zákona ústředním orgánem státní správy pro.... věci církví a náboženských společností...".  Hlavní.
Rozpočty územních samosprávných celků
Legislativní řešení registru územní identifikace, adres a nemovitostí Vladimír Weis ISSS 2006 Hradec Králové –
Právo na informace Tereza Danielisová,
JUDr. Radim Boháč, Ph.D., Mgr. Lenka Geržová katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 6. října 2014.
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Právní předpisy obcí Krajský úřad Zlínského kraje, únor 2015
Zákon o obcích Zlín 2015 Mgr. Michal Abrahámek Odbor právní a Krajský živnostenský úřad.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 20. dubna 2015.
Návrh znění pracovní smlouvy. Pracovní smlouva uzavřena v souladu s ustanovením § 33 zákona č. 262/2007 Sb., zákoníku práce ve znění pozdějších předpisů.
Přednáška Evropská Studia 2006 JUDr. Kateřina Ronovská, Ph.D.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Připravované změny ve VaVaI. Obsah prezentace Posuzování výzkumných organizací Novela zákona č. 130/2002 Sb.
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
NOVÝ ZÁKON O REGISTRU SMLUV OD SEMINÁŘ POŘÁDANÝ KRAJSKÝM ÚŘADEM ÚSTECKÉHO KRAJE POD GESCÍ ODBORU LEGISLATIVNĚ- PRÁVNÍHO A ODBORU INFORMATIKY A.
Proces konstituování korporace Příprava zřizovacích procesů Založení korporace Splnění vkladové povinnosti Získání podnikatelského oprávnění Návrh na zápis.
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Seminář pro žadatele Dotační program 2016 úvod
Obsah veřejných rozpočtů III 18. dubna 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 21.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Registr smluv JUDr. Vít Šťastný vedoucí oddělení civilně-správní legislativy; odbor legislativy a koordinace předpisů Ministerstva vnitra Plzeň 26. března.
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2016 Leden 2016.
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje Setkání s poskytovateli sociálních služeb v Ústeckém kraji.
Obecná část rozpočtového práva III 21. března 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 24.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Transpoziční novela zákona o svobodném přístupu k informacím Mgr. et Mgr. Tomáš Jirovec odbor veřejné.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Zákon 179/2010 Sb., kterým se mění zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony Změny v oblasti uveřejňování.
Postup při uveřejňování smluv prostřednictvím formuláře
Elektronické podávání v rámci daňového řízení; dopady nařízení eIDAS 9
Novela zákona o obcích.
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje
Zákon 417/2009 Sb. Mgr. Pavel Herman.
Registr smluv v kontextu zákona o zadávání veřejných zakázek
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
e-PK aktuální stav služeb DDS
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Novelizace Zákon č. 417/2009 Sb. a č. 179/2010 Sb. a další novelizace
Obecná část daňového práva procesního I
Porada ODK se zástupci orgánů veřejné správy
REGISTR SMLUV - V ČEM, ŽE NEJVÍC CHYBUJEME???
Obsah veřejných rozpočtů III
Novelizace vyhlášky č. 133/2012 Sb. – vyhláškou č. 171/2015 Sb.
Novela zákona o místních poplatcích
Tel , Problematika zaměstnávání zahraničních pracovníků z pohledu inspektorátu práce Mgr. Dagmar Lahresová.
Postup oprav v případě chybně uveřejněných smluv v registru smluv
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
Obecná část daňového práva procesního I
PRÁVA VÝKONNÝCH UMĚLCŮ
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD (k datu )
REGISTR SMLUV Mgr. Robert Pšenko, Advokát
Problematické aspekty patient summary optikou právníka
Obecná část rozpočtového práva III
Název vzdělávacího materiálu
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Kontroly výkonu přenesené působnosti v oblasti editace dat RÚIAN
Elektronická komunikace při zadávání veřejných zakázek Mgr. Jakub Váňa
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD
Obecná část rozpočtového práva III
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Obsah veřejných rozpočtů III
Transkript prezentace:

NOVÝ ZÁKON O REGISTRU SMLUV OD 1.7.2016 SEMINÁŘ POŘÁDANÝ KRAJSKÝM ÚŘADEM ÚSTECKÉHO KRAJE POD GESCÍ ODBORU LEGISLATIVNĚ-PRÁVNÍHO PRO PRACOVNÍKY KRAJSKÝCH PŘÍSPĚVKOVÝCH ORGANIZACÍ

