OCHRANA ČLOVĚKA ZA MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ IV

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U Náročné životní situace Mgr. Marie Mikulcová.
Advertisements

ORGANISMY PROVÁZEJÍCÍ ČLOVĚKA BEZOBRATLÍ ŽIVOČICHOVÉ VERONIKA STRAKOVÁ.
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
ZÁSADY PRVNÍ POMOCI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ;
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.34_Prvni_pomoc_zlomeniny.
OCHRANA ČLOVĚKA ZA MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ VI JAK SE ZACHOVAT V PŘÍPADĚ NÁLEZU PODEZŘELÉHO ZAVAZADLA NEBO OBDRŽENÍ PODEZŘELÉ ZÁSILKY OZNÁMENÍ O ULOŽENÍ BOMBY.
Jaderná energie. Jestliže je jaderná energetika tak výhodná, proč se jich staví relativně málo ? ? ? ? ?
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spořilov AUTOR: Hana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_DOPRAVNÍ VÝCHOVA_17.JÍZDA NA KOLE TEMA: JÍZDA NA KOLE ČÍSLO PROJEKTU:
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_12_Vzduch Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 12 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_3001_LICHVA Téma: Pojem _ LICHVÁŘSKÉ PRAKTIKY Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_23_BEZPEČNOST PRÁCE TÉMA: BEZPEČNOST PRÁCE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Zákon č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví Ústí nad Labem 2/2008 Ing. Jaromír Vachta.
N Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/ VY_32_INOVACE_03_Věcné učení_10_9. ročník_Chřipka – léčba onemocnění a možnosti prevence Autor:
Stříhání malých a velkých dětí. Technika stříhání dětských vlasů. Bezpečnost práce a ochrana zdraví. EU-3-3.
Ochrana zdraví Bc. Balonová Soňa. Co je to zdraví? Co si představuješ pod tímto pojmem? Co pro Tebe znamená být zdráv?
OCHRANA ČLOVĚKA ZA MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ VIII NEBEZPEČÍ V DOMÁCNOSTI – KAMNA KOMÍNY VYPALOVÁNÍ TRÁVY AUTONOMNÍ HLÁSIČ KOUŘE PROPAN - BUTAN.
STS/S 09 Taktické a bezpečnostní zásady pro umísťování MPT na místě zásahu Zpracováno: Zpracoval: por.Bc. Martin Hrabina Hasičský záchranný.
MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 SOUTĚŽ PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL HZS Ústeckého kraje.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.33_Prvni_pomoc_stabilizovana_poloha.
Úraz není náhoda - úrazy dětí
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Riskuj Přírodopis VI. třída.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Voda Základ života.
STAVBA TĚLA VY_32_Inovace_09OT- 3 autor: Mgr. Tereza Olejníková
První pomoc Bc. Kateřina Cuperová
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 03_Soustava dýchací
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Ošetření při poranění od jehly
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Pásma požáru Požár a jeho rozvoj.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Věcné učení Ochrana přírody
KRIZOVÝ ŠTÁB MĚSTA HRANIC
AUTOR: Mgr. Bc. Alena Machulková
VY_32_INOVACE_CH.8A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.06_VZDUCH Název: Vzduch.
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
Autor: Stejskalová Hana
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
Název vzdělávacího materiálu Vzduch
OCHRANA ČLOVĚKA ZA MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ X
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
  Polohování při ošetření je důležité a nemá být náhodné, výběr polohy závisí na druhu poranění a stavu postiženého. Poloha po ošetření musí být taková,
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Umím si umýt ruce Samostatně používám ručník Nepoužívám v průběhu dne nebo odpoledního odpočinku pleny Umím používat WC (nepoužívám nočník!) Umím se vysmrkat,
KRIZOVÝ ŠTÁB MĚSTA HRANIC
MATEŘSKÁ ŠKOLA Pardubice - Dubina, Erno Košťála 991
INTEGROVANÝ ZÁCHRANNÝ SYSTÉM
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_150_Ochrana půdy
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

OCHRANA ČLOVĚKA ZA MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ IV PROSTŘEDKY IMPROVIZOVANÉ OCHRANY KONTAMINOVANÉ PROSTŘEDÍ – CHEMICKÉ A RADIOAKTIVNÍ LÁTKY CHEMICKÉ ZBRANĚ BIOLOGICKÉ ZBRANĚ

ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S IMPROVIZOVANÝMI OCHRANNÝMI PROSTŘEDKY, SEZNÁMIT S MOŽNOSTÍ ÚNIKU CHEMICKÝCH A RADIOAKTIVNÍCH LÁTEK, S MOŽNOSTÍ POUŽITÍ BIOLOGICKÝCH A CHEMICKÝCH LÁTEK A SE ZPŮSOBY , JAK SE V TĚCHTO SITUACÍCH ZACHOVAT VÝUKOVÝ MTERIÁL

CO JSOU PROSTŘEDKY IMPROVIZOVANÉ OCHRANY ? Prostředky IO chrání především dýchací cesty a povrch celého těla pokud nemáme k dispozici prostředky individuální ochrany Kdy tyto prostředky použijeme ? Pokud se vyskytneme v prostředí kontaminovaném ( zamořeném) chemickými, radioaktivními nebo biologickými látkami I TYTO IMPROVIZOVANÉ PROSTŘEDKY MOHOU OCHRÁNIT ZDRAVÍ A ŽIVOT !!!

