Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Mgr. Pavel Říha

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
Advertisements

VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJ PRACOVNÍKŮ - 5 Řízení lidských zdrojů.
Memorandum o celoživotním učení
Různé role zástupce ředitele školy
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
9. Strategické forum 8. – Spokojený a motivovaný tým jako základ výjimečného společenství Roman Vacho Generální ředitel Grandhotel.
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Návrh plánu mentoringu ZŠ Kunratice. Cíle a směr Prost ř ednictvím zavedení udr ž itelného systému mentoringu na škole u č itelé i ž áci dosahují svého.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Střední škola stavební Jihlava Sociální partnerství zpracoval : PhDr. Pavel Toman únor 2011.
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Firemní kultura - změna motivační strategie
STARÉ SPLAVY, BŘEZEN 2012 P O D P O R A T A L E N T O V A N Ý C H S T U D E N T Ů A Ž Á K Ů ( Absolventi gymnázií – potenciál pro rozvoj vědy )
Podniková ekonomika Personální činnost.
„Sjednocení úřadů práce podpoří spolupráci zaměstnavatelů s kariérovými poradci – realizace Dohody o spolupráci MPSV se Sdružením automobilového průmyslu.
Výstupy z Úvodního semináře
„Umět a znát, abychom si v životě věděli rady“
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Zdravá škola.
ZŠ EDEN = ZDRAVÁ SPORTOVNÍ ŠKOLA CO TO ZNAMENÁ? ZŠ EDEN = ZDRAVÁ SPORTOVNÍ ŠKOLA TO ZNAMENÁ: VYTVÁŘÍME PRO DĚTI ZDRAVÉ PROSTŘEDÍ.
Dolní Břežany dětí v mateřské škole - 80 dětí v základní škole (ve věku 6-15) - 20 zaměstnanců dětí v mateřské škole - 9 dětí v základní.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Komunitní a otevřená škola
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Spolupráce obcí a málotřídních škol v České republice Dana Knotová, Kateřina Trnková Ústav pedagogických věd FF MU Brno.
Základní škola Uničov, Haškova 211 Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel CZ.1.07/1.1.04/ , realizace – INVESTICE.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Královéhradecký kraj Ing. Jarmila Halouzková
Kvalitní škola – kritéria a indikátory hodnocení
13. ročník mezinárodní konference Investment & Business Forum, Ostrava Role FDV v rámci dalšího profesního vzdělávání Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách.
Prezentace a pilotáž finální verze posuzovacího nástroje vybraných komponent a charakteristik kvality výuky cizího jazyka GA ČR P407/11/0262 Podpořeno.
Předškolní vzdělávání v Evropských školách PhDr. Dana Musilová Inspektorka pro předškolní a primární cyklus Evropských škol
UNIV 2 KRAJE středních škol Karlovarský kraj Střední odborná škola logistická a SOU Karlovy Vary - Dalovice PaedDr. Vladimíra Štrynclová - ředitelka.
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
Autodiagnostika učitele
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky tel učitelství odborného výcviku a praxe.
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ – INVESTICE DO BUDOUCNOSTI PaedDr. LUDVÍK ZIMČÍK, ředitel ZŠ A MŠ BŘEZOVÁ (ŠKOLA NA KONCI SVĚTA)
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
STANDARDIZACE PROFESNÍCH ČINNOSTÍ UČITELE Projekt MŠMT ČR pro rok 2008.
Česká koncepce oboru ošetřovatelství.  Vychází z: - Koncepce ošetřovatelství České republiky z roku 1998, - respektuje doporučení: Organizace spojených.
MUZEOEDU.CZ jako společná platforma edukačních pracovníků muzeí a galerií Mgr. Pavla Vykoupilová PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE 10. – 11. května 2016.
Podpora profesního rozvoje učitelů Programové prohlášení vlády Vláda bude prosazovat následující priority rozvoje ČR: Rozvoj kvalitních a všeobecně dostupných.
Komunitní školy - kulturní, vzdělanostní a prorodinná centra v malých obcích Mgr. František Eliáš.
Projekt ESF Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava, Michal Uhlař 1Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality.
Kraslice, – Úvod – několik slov o projektu … – Naladíme se … – Nadané děti – Ing. Petr Čavojský / Mgr.
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Povolání logistický manažer
PROFESE UČITELE Radek Šír.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB
Konflikt, koření života
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Veletrh zdraví
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Jak na jazyky.
Šablony I a jejich realizace Hradec Králové/Pardubice/Liberec
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Pedagog.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PRAHA 7 Strossmayerovo nám. 4
Transkript prezentace:

Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Mgr. Pavel Říha Kvalita školy 24.1.2018

Kvalita školy Máme zájem hledat odpovědi na zásadní otázky? Děláme to, co máme dělat? Děláme to dobře? 24.1.2018

Kvalita školy Máme zájem hledat odpovědi na zásadní otázky? Jsou s naší prací spokojeni žáci? Jsou s naší prací spokojeni rodiče? 24.1.2018

Kvalita školy Máme zájem hledat odpovědi na zásadní otázky? Je s naší prací spokojený zřizovatel? Je s naší prací spokojena inspekce? 24.1.2018

Kvalita školy Máme zájem hledat odpovědi na zásadní otázky? Jsou s naší prací spokojeni zaměstnavatelé? 24.1.2018

Kvalita školy Máme zájem hledat odpovědi na zásadní otázky? Jsme my sami se sebou spokojeni? 24.1.2018

Kvalita školy Máme zájem hledat odpovědi na zásadní otázky? Jaké pracovníky požadují firmy? Adaptabilní Komunikativní Učící se Ovládající moderní technologie Přirozeně komunikující v anglickém jazyce Spolehlivé Schopné pracovat v týmu Zdravé 24.1.2018

Kvalita školy Máme zájem hledat odpovědi na zásadní otázky? Existuje něco, co signalizuje, že naše práce a její výsledky jsou špatné jsou průměrné jsou vynikající 24.1.2018

Kvalita školy Současné pedagogické směry a trendy Sociální přístup Podpora komunikace, spolupráce 24.1.2018

Kvalita školy Současné pedagogické směry a trendy Personalistický a humanistický přístup Vychází z potřeb žáků (Gardnerova teorie inteligencí) Žáci se učí 24.1.2018

Kvalita školy Současné pedagogické směry a trendy Technologizovaná pedagogika Je nutné udržet krok (kdo chvíli stál, stojí opodál) 24.1.2018

Kvalita školy Současné pedagogické směry a trendy Zužitkování potenciálu žáka Vysoká míra samostatné práce Příklad – žák základní školy absolvuje cca 800 hodin výuky cizího jazyka – jaký je výsledek? Co má vykonat žák, nemá dělat učitel 24.1.2018

Kvalita školy Kvalitní podnik Každá vynaložená koruna musí v kratší či delší době přinést koruny dvě, tři… čím více, tím lépe. 24.1.2018

Kvalita školy Kvalitní vzdělání Škola základ života Každá koruna vložená do vzdělávání musí v budoucnu přinést koruny dvě, tři - čím více, tím lépe. 24.1.2018

Kvalita školy Desatero znaků kvalitní školy prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. 1 Nabízí vlastní programovou vizi směřující k získávání potřebných sociálních, rozumových, emočních a pohybových dovedností 24.1.2018

Kvalita školy Desatero znaků kvalitní školy prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. 2 Rozvíjí příznivé klima školy, podporuje ohleduplnou komunikaci a multikulturní orientaci. 24.1.2018

Kvalita školy Desatero znaků kvalitní školy prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. 3 Zaměstnanci jsou si vědomi svého servisního postavení vůči dětem a plně respektují specifické rysy osobnosti dítěte 24.1.2018

Kvalita školy Desatero znaků kvalitní školy prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. 4 Učitelé přemýšlí o své práci a nabízejí co možná nejefektivnější metody a formy práce 24.1.2018

Kvalita školy Desatero znaků kvalitní školy prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. 5 Ve škole funguje pozitivní motivace širokou nabídkou různých aktivit, které vedou k osvojování a procvičování si řady sociálních a profesních dovedností. 24.1.2018

Kvalita školy Desatero znaků kvalitní školy prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. 6 Dobrá škola se snaží získávat doplňkové finanční a materiální zdroje a efektivně je využívat. 24.1.2018

Kvalita školy Desatero znaků kvalitní školy prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. 7 Dobrá škola disponuje vysoce odborně a lidsky kvalifikovanými učiteli a nepedagogickými zaměstnanci, kteří jsou spoluodpovědnosti za chod celé školy. 24.1.2018

Kvalita školy Desatero znaků kvalitní školy prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. 8 Dobrá škola nemá důvod zatajovat a zamlčovat sociálně patologické jevy, ale nabízí jejich odborné řešení. 24.1.2018

Kvalita školy Desatero znaků kvalitní školy prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. 9 Dobrá škola je učící se dynamickou institucí, která se sama vyvíjí tak, aby odpovídala co možná nejvíce představě rodičů a dětí. !?!? 24.1.2018

Kvalita školy Desatero znaků kvalitní školy prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. 10 Dobrá škola k sobě přitahuje další aktivní partnery, je efektivním komunitním centrem hodnotné kultury a vzdělanosti ve smyslu celoživotního vzdělávání. 24.1.2018

Kvalita školy Máme zájem hledat odpovědi na zásadní otázky? Existuje něco, co signalizuje, že naše škola vykazuje znaky dobré školy? 24.1.2018

Kvalita školy Máme zájem hledat odpovědi na zásadní otázky? Musíme se zabývat evaluací školy? Existuje centrální reálná vize rozvoje škol? Je vnější prostředí škol bezpečné, můžeme si dovolit upřímné hodnocení? Řídí vývoj škol koncepční odborníci? 24.1.2018

Kvalita školy Máme zájem hledat odpovědi na zásadní otázky? Je cílem školy zajištění skutečné kvality? Je cílem školy maximální naplněnost s částečnou rezignací na kvalitu? Mají ředitelé škol zájem se podílet na hledání odpovědí na tyto a podobné otázky? Má hledání odpovědí na tyto otázky nějaký smysl? 24.1.2018

Kvalita školy „Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, které pouze ukazují, kam jít, ale sami nejdou“ J. A. Komenský 24.1.2018

Kvalita školy Děkuji za pozornost Mgr. Pavel Říha ředitel ZŠ Otokara Březiny Jihlava, Demlova 34 24.1.2018