PROGRAM: Základní shrnutí právní úpravy uveřejňování smluv (Simona Hejnová) Znečitelnění a ochrana osobních údajů (Jan Svoboda) Postup při uveřejňování smluv prostřednictvím formuláře na https://smlouvy.gov.cz/ (Nikol Zelená) Odpovědi na dotazy (Nikol Zelená, Simona Hejnová, Jan Svoboda)

Zákon č. 340/2015 Sb. o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv zkrátka ZÁKON O REGISTRU SMLUV

PROČ? POSLANECKÝ NÁVRH ZA ÚČELEM ZAJIŠTĚNÍ TRANSPARENTNOSTI NAKLÁDÁNÍ S VEŘEJNÝMI PROSTŘEDKY

CO JE REGISTR SMLUV? Registr smluv je INFORMAČNÍM SYSTÉMEM VEŘEJNÉ SPRÁVY zřízeným podle ZÁKONA O REGISTRU SMLUV, spravovaný MINISTERSTVEM VNITRA, který je veřejně dostupný od 1. července 2016.

K čemu slouží registr smluv? uveřejňování smluv podle ZÁKONA O REGISTRU SMLUV (ZORS) umožnění bezplatného a neomezeného přístupu způsobem umožňujícím dálkový přístup jednoduché vyhledání uveřejněných smluv a údajů v nich (formát umožňující vyhledávání) zajištění kontroly veřejného sektoru třetími osobami bez nutnosti žádosti dle zákona č. 106/1999 Sb.

ŘÍKEJME MU POVINNÝ SUBJEKT, ANO? KDO? ŘÍKEJME MU POVINNÝ SUBJEKT, ANO? Všechny státní a veřejnoprávní instituce, územně samosprávné celky, státní podniky, právnické osoby, v nichž má většinovou majetkovou účast stát nebo územní samosprávný celek a další instituce definované tímto zákonem ….. TAKTÉŽ PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELKŮ Přesný výčet je uveden v § 2 odst. 1 ZORS S ohledem na výjimku dle § 3 odst. 2 písm. l) se neuveřejňují smlouvy uzavírané: Jedničkovými obcemi tj. obcemi se základním rozsahem přenesené působnosti Dvojkovými obcemi tj. obcemi s pověřeným obecním úřadem. § 2 odst. 1 písm. h) ZORS

PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE ÚK (PO) jsou POVINNY UVEŘEJŇOVAT SMLOUVY v REGISTRU SMLUV, pokud je jednou ze stran registrované smlouvy a nevztahuje se na její uveřejnění výjimka. (§ 2 odst. 2 písm. h) ZORS)

V prostředí Ústeckého kraje může být povinným subjektem taktéž: veřejná výzkumná instituce, obecně prospěšná společnost, ústav. právnická osoba, v níž má kraj sám nebo s jinými územními samosprávnými celky většinovou majetkovou účast, a to i prostřednictvím jiné právnické osoby.

CO? smlouvy OBJEDNÁVKY = SMLOUVY (§ 2 odst. 1 ZORS) smlouvy OBJEDNÁVKY = SMLOUVY Zákon o registru smluv se zmiňuje i o objednávkách a fakturách – jedná se o nešťastný pozůstatek z legislativního procesu – nezakládá novou komoditu pro zveřejnění. VEŠKERÉ SOUKROMOPRÁVNÍ SMLOUVY dvou nebo vícestranný projev vůle smluvních stran zřídit mezi sebou závazek a řídit se obsahem smlouvy dle soukromého práva (zejména občanský zákoník) VYJMENOVANÉ VEŘEJNOPRÁVNÍ SMLOUVY dvou nebo vícestranný projev vůle smluvních stran, kterým se zakládají, mění nebo ruší práva a povinnosti v oblasti veřejného práva (obecně ve správním řádu) JEDNÁ SE POUZE O DOTAČNÍ SMLOUVY A SMLOUVY O NÁVRATNÉ FINANČNÍ VÝPOMOCI (NVF) uzavírané dle zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů

SMLOUVA UVEŘEJŇOVANÁ V REGISTRU SMLUV MUSÍ MÍT PÍSEMNOU FORMU § 8 odst. 2 ZORS

CO NE? A TEĎ NEŘEŠÍME ZNEČITELNĚNÍ, NEBO, JAK SE ŘÍKÁ - ANONYMIZACI VÝSLOVNĚ UVEDENO V § 3 ODST. 2 ZORS U KRAJE PŘIPADÁ V ÚVAHU ZEJMÉNA: smlouva s nepodnikající fyzickou osobou mimo případy, kdy se jí převádí vlastnické právo ke hmotné nemovité věci technická předloha, návod, výkres, projektová dokumentace, model, způsob výpočtu jednotkových cen, vzor, výpočet smlouva, která se plní převážně mimo ČR smlouva uzavřená na komoditní burze, na regulovaném nebo evropském regulovaném trhu, v dražbě, aukci (tj. vlastnictví příklepem) nebo obdobně se zvláštním způsobem změny vlastnického práva smlouva, kdy jedna ze smluvních stran je akciová společnost, jejíž cenné papíry jsou obchodovatelné na regulovaném nebo evropském regulovaném trhu (tj. veřejně obchodovatelné) smlouva uzavřená s autorem nebo výkonným umělcem v souvislosti s autorským dílem nebo uměleckým výkonem smlouva uzavíraná jedničkovými a dvojkovými obcemi a jimi zřízenými právnickými osobami, nebo osobami, ve kterých mají obce většinovou účast

A ….. SMLOUVA, JESTLIŽE VÝŠE HODNOTY JEJÍHO PŘEDMĚTU JE 50 000 KČ BEZ DANĚ Z PŘIDANÉ HODNOTY NEBO NIŽŠÍ. § 3 odst. 2 písm. i) ZORS PRAVIDLA PRO UPLATNĚNÍ TÉTO VÝJIMKY: SMLOUVA NEBO OBJEDNÁVKA – označení nerozhoduje HODNOTA PŘEDMĚTU SMLOUVY: u peněžitého plnění za prokazatelně tržní cenu – cena plnění uvedená v registrované smlouvě u peněžitého plnění za netržní cenu – cena v místě a čase obvyklá nepeněžité plnění – tržní cena předmětu plnění LZE URČIT ZNALECKÝM POSUDKEM JE-LI HODNOTA PŘEDMĚTU REGISTROVANÉ SMLOUVY ZJISTITELNÁ S OBTÍŽEMI, NEBO JE ZJIŠTĚNÍ NEJISTÉ, JE DOPORUČENO REGISTROVANOU SMLOUVU UVEŘEJNIT.

JAK? § 5 ZORS Uveřejněním registrované smlouvy prostřednictvím registru smluv se rozumí vložení elektronického obrazu textového obsahu registrované smlouvy v otevřeném a strojově čitelném formátu a rovněž metadat do registru smluv. OTEVŘENÝ A STROJOVĚ ČITELNÝ FORMÁT - tj. umožňující vyhledávání (např. PDF/a s textovou vrstvou, DOC, DOCX) Smlouvy se zasílají do registru smluv po jedné (což platí i pro změny). Maximální velikost datové zprávy, kterou jsou do registru smluv zasílány k uveřejnění smlouvy, nesmí překročit 20 MB. V případě překročení tohoto limitu lze výjimečně odeslat ve vícero částech.

PŘÍLOHY SMLOUVY: ZVEŘEJŇUJÍ SE BUĎ V JEDNOM DOKUMENTU SE SMLOUVOU NEBO SAMOSTATNĚ OBSAHUJE-LI PŘÍLOHA GRAFICKOU ČÁST, NEMUSÍ BÝT VE STROJOVĚ ČITELNÉM FORMÁTU ZPRAVIDLA SE ZDE BUDOU UPLATŇOVAT VÝJIMKY ZE ZVEŘEJNĚNÍ (projektová dokumentace atd.)

METADATA JSOU: § 5 ZORS obecně vzato údaje, které vyplňuje Povinný subjekt při uveřejnění smlouvy o ní samotné a o jejím uzavření. Povinnými METADATY jsou: identifikace smluvních stran vymezení předmětu smlouvy datum uzavření smlouvy cena, a pokud ji smlouva neobsahuje, hodnota předmětu smlouvy, lze-li ji určit Doporučenými údaji v rámci uveřejňování METADAT jsou: uvedení identifikačních údajů datových schránek smluvních stran a e-mailových adres smluvních stran, popř. útvarů PO, u kterých je nezbytné, aby byly seznámeny se zveřejněním smlouvy.