CO K TĚMTO IMPROVIZOVANÝM PROSTŘEDKŮM PATŘÍ? Chráníme především dýchací cesty (chráníme nos a ústa) = navlhčený kapesník, ručník, kus látky, který upevníme v zátylku Oči ochráníme nejlépe utěsněnými brýlemi = lyžařské, plavecké, motoristické Hlavu ochráníme jakoukoliv přikrývkou hlavy, která plně pokryje vlasy, čelo, uši i krk Tělo ochráníme kombinézou, pláštěnkou = pevně utěsníme kolem končetin i krku Nohy chráníme nejlépe gumovými holínkami

CO UDĚLÁME PO NÁVRATU Z KONTAMINOVANÉHO PROSTŘEDÍ Vše, co jste měli na sobě, uložte do igelitového pytle (nedotýkat se rukama) Osprchujte se a důkladně umyjte Vypláchněte si oči (nejlépe borovou vodou), vyčistěte uši a nos Oblečte si čistý oděv

JAK SE ZACHOVAT PŘI ÚNIKU NEBEZPEČNÝCH LÁTEK DO OVZDUŠÍ Co nejrychleji opusťte zamořený prostor Ukryj se v uzavřené místnosti či budově Uzavři a utěsni dveře a okna a další větrací otvory Oznamte únik na tísňovou linku – 150 nebo 112 Sleduj informace ve sdělovacích prostředcích Připrav si prostředky improvizované ochrany Zachovej klid a rozvahu Pomoz ostatním – dětem a starým lidem Řiď se pokyny zasahujících složek a budovu opusť jen na pokyn

JAK SE ZACHOVAT PŘI ÚNIKU RADIOAKTIVNÍCH LÁTEK POSTUPUJTE STEJNĚ JAKO V PŘÍPADĚ ÚNIKU JEDOVATÝCH LÁTEK DO OVZDUŠÍ Připravte si evakuační zavazadlo Jodové tablety a prostředky individuální ochrany vám budou k dispozici – použijte je až na základě veřejné výzvy OHROŽENÉ OBLASTI = OKOLÍ JADERNÝCH ELEKTRÁREN DUKOVANY A TEMELÍN

JAK SE ZACHOVAT PŘI POUŽITÍ CHEMICKÝCH ZBRANÍ Co jsou chemické zbraně? = látky v kapalném i plynném skupenství, vyvolávají poškození CNS, dýchacích cest, zažívacího traktu, zpuchýřující účinky = zbraně hromadného ničení Urychleně použijte ochranné prostředky Dokonale je utěsněte Urychleně se ukryjte v nejbližší budově

JAK SE ZACHOVAT PŘI POUŽITÍ BIOLOGICKÝCH ZBRANÍ Co jsou biologické zbraně? = bakterie, viry , toxiny v ovzduší, infikovaná voda, potraviny, vypuštěný hmyz, blechy…. Nepoužívat vodu z neznámých zdrojů Nejíst neprověřené potraviny (bez obalu) Udržovat čistotu svého těla Pitnou vodu si připravit převařením nebo pomocí chemických dezinfekčních prostředků Při známkách onemocnění ihned vyhledat odbornou pomoc

DOMÁCÍ ÚKOL Doma si za pomocí rodičů připrav všechny dostupné předměty k improvizované ochraně Přines je do školy Použij za pomoci spolužáka Nacvič jejich samostatné použití a jejich likvidaci Popiš následnou očistu celého těla

CITACE ING. ZDENĚK RATHAUSKÝ. Co dělat...: aneb Kapesní průvodce krizovými situacemi. 2. vyd. Praha: Centrum pro bezpečný stát, o. s., 2008. MINISTERSTVO VNITRA. Pro případ ohrožení: Příručka pro obyvatele. Praha: Ministerstvo vnitra - Hasičský záchranný sbor ČR, 2001. HORSKÁ, Viola, Eva MARÁDOVÁ a Dušan SLÁVIK. Ochrana člověka za mimořádných událostí: Sebeobrana a vzájemná pomoc. 1. vyd. Praha 1: Fortuna, 2002. MINISTERSTVO VNITRA. Sebeobrana obyvatelstva. Praha: Ministerstvo vnitra - Hasičský záchranný sbor, 2001. www.office.microsoft.com