Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

PODOBNOST MATEMATIKA 9. ROČNÍK ZŠ výklad a cvičení.
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín VY_32_INOVACE_M_10 Tangens Zpracovala: Mgr. Květoslava Štikovcová Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Goniometrické funkce Kosinus Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Trigonometrie v praxi. Úkoly 1) Jaká je výška lampy? 2)Jaká je vzdálenost z fotbalového hřiště Realu Madrid na hřiště Manchestru United? 3) Od kterého.
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Funkce sinus a kosinus Goniometrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Mastíková. Dostupné z Metodického portálu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_303_Trojúhelník – výpočty Téma: Geometrie.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Předmět:MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Anotace:Prezentace slouží jako pomůcka k seznámení se s učivem Pythagorova.
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
Užití goniometrických funkcí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
Konstrukce trojúhelníku
Trigonometrie (1) (19).
Komplexní čísla goniometrický tvar Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Obvod a obsah mnohoúhelníků
GONIOMETRICKÁ FUNKCE SINUS
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Tato prezentace byla vytvořena
Konstrukce trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku : strana, úhel, těžnice
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
PODOBNOST TROJÚHELNÍKŮ
Podobnost trojúhelníků
ODCHYLKA DVOU PŘÍMEK V ROVINĚ
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_11_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
VY_32_INOVACE_66.
LOGARITMICKÉ ROVNICE- procvičení
Matematika pro 2.stupeň ZŠ
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární funkce Zdeňka Hudcová
SHODNOST TROJÚHELNÍKŮ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_13_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
Goniometrické funkce Autor © Ing. Šárka Macháňová
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Funkce kotangens (11).
ZOBRAZENÍ MNOŽINY R DO JEDNOTKOVÉ KRUŽNICE
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
IV/ Přímka a její části Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
7 PYTHAGOROVA VĚTA.
Pythagorova věta – příklady
Shodnost rovinných útvarů Shodnost trojúhelníků
Podobnost trojúhelníků
Věty o podobnosti trojúhelníků
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
46 OBVOD A OBSAH LICHOBĚŽNÍKU.
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
Úhly v kružnici Středový a obvodový úhel (vztah mezi nimi)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
Sinus, kosinus, tangens, kotangens
MATEMATIKA Goniometrické funkce Příklady 2.
Rovnice.
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Podobnost trojúhelníků
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Transkript prezentace:

Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních a komunikačních technologií TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR KOSINOVÁ VĚTA K učebnici Calda, E.: Matematika pro dvouleté a tříleté učební obory SOU 3. díl Prometheus, 2004, s. 113 Milan Hanuš Přehled učiva T E S T

Kosinová věta a2 = b2 + c2 – 2bc cosα b2 = a2 + c2 – 2ac cosβ c2 = a2 + b2 – 2ab cosγ C γ a b α β A c B Výpočet úhlu Výpočet strany

UŽITÍ KOSINOVÉ VĚTY 1. Řešení obecného trojúhelníka zadaného podle věty sss Pomocí kosinové věty vypočteme dvakrát protilehlé úhly a dopočteme 3. úhel podle věty o součtu úhlů v trojúhelníku. 2. Řešení obecného trojúhelníka zadaného podle věty sus Nejdříve dopočteme 3. stranu pomocí kosinové věty. Pak opět pomocí kosinové věty zbývající úhly (můžeme ale použít i sinovou větu). C γ b a α β A c B

Příklad: V trojúhelníku ABC je c = 5 m; α = 50°20´; b = 7 m Příklad: V trojúhelníku ABC je c = 5 m; α = 50°20´; b = 7 m. Vypočtěte jeho obvod. UŽITÍ KOSINOVÉ VĚTY o = a + b + c; c = 5 m, b = 7 m; a = ? Kalkulačka o = + 7 + 5 = 17,41 m Kalkulačka Obvod trojúhelníka je 17,41 m. C b = 7 m a α = 50°20´ A c = 5 m B Kalkulačka trojúhelníka

UŽITÍ KOSINOVÉ VĚTY Příklad: V trojúhelníku ABC je a = 5m; b = 8m; c = 4m.. Vypočtěte jeho zbývající vnitřní úhly. C γ b = 8m a = 5m α β c = 4m A B α = ? γ = ? β = ? γ = 180° – 30°45´12.67“– 125°5´58,68“ = = 24°8´48,65“ γ = 24°8´48,65“ Shift cos ((5^2 + 4^2 – 8^2) / 2 / 5 / 4)= β = 125°5´58,68“ = 125°5´58,68“ Kalkulačka Shift cos ((8^2 + 4^2 – 5^2) / 2 / 8 / 4) = 30°45´12,67“ Kalkulačka Kalkulačka α = 30°45´12,67 Kalkulačka trojúhelníka

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR K O N E C T E S T

A β = 89°3´30,33“; γ = 40°36´29,67“ α= 41°50´58,79“; β = γ = 69°4´30,6“ c = 7,021 m α = β = γ = 60° A V trojúhelníku ABC je c = 5 m; α = 50°20´; b = 8 m. Vypočtěte zbývající úhly. V trojúhelníku ABC je a = 5 m; b = =7 m; c = 7 m. Vypočtěte vnitřní úhly Δ. V trojúhelníku ABC je a = 8 m; αγ = = 55°20´; b = 7 m. Vypočtěte stranu c. V trojúhelníku ABC je a = 7 m; b = =7 m; c = 7 m. Vypočtěte vnitřní úhly Δ. T E S T B V trojúhelníku ABC je c = 5 m; β = 50°20´; a = 8 m. Vypočtěte zbývající úhly. V trojúhelníku ABC je a = 6 m; γ = = 55°20´; b = 6 m. Vypočtěte stranu c. V trojúhelníku ABC je a = 6 m; b = = 4 m; c = 4 m. Vypočtěte vnitřní úhly Δ. V trojúhelníku ABC je a = 9 m; b = = 9 m; c = 9 m. Vypočtěte vnitřní úhly Δ. B α = 89°3´30,33“; γ = 40°36´29,67“. c = 5,572 m. α = 97°10´50,72“; β = γ = 41°24´34,64“ α = β = γ = 60° Vytvořte dvojčlenné týmy. Každý tým bude řešit přidělené problémy. Tým zodpovídá kolektivně za správnost řešení.