ZMĚNA UZAVŘENÉ SMLOUVY Uveřejnění podléhá i dohoda, kterou se smlouva doplňuje, mění, nahrazuje nebo ruší (zpravidla dodatek ke smlouvě). V případě, kdy je smlouva, jež by podléhala uveřejnění, uzavřena před 1.7.2016 a poté dojde k uzavření dohody, uveřejní se prostřednictvím registru smluv spolu s touto dohodou i měněná smlouva, a to včetně předchozích změn (zpravidla dodatků). Dohoda se uveřejňuje pod metadaty původní smlouvy. Měněná smlouvy uzavřená před 1.7.2016 nemusí splňovat podmínky kladené na formát smlouvy dle ZORS. § 8 odst. 3 ZORS

OPRAVA UVEŘEJNĚNÉ SMLOUVY Postup je obdobný, jako při změně smlouvy. Až od 1.7.2017 řeší ZORS postup oprav uveřejněné smlouvy se lhůtami a následky. Opravu, dle technických možností registru smluv, může provést pouze ten, kdo uveřejnil opravovaný údaj. Opravou není výměna omylem uveřejněné smlouvy. Přiměřeně § 7 odst. 2,3 ZORS

NENÍ-LI SMLOUVA A METADATA UVEŘEJNĚNA ZPŮSOBEM DLE ZORS SMLOUVA SE NEPOVAŽUJE ZA UVEŘEJNĚNOU § 5 odst. 5 ZORS

NÁSLEDKY NEUVEŘEJNĚNÍ: NÁSLEDKY UVEŘEJNĚNÍ: NÁSLEDKY NEUVEŘEJNĚNÍ: OD 1.7.2016 NABÝVAJÍ ÚČINNOSTI § 6 A 7 ZORS, tj. ÚČINNOST SMLOUVY ZVEŘEJNĚNÍM, NEZVEŘEJNĚNÍ DO 3 MĚSÍCŮ OD UZAVŘENÍ SMLOUVY – ZRUŠENÍ SMLOUVY OD POČÁTKU SPLNĚNÍ ZÁKONNÉ POVINNOSTI PORUŠENÍ ZÁKONNÉ POVINNOSTI, BEZ SANKCÍ OD 1.7.2017 NENÍ SMLOUVA ÚČINNÁ, POPŘ. SE ZRUŠUJE OD POČÁTKU §§ 6,9,10 ZORS

„DUPLICITNÍ“ POVINNOSTI ZVEŘEJNĚNÍ PŘÍPADY, KDY JE V OSTATNÍCH ZÁKONECH STANOVENA POVINNOST UVEŘEJNIT SMLOUVY MIMO REGISTR SMLUV. V ZORS je ve vyjmenovaných a níže uvedených případech uvedeno, kdy uveřejnění v registru smluv nahrazuje uveřejnění/zveřejnění dle jiných právních předpisů. Toto však neplatí obousměrně. § 8 odst. 4, 5 ZORS

I. VEŘEJNÉ ZAKÁZKY Účinný od 1.10.2016.

CO S TÍM? Tímto jiným předpisem je myšlen právě ZORS. § 219 odst. 1 ZoZVZ stanoví, že: Veřejný zadavatel uveřejní na profilu zadavatele smlouvu uzavřenou na veřejnou zakázku včetně všech jejích změn a dodatků, a to do 15 dnů od jejich uzavření nebo od konce každého čtvrtletí v případě veřejných zakázek zadávaných na základě rámcové dohody nebo v dynamickém nákupním systému. To neplatí pro (……) d) smlouvu uveřejněnou podle jiného právního předpisu. Tímto jiným předpisem je myšlen právě ZORS. § 8 odst. 4 ZORS říká: Je-li v souladu s tímto zákonem uveřejněna smlouva, která má být uveřejněna podle zákona o veřejných zakázkách, je tím splněna povinnost uveřejnit ji podle zákona o veřejných zakázkách; to platí obdobně o údajích uveřejňovaných jako metadata podle tohoto zákona. ZORS STANOVÍ UVEŘEJNĚNÍ DO 30 DNŮ OD UZAVŘENÍ SMLOUVY. ZoZVZ STANOVÍ UVEŘEJNĚNÍ DO 15 DNŮ OD UZAVŘENÍ SMLOUVY. CO S TÍM?

