INFORMAČNÍ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INFORMAČNÍ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Advertisements

Mgr. Irena Fadrhoncová.  Definice: právní norma je obecně závazné pravidlo chování, které je vyjádřeno zvláštní státem uznanou formou a jehož zachování.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Příprava výběrového řízení 3. Dotazy.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Prostě sdělovací styl – styl běžné každodenní komunikace Název sady:Funkční.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Prostě sdělovací styl – psané útvary (krátké informační útvary - útvary.
Porada profesionálních knihoven okresu Blansko Městská knihovna Rájec-Jestřebí * WEBOVÉ STRÁNKY KNIHOVEN Standard pro dobrou knihovnu a realita.
P RAKTICKÉ ČINNOSTI Pracovní smlouva Vypracoval: Lukáš Karlík.
1 Umísťování symbolů a jiných uvítacích zařízení územní samosprávy při pozemních komunikacích Porada Ministerstva vnitra Praha.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Jana Kadlecová Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_CLOVEK_A_PRAVO_08.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Žadatel je povinen při výběru dodavatele projektu postupovat dle závazných podmínek v kapitole 9. Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace před podpisem.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_MAR35 Název školy.
PUBLICISTICKÝ STYL ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3_38 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_134_ČJLS8 Předmět: Český.
Zákon č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví Ústí nad Labem 2/2008 Ing. Jaromír Vachta.
Ing. Zdeňka Šilhová Institut pro veřejnou správu Praha INTERAKTIVNÍ PERSONÁLNÍ PORTÁL PRO POTŘEBY ZAMĚSTNANCŮ VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ KONFERENČNÍ VZDĚLÁVACÍ.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Radka Škulaviková ČísloVY_32_Inovace_3441 NázevZpráva a zpravodajství Téma hodinyZpráva a zpravodajství.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Publicita projektu
ARTS MARKETING Marketing umění a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
ČASOVÝ HARMONOGRAM Montáž………………………………………………………………………………… – Oficiální zahájení + tisková konference……………………………… (Tisková.
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Návrh logistického zabezpečení evakuace správních budov NP Šumava
DESTINAČNÍ AGENTURA KRUŠNÉ HORY
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Centrum na podporu integrace cizinců
Venkovská tržnice III - mezinárodní projekt spolupráce: MAS Region Pošembeří, Krajina Srdce, Lužnice, Nepomucko, Sokolovsko, Nad Orlicí a MAS.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
REKLAMA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Zpracovala: Mgr. Silvie Szymurdová
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Psychologie reklama.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Digitální učební materiál
Funkční styly Funkční styl je způsob cíleného výběru
Název projektu: Moderní škola
Roční seminář pro vodoprávní úřady
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Formátování dokumentu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Zadání seminární práce Marketing velké sportovní akce
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
AUTOR: Kateřina Křížová
Vliv reklamy na společnost
Životní cyklus.
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska - druhé největší sdružení v ČR ( ) členů - založeno 1990 Základní poslání a cíle Sdružení:
Nástroje komunikačního mixu
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Podpora sociální práce na území Statutárního města Kladna
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Cyklus malého projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
E-Goverment Zdeněk Hanák.
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Transkript prezentace:

INFORMAČNÍ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU Mgr. Michal Oblouk

zpráva, oznámení, referát, inzerát, leták, plakát zpravodajské cílem je seznámit čtenáře s aktuálními událostmi zpráva, oznámení, referát, inzerát, leták, plakát INFORMAČNÍ ÚTVARY

stručně, jasně a srozumitelně informuje o události, která se stala (CO, KDY a KDE) jednoduché jazykové prostředky, přitažlivé titulky, grafická úprava bývá spojena s hodnocením základní žánr zpravodajství – vlastnosti: aktuálnost, věcnost, objektivita, přesnost, úplnost, spolehlivost ZPRÁVA

ZPRÁVY

OZNÁMENÍ informuje o události, která se teprve stane musí v něm být uvedeny všechny potřebné údaje – o jakou akci se jedná (název akce, účel), kde se akce koná, kdy se koná (přesné datum, hodina začátku, popř. odkdy dokdy), kdo akci pořádá, komu je určena a další informace či pokyny pro účastníky (např. výše vstupného, program) bývá spojeno s výzvou druh oznámení = pozvánka OZNÁMENÍ

OZNÁMENÍ

REFERÁT krátký útvar - přehledně uspořádané informace výstižný a jazykově správný souvislý projev podává souhrnnou zprávu o nějakém díle nebo osobnosti REFERÁT

INZERÁT/REKLAMA placené textové nebo obrazové sdělení v masmédiích občanské inzeráty - nabídka prodeje či koupě nějakého předmětu denní potřeby, nadbytečného zboží, osobních služeb, seznámení se s jinými osobami, vzájemné výměny předmětů, nábor do nějakého spolku či občanského sdružení, oznámení o svatbě, promoci, životním jubileu, úmrtí osoby, vzpomínky na zemřelé apod. podnikatelské inzeráty - propagace a reklama nějakých výrobků, zboží, prací a služeb, nabídka volných pracovních míst, výběrová řízení do různých vedoucích a řídících funkcí, vyhlášení veřejných soutěží apod. INZERÁT/REKLAMA

INZERÁTY

tištěný dokument, který propaguje nějaký výrobek, činnost, myšlenku apod. LETÁK

PLAKÁT rozměrný list papíru vystavovaný na veřejných místech nabízí zboží, umělecké dílo či produkci, zábavu, názor apod. působí na širokou veřejnost, má upoutat pozornost, nápadné a výrazné barevné provedení, ne křiklavé, stručný a výstižný text (co, kde, odkdy - dokdy) PLAKÁT

ZDROJE http://www.protrail.info/index.php?tra=protrail&fil=media http://detskydomov.jesenik.com/15146/nase-negativni-zkusenost-s-medii/ http://www.krize-cr.cz/apple-ipad/040220103982 http://www.aperta.cz/projekty-z-esf-1/realizovane-projekty/projekt-v-ramci-op-rlz---opatreni-33.htm http://www.bystrcnik.cz/?tag=zasypana-studna http://www.radambuk.cz/cz/ http://www.pozitivni-noviny.cz/cz/clanek-2007110028 http://cs.wikipedia.org/wiki/Inzer%C3%A1t http://www.idobryden.cz/radkova-inzerce/ http://cs.wikipedia.org/wiki/Plak%C3%A1t http://www.foxter.cz http://www.svobodni.cz/8-volebni-kampan/130-letak/ http://www.feschuvyroba.cz/letak.html http://www.ceskatelevize.cz/specialy/kytice/plakat.php http://www.kultura.slansko.cz/akce/2008/06/hudba-na-namesti-2008 ZDROJE