Výpočet brzdné dráhy vozidla a pohyb ve směrovém oblouku Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Advertisements

Brzdy – účel, rozdělení, hlavní části
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Nalezení nejkratší vzdálenosti mezi uzly dopravní sítě Předmět: Teorie dopravy - cvičení.
Rovnice a nerovnice Slovní úlohy VY_32_INOVACE_RONE_15.
VY_32_INOVACE_AUT2_11 Geometrie řízení. Geometrická poloha kol má zásadní vliv na bezpečnost provozu vozidel. Za jedoucím vozidlem zanechávají odvalující.
VY_32_INOVACE_AUT1_11 Kategorie a druhy motorových vozidel.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková Název prezentace (DUMu): 7. Kinematika – rozlišování pohybů a jejich skládání v prakt. úlohách.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 11Číslo.
Vztah dřeva k vodě VY_32_INOVACE_28_ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková.
Denní údržba traktoru Zetor
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dynamika pohybu dopravního prostředku Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František.
Význam diferenciálních rovnic převzato od Doc. Rapanta.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Pohyb jednotlivého vozidla a brzdění Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit,
VAR Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_32.
Činnost služby dopravní policie v roce 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. ledna 2010.
Činnost služby dopravní policie v roce 2011 v dohledu nad silničním provozem plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 12. ledna 2012.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Rovnice ve slovních úlohách II.
Úvod do technologie silniční nákladní dopravy a základní legislativa Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy - cvičení Ing. František Lachnit,
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
A U T O Š K O L A P R O F I H a v í ř o v
6. Kinematika – druhy pohybů, skládání pohybů
pracovní postup keramických stropů
NEROVNOMĚRNÝ POHYB 2 Název školy
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Úmluva o právech dítěte Listina základních práv a svobod Další zákony
Rovnoměrný pohyb Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Brzdění ve svahu Jízda směrovým obloukem Předmět: Ing
Obvody a obsahy rovinných obrazců 3.
Podvozek VY_32_INOVACE_13_252
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
ODCHYLKA DVOU PŘÍMEK V ROVINĚ
Vybraná témata teorie tělesné výchovy
Název prezentace (DUMu): Elektronika brzd II.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Systémy řízení silniční dopravy
Pohyb dopravního proudu, výpočty základních charakteristik Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
Faktoriál a kombinační číslo.
2. ROVNOMĚRÝ A NEROVNOMĚRNÝ POHYB
Rovnice a graf přímé úměrnosti.
CW – 13 LOGISTIKA 9. CVIČENÍ Optimum FRONTY + HO
Polohová energie VY_32_INOVACE_07_Polohová energie - zavedení pojmu
Pohyb vozidel po vozovce Předmět: Teorie dopravy Ing
Pohyb tělesa rychlost, dráha, čas.
Slovní úlohy o pohybu Pohyby stejným směrem..
Útočné činnosti jednotlivce vztahového typu
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Ražba důlních děl pomocí trhací práce
zpracovaný v rámci projektu
Posuzování kapacity neřízených úrovňových křižovatek
Příklady – cvičení ) Ventilátor točící se rychlostí 20 otáček za sekundu začne rovnoměrně zpomalovat s tím, že za 10 s poklesne frekvence.
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Kontrolní test znalostí
Orientujeme se v prostoru
1/3/2019.
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Hřebenový obrážecí nůž
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
2. fáze výcviku řidičů.
Diagnostika brzd.
Geometrie řízení a uložení kol.
Příklady - opakování Auto se pohybovalo 3 hodiny stálou rychlostí 80 km/h, poté 2 hodiny rychlostí 100 km/h, pak 30 minut stálo a nakonec 2,5 hodiny rychlostí.
Diagnostika brzd.
Systém odměňování výkonu
Rovnoměrně zrychlený pohyb – příklady
Tečné a normálové zrychlení
Příklady – cvičení Určete brzdnou dráhu auta s počáteční rychlostí 90 kmh-1, které se pohybovalo rovnoměrně zpomaleně a zastavilo za 5.
Transkript prezentace:

Výpočet brzdné dráhy vozidla a pohyb ve směrovém oblouku Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.

Brzdění vozidel (zpomalený pohyb) Provozní brzdění – zpomalení 0,8 – 2,5 ms-2 Kritické brzdění (před překážkou) – zpomalení dle Vyhl. 341/2002 Sb. - minimálně za normálních podmínek osobní automobily 5,8 ms-2 autobusy a nákladní automobily 5,0 ms-2 zdroj: Směrnice 71/320/EHS

Dráha pro zastavení vozidla je ovlivněna následujícími faktory: Dráha pro zastavení vozidla je ovlivněna následujícími faktory: - dobou vnímání řidiče, - časem reakce řidiče, - časem reakce vozidla, - schopností vozidla brzdit, - rychlostí vozidla, - vnějšími podmínkami.

Brzdění na rovině a výpočet dráhy pro zastavení vozidla tr - reakce řidiče tp - prodleva brzdění tn - náběh brzd tu - úplné brzdění

Reakce řidiče Pozorný, soustředěný Reakce řidiče Pozorný, soustředěný 0,6 – 0,8 s Pozorný, nebezpečí nečeká 0,7 – 0,9 s Soustředěný na jinou činnost 1,0 – 1,2 s Nepozorný (bavení) 1,4 – 1,8 s Indisponovaný 1,6 – 2,4 s

Prodleva brzdění. Mechanické brzdy. 0,3 s. Hydraulické brzdy Prodleva brzdění Mechanické brzdy 0,3 s Hydraulické brzdy 0,15 – 0,2 s Vzduchové brzdy 0,6 s

Dráha pro zastavení vozidla tr - reakce řidiče tp - prodleva brzdění tn - náběh brzd vo - počáteční rychlost

Dráha úplného brzdění m- součinitel přilnavosti vo – počáteční rychlost a – brzdné zpomalení m- součinitel přilnavosti

Součinitele přilnavosti m při styku pneumatiky s vozovkou Suchý asfalt 0,6 – 0,9 Mokrý asfalt 0,3 – 0,8 Suchý beton 0,8 – 1,0 Mokrý beton 0,5 – 0,8 Suchá dlažba 0,6 – 0,9 Mokrá dlažba 0,3 – 0,5 Štěrková vozovka 0,5 – 0,7 Ujetý sníh 0,5 – 0, Sníh, náledí 0°C 0,05 – 0,1 -10°C 0,08 – 0,15 -20°C 0,15 – 0,20

Dráha pro zastavení vozidla

Brzdění při jízdě ze svahu s – sklon svahu v %/100

Brzdění při jízdě do svahu

Zadání: Vypočítat a odevzdat zadané příklady