ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, 767 01 KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT: ČESKÝ JAZYK ROČNÍK: 8. ROČNÍK TÉMA: SYNTAX IV. AUTOR: Mgr. Kateřina Mládková DATUM VYTVOŘENÍ: 20. 8. 2012 VY_32_INOVACE_46_KM
Anotace Cílová skupina: 8. ročník Téma: Syntax IV. Cíl: Procvičování učiva o souvětí. Druhy vedlejších vět. Pomůcky: psací potřeby, pracovní listy, PC Pilotáž: Žáci si ověřili schopnost samostatně pracovat a aplikovat své vědomosti. Žáky upozorňujeme na různé formy zadávání úkolů v testech.
Činnostní učení pro jednotlivce Půjčíš mi, Tomáši, dnešní noviny? Ředitel naší školy, pan Němec, je dlouhodobě nemocen. Koupili si auto starší, ale v dobrém stavu. Petr nejen závodně plaval, ale běhal i maraton. Činnostní učení pro jednotlivce Vyberte souvětí.
Činnostní učení pro jednotlivce Vyberte, postavu, která je vám sympatická. Horolezectví je pokud vím, velmi nákladný sport. Až když se uzdravil mohl jít do školy. Trápí se, trápí, ale co může jiného dělat? Činnostní učení pro jednotlivce Vyberte větu, v níž je správně interpunkce.
Činnostní učení pro jednotlivce Mám ráda borůvky, jahody i maliny, nepohrdnu ani třešněmi. Až zavolám, rychle vyskočíš a vybafneš na ni. Potkali Janu a Petra, kteří bydlí naproti, v domě číslo pět. Dávej pozor, hrozí nebezpečí uklouznutí nebo úrazu. Činnostní učení pro jednotlivce Který z větných celků se skládá ze tří vět?
Činnostní učení pro jednotlivce Udělali to tak, aby to bylo co nejlepší. Chtěl jsem, aby mi řekli, co bude dělat. Vyžadoval, aby to udělal včas, co nejdříve. Činnostní učení pro jednotlivce Urči, které ze souvětí lze označit vzorcem 1H, aby 2V, co 3V
Činnostní učení pro jednotlivce Kteří z vás mají zájem, mohou dostat dvě vstupenky. Nevzpomínám si, kteří to byli kluci. Kluci, kteří nám pomohli, se rychle rozprchli. Činnostní učení pro jednotlivce Určete druh věty uvozené zájmenem který
Činnostní učení pro jednotlivce souvětí souřadné s příčinným poměrem vět souvětí souřadné s důsledkovým poměrem vět souvětí podřadné s VV příčinnou souvětí podřadné s VV časovou souvětí podřadné s VV podmínkovou Činnostní učení pro jednotlivce Honza šel k lékaři. Bolel ho zub. Uvedené věty spojte v souvětí tak, aby vzniklo …
Činnostní učení pro jednotlivce Dostal příkaz, aby se vrátil. Dal slib, že přestane kouřit. Splnil svůj plán, jak letos vyhraje aspoň dva závody. Činnostní učení pro jednotlivce 1. Určete druh VV v daných souvětí. 2. Souvětí převeďte na větu jednoduchou.
Činnostní učení pro skupiny Rozhodněte, kdy se před spojkami jako, jak, než napíše čárka: Odříkal básničku jako když bičem mrská. Venku lilo jako z konve. Tvářil se jako by neuměl do pěti počítat. Tvářil se jako čerstvě vyoraná myš. Letos jsem u zkoušek dopadl lépe než loni. Letos jsou moje známky lepší než byly v minulém roce. Obloha byla jako by ji vymaloval. Obloha byla jak vymalovaná. Činnostní učení pro skupiny
Činnostní učení pro skupiny Určete druhy vedlejších vět Člověk se citově ochuzuje, žije-li bez barev, zvuků a vůně přírody. Můj vztah k domovu se nezměnil, třebaže mě život a čas na čas odvál do různých míst. V podvečer, když děda vezl čerstvou trávu na krmení, vylezly si děti na žebřiňák plný zelené trávy. Rozevřela jsem okna do kořán, abych pustila dovnitř svěží vzduch. Děti křičely, až úplně ochraptěly. Na začátku května nám bylo sděleno, že se chystají velké události. Už jsme zahlédli vlak, jak mizí v zatáčce. Když strýček odjel do ciziny, nic jsme o něm nevěděli. Pohladil si bradu, aby zakryl úsměv. Měli jsme dojem, že nás Monika vůbec nevnímá. Ona je taková, že každému ráda pomůže. Činnostní učení pro skupiny
Zdroje: Archiv autora www.microsoft.office.cz