Vteřina poté Participace z pohledu bývalých klientů ústavních zařízení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpráva o činnosti Státního úřadu inspekce práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
Advertisements

Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Mapování potřeb regionů ve vztahu k činnosti středisek výchovné péče a zařízení ústavní a ochranné výchovy POHLEDEM PRACOVNÍKŮ ORGÁNŮ SOCIÁLNĚ PRÁVNÍ OCHRANY.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
PARLAMENT ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Charvátová. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Kontinuita akreditačního procesu: přechod od stávajícího k novému systému JIŘÍ SMRČKA TAJEMNÍK AKREDITAČNÍ KOMISE.
Mýty a pravdy Vteřina poté, nezávislá platforma pro práva dětí vyrůstajících mimo rodinu Olomouc,
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Domov pro osoby se zdravotním postižením Všebo ř ice Z ř izovatel: Ústecký kraj Adresa: Pod Vodojemem 312/3C, Ústí nad Labem Vznik: v roce 1995.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
IP Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Jihlava 25. listopadu 2014.
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Ernest Seifert Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_CLOVEK_JAKO_OBCAN_05.
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené rodiny a děti Pardubice, 25. říjen 2012 MPSV.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Jsou venkovské školy horší než městské?
Individuálně, ale společně a jinak
Příspěvek pro seminář Zvláštní dětská zařízení na rozcestí – jak dál?
pro výkon ústavní a ochranné výchovy
„Činnost krajských koordinátorů pro menšiny a krajských manažerů prevence v Kraji Vysočina“ Mgr. Lumír Bartů.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Zaměřeno na malé a střední podnikání aneb společenská odpovědnost firem v olomouckém kraji Martin Fink Brno,
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Komunikační strategie ČIŽP
Roční preventivní program a následná práce se třídou a rodiči Ing
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice
Plánování ve školní tělesné výchově
Institucionální cesta podpory
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Národní zpráva z Mezinárodní studie občanské výchovy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Hlavní město praha a integrace cizinců
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Účetnictví – význam informací
Základní informace o poskytovateli
Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady  15
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Společná strategie - projektové aktivity JMK a TTSK 2014+
Dětský klub Malý drak.
Název projektu: Moderní škola
Informace o změnách metodiky dotačního řízení Konference primární prevence rizikového chování Praha, Matouš Korbel.
Základy sociální politiky - sociální reforma - sociální doktrína, Evropská sociální charta, Lisabonská strategie sociální statistika Mirka Wildmannová.
Systém cílů organizace, nástroje a principy řízení
Výzkum v malých a středních firmách
Název projektu: Moderní škola
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Slaďování pracovního, rodinného a soukromého života: Výzva současnosti
Školní poradenské pracoviště
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Sebehodnocení školy z pohledu zřizovatele (obce)
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Náhradní formy rodiny.
Zkušenosti z inspekcí kvality sociálních služeb
KNIHOVNA UNIVERZITY PALACKÉHO V OLOMOUCI
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Mezinárodní osvojení, osvojitelnost dítěte
Život bez střeva , Praha.
Profesionalizace sociální práce v ČR
Rodičovské kompetence – silní rodiče v našem pohraničí
Transkript prezentace:

Vteřina poté Participace z pohledu bývalých klientů ústavních zařízení červen 2017 Praha

Vteřina poté Sdružuje bývalé a současné klienty ústavní péče Prosazuje práva dětí, které žijí mimo rodinu Vyjíždí do ústavních zařízení a prosazuje změny na lokální a národní úrovni Podílela se na přípravě Standardů kvality péče o děti v zařízeních pro výkon ÚV/OV Iniciovala změny v inspekční činnosti ČŠI Je zastoupena ve vládním Výboru pro práva dítěte

Děti z ústavů v médiích Výzkum NÚV (2016) Nejvíce byli v textech jmenováni klienti či klientky zařízení ústavní výchovy (201 článků), dále ředitelé nebo ředitelky zařízení ústavní výchovy (149 článků) Ředitelé a ředitelky zařízení byli nejčastěji těmi, kdo byl ve článcích přímo citován. Naopak klienti a klientky zařízení se ve většině analyzovaných článků objevili pouze pasivně, píše se tedy o nich, ale není citován jejich pohled na věc. „Malý prostor, který dostávají hlasy klientů a klientek, může vytvářet dojem, že nejsou kompetentní k účasti na diskusi o podobě systému ústavní péče, resp. že s nimi veřejnost v této diskusi nepočítá.“

Participace v ústavech Tematická zpráva ČŠI a statistika MŠMT průměrná velikost jednoho zařízení: 36 lůžek dětský domov: 35 lůžek dětský domov se školou: 32 lůžek výchovný ústav: 43 lůžek (94% dětí bez OV) diagnostický ústav: 37 lůžek Některá zařízení nemají nastavený systém aktivního zjišťování klimatu ani názorů na jejich činnost ze strany dětí a zaměstnanců či osob odpovědných za výchovu dětí. Často je většina aktivit provozována za přítomnosti druhých osob, na principu hromadného zacházení. Skupinové aktivity tedy převládají nad těmi individuálními. 36,8 % zařízení má jako svou součást střední školu, kde dominují obory kategorie E (77%)

Participace V ústavech (DD) NTM (2017) 28% studuje speciální základní školy 72% studuje učiliště 25% navštěvuje některou ze středních škol 3% studují na gymnáziu 2% studují buď vyšší odbornou školu, nebo vysokou školu (vysokoškoláků je jen 1,3%)

SHRnutí svěřenci, chovanci  klienti  ? Nástroj změny: reflexe situace ze strany veřejných institucí a dospělých je nadále minimální na všech úrovních a ve všech sférách svěřenci, chovanci  klienti  ? Nástroj změny: Nezávislý orgán pro ochranu práv dětí Dialog a jeho podpora

www.vterinapote.cz

zdroje Analýza mediálního obrazu ústavní výchovy (2016): http://www.nuv.cz/uploads/pracoviste_pro_certifikace/Analyza_me dialniho_obrazu_ustavni_vychovy.pdf Tématická zpráva ČŠI: http://www.csicr.cz/html/tz_kvalita_vychovne/flipviewerxpress.html Statistická ročenka MŠMT: http://toiler.uiv.cz/rocenka/rocenka.asp Výzkum NTM (2017): https://drive.google.com/drive/folders/0B347BWIWUuvvcXZpSkJ0 emJmR00?usp=sharing