Podstata marketingu
Podstata marketingu nabídnout správným skupinám zákazníků ve správný čas požadované zboží na správném místě, za správné ceny, s přispěním přiměřené propagace
snaha nalézt rovnováhu mezi zájmy: zákazníků, podnikatelských subjektů a společnosti jako celku
Potřeba-přání-poptávka Maslowova hierarchie potřeb fyziologické potřeby (hlad, žízeň apod.) potřeba jistoty a bezpečí Potřeba přátelství a přijetí potřeba požívat vážnost p. seberealizace
Kupující Lidská potřeba je stav pociťovaného nedostatku některého základního uspokojení (lidé vyžadují potravu, ošacení, obydlí, bezpečnost, sounáležitost a úctu). Přání jsou touhy po specifickém uspokojení lidských potřeb – stejná lidská potřeba může být uspokojena různým způsobem. Poptávka jsou přání mít specifické produkty, která jsou podložena schopností a ochotou si je koupit. Přání se stávají poptávkou, jsou-li podložena kupní silou.