Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Mgr. Pavel Říha Kvalita školy 24.1.2018
Kvalita školy Máme zájem hledat odpovědi na zásadní otázky? Děláme to, co máme dělat? Děláme to dobře? 24.1.2018
Kvalita školy Máme zájem hledat odpovědi na zásadní otázky? Jsou s naší prací spokojeni žáci? Jsou s naší prací spokojeni rodiče? 24.1.2018
Kvalita školy Máme zájem hledat odpovědi na zásadní otázky? Je s naší prací spokojený zřizovatel? Je s naší prací spokojena inspekce? 24.1.2018
Kvalita školy Máme zájem hledat odpovědi na zásadní otázky? Jsou s naší prací spokojeni zaměstnavatelé? 24.1.2018
Kvalita školy Máme zájem hledat odpovědi na zásadní otázky? Jsme my sami se sebou spokojeni? 24.1.2018
Kvalita školy Máme zájem hledat odpovědi na zásadní otázky? Jaké pracovníky požadují firmy? Adaptabilní Komunikativní Učící se Ovládající moderní technologie Přirozeně komunikující v anglickém jazyce Spolehlivé Schopné pracovat v týmu Zdravé 24.1.2018
Kvalita školy Máme zájem hledat odpovědi na zásadní otázky? Existuje něco, co signalizuje, že naše práce a její výsledky jsou špatné jsou průměrné jsou vynikající 24.1.2018
Kvalita školy Současné pedagogické směry a trendy Sociální přístup Podpora komunikace, spolupráce 24.1.2018
Kvalita školy Současné pedagogické směry a trendy Personalistický a humanistický přístup Vychází z potřeb žáků (Gardnerova teorie inteligencí) Žáci se učí 24.1.2018
Kvalita školy Současné pedagogické směry a trendy Technologizovaná pedagogika Je nutné udržet krok (kdo chvíli stál, stojí opodál) 24.1.2018
Kvalita školy Současné pedagogické směry a trendy Zužitkování potenciálu žáka Vysoká míra samostatné práce Příklad – žák základní školy absolvuje cca 800 hodin výuky cizího jazyka – jaký je výsledek? Co má vykonat žák, nemá dělat učitel 24.1.2018
Kvalita školy Kvalitní podnik Každá vynaložená koruna musí v kratší či delší době přinést koruny dvě, tři… čím více, tím lépe. 24.1.2018
Kvalita školy Kvalitní vzdělání Škola základ života Každá koruna vložená do vzdělávání musí v budoucnu přinést koruny dvě, tři - čím více, tím lépe. 24.1.2018
Kvalita školy Desatero znaků kvalitní školy prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. 1 Nabízí vlastní programovou vizi směřující k získávání potřebných sociálních, rozumových, emočních a pohybových dovedností 24.1.2018
Kvalita školy Desatero znaků kvalitní školy prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. 2 Rozvíjí příznivé klima školy, podporuje ohleduplnou komunikaci a multikulturní orientaci. 24.1.2018
Kvalita školy Desatero znaků kvalitní školy prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. 3 Zaměstnanci jsou si vědomi svého servisního postavení vůči dětem a plně respektují specifické rysy osobnosti dítěte 24.1.2018
Kvalita školy Desatero znaků kvalitní školy prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. 4 Učitelé přemýšlí o své práci a nabízejí co možná nejefektivnější metody a formy práce 24.1.2018
Kvalita školy Desatero znaků kvalitní školy prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. 5 Ve škole funguje pozitivní motivace širokou nabídkou různých aktivit, které vedou k osvojování a procvičování si řady sociálních a profesních dovedností. 24.1.2018
Kvalita školy Desatero znaků kvalitní školy prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. 6 Dobrá škola se snaží získávat doplňkové finanční a materiální zdroje a efektivně je využívat. 24.1.2018
Kvalita školy Desatero znaků kvalitní školy prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. 7 Dobrá škola disponuje vysoce odborně a lidsky kvalifikovanými učiteli a nepedagogickými zaměstnanci, kteří jsou spoluodpovědnosti za chod celé školy. 24.1.2018
Kvalita školy Desatero znaků kvalitní školy prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. 8 Dobrá škola nemá důvod zatajovat a zamlčovat sociálně patologické jevy, ale nabízí jejich odborné řešení. 24.1.2018
Kvalita školy Desatero znaků kvalitní školy prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. 9 Dobrá škola je učící se dynamickou institucí, která se sama vyvíjí tak, aby odpovídala co možná nejvíce představě rodičů a dětí. !?!? 24.1.2018
Kvalita školy Desatero znaků kvalitní školy prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. 10 Dobrá škola k sobě přitahuje další aktivní partnery, je efektivním komunitním centrem hodnotné kultury a vzdělanosti ve smyslu celoživotního vzdělávání. 24.1.2018
Kvalita školy Máme zájem hledat odpovědi na zásadní otázky? Existuje něco, co signalizuje, že naše škola vykazuje znaky dobré školy? 24.1.2018
Kvalita školy Máme zájem hledat odpovědi na zásadní otázky? Musíme se zabývat evaluací školy? Existuje centrální reálná vize rozvoje škol? Je vnější prostředí škol bezpečné, můžeme si dovolit upřímné hodnocení? Řídí vývoj škol koncepční odborníci? 24.1.2018
Kvalita školy Máme zájem hledat odpovědi na zásadní otázky? Je cílem školy zajištění skutečné kvality? Je cílem školy maximální naplněnost s částečnou rezignací na kvalitu? Mají ředitelé škol zájem se podílet na hledání odpovědí na tyto a podobné otázky? Má hledání odpovědí na tyto otázky nějaký smysl? 24.1.2018
Kvalita školy „Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, které pouze ukazují, kam jít, ale sami nejdou“ J. A. Komenský 24.1.2018
Kvalita školy Děkuji za pozornost Mgr. Pavel Říha ředitel ZŠ Otokara Březiny Jihlava, Demlova 34 24.1.2018