http://www.portal-vz.cz/cs/Aktuality/Spolecne-stanovisko-MMR,-MV-a-UOHS-k-problematice-vztahu-povinnosti-uv SPOLEČNÉ STANOVISKO MMR čr, MV čr A ÚOHS K PROBLEMATICE VZTAHU POVINNOSTI UVEŘEJNIT SMLOUVU NA VEŘEJNOU ZAKÁZKU PODLE ZÁKONA O ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK A POVINNOSTI UVEŘEJNIT SMLOUVU PODLE ZÁKONA O REGISTRU SMLUV Výjimka z povinnosti uveřejnit smlouvu uvedená v § 219 odst. 1 písm. d) ZoZVZ je formulována tak, že povinnost neplatí pro smlouvy uveřejněné podle jiného předpisu. Této výjimce lze tedy rozumět tak, že je-li smlouva uveřejněna v souladu s jiným právním předpisem, není nutné ji uveřejňovat na profilu zadavatele. Podle tohoto zvláštního předpisu by se také měla posuzovat lhůta k uveřejnění smlouvy. Smlouva, která byla zaslána správci registru smluv k uveřejnění nejpozději 30. den po jejím uzavření, tak byla zaslána k uveřejnění v souladu s lhůtami stanovenými zákonem o registru smluv, tedy ve lhůtách podle jiného právního předpisu a vztahuje se na ni výjimka podle § 219 odst. 1 písm. d) ZZVZ.

Rámcové dohody Rámcová dohoda, která bude uveřejněna podle zákona o registru smluv, tak nemusí být duplicitně uveřejněna podle zákona o zadávání veřejných zakázek. Jednotlivé smlouvy na veřejnou zakázku uzavírané na základě rámcové dohody však již spadají pod aplikaci ustanovení § 219 odst. 1 ZZVZ (k tomu srov. výše).  VÝKLAD NENÍ ZÁKON – ÚK Z OPATRNOSTI UVEŘEJŇUJE V REGISTRU SMLUV VE LHŮTĚ 15 DNŮ A RÁMCOVÉ DOHODY ZÁROVEŇ NA PROFILU ZADAVATELE.

II. DOTACE A NÁVRATNÁ FINANČNÍ VÝPOMOC

Dle § 10d zákona č. 250/2000 Sb. (ZORP) je poskytovatel dotace povinen zveřejnit dotaci nad 50 tis. Kč na své úřední desce. Je-li dle ZORS uveřejněna Dotační smlouva a smlouva o NFV, která má být uveřejněna podle ZORP, je tím splněna povinnost uveřejnit ji nebo informace z ní podle takového jiného zákona; to platí obdobně o údajích uveřejňovaných jako metadata podle tohoto zákona. POSKYTNUTÍ PŘÍSPĚVKU PO NENÍ DOTACE A NEPODLÉHÁ POVINNOSTI UVEŘEJNĚNÍ V REGISTRU SMLUV.

III. OSTATNÍ PŘÍPADY Je-li v souladu se ZORS uveřejněna smlouva, která má být uveřejněna podle jiného zákona, je tím splněna povinnost uveřejnit ji podle tohoto jiného zákona; to platí obdobně o údajích uveřejňovaných jako metadata. Jiným zákonem je: Zákon č. 130/2002 Sb., o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací z veřejných prostředků a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací), ve znění pozdějších předpisů. Zákon č. 2/1991 Sb., o kolektivním vyjednávání, ve znění pozdějších předpisů. § 8 odst. 5 písm. b)-d) ZORS

VÝCHOZÍ METODIKA A ZDROJE I. SPECIÁLNÍ SEKCE MINISTERSTVA VNITRA http://www.mvcr.cz/clanek/registr-smluv.aspx

II. METODICKÝ NÁVOD K APLIKACI ZÁKONA O REGISTRU SMLUV http://www.mvcr.cz/clanek/registr-smluv.aspx?q=Y2hudW09OQ%3d%3d Jedná se o dva obsáhlé dokumenty, a to: Metodický návod k aplikaci zákona o registru smluv zpracovaný odborem eGovermentu Ministerstva vnitra ČR, nyní aktuální verze 1.3. Z 8/2016. Metodický návod – aplikace zákona o registru smluv (soukromoprávní část) zpracovaná advokátní kanceláří Havel, Holásek & Partners.

ZORS OBSAHUJE 10 PARAGRAFŮ - METODIKY A DOPORUČENÍ VŠAK VÍCE NEŽ 100 STRAN DISKUSE O POSTUPECH STÁLE PROBÍHAJÍ – METODIKY JSOU ŽIVÉ, V ŘADĚ PŘÍPADŮ PANUJE NEJISTOTA

DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST 