Negativní vliv mycích prostředků II.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Advertisements

Vytápění Úprava vody. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Předmět:Technologie Ročník: 1. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Miroslava Konečná Anotace:Formou prezentace se žáci seznámí se Základním pánským střihem.
Předmět:MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Anotace:Prezentace slouží jako pomůcka k seznámení se s učivem Pythagorova.
Energetická hodnota potravin (EH)
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Další operace s vektory
Fyzikální vlastnosti vlasu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VYS_32_INOVACE_491_Mytí, smáčivost, emulgace NÁZEV ŠKOLY
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Dámský plastický střih
SOCIÁLNÍ A ZDRAVOTNÍ POJIŠTĚNÍ I.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Podstatná jména pomnožná, hromadná a látková
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Regenerační přípravky I.
Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice ( Viètovy vzorce)
Aritmetická posloupnost
Sušení vlasů – vliv teplého vzduchu na vlasy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vytápění Tepelné ztráty
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Algoritmizace - opakování
Cukry – přírodní sladidla
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární rovnice řešené pomocí algebraických vzorců pro druhou mocninu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Změkčování vousů, vypínání pokožky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Zástřihy a konečná úprava
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Soustavy dvou lineárních nerovnic o jedné neznámé
Parametrická rovnice přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Paměti počítače, rozdělení
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rovnice s absolutní hodnotou I.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Přípravky v tlakovém balení
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární rovnice Opakování na písemnou práci
Vodová ondulace - pomůcky a prostředky
Transkript prezentace:

Negativní vliv mycích prostředků II. Předmět: Materiály Ročník: 1. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Miroslava Konečná Negativní vliv mycích prostředků II. Anotace: Formou prezentace se žáci seznámí s negativními vlivy mycích prostředků. Prezentace je určena pro přímou výuku či opakování. Je využitelná v předmětu materiály oboru kadeřník. Klíčová slova: Dráždění pokožky, alkalizace, bobtnání a vysoušení, odmaštění Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Konečná Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Digitální učební pomůcka Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0086 Šablona: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí žáků středních škol Sada: 8 Číslo materiálu: VY_52_INOVACE_MAR1 _30

Dráždění pokožky Při alkalické reakci mýdla (šamponu) ve vodném roztoku někdy dochází k podráždění. Zarudnutí, pálení, svědění, popraskání … Je třeba co nejrychleji po mytí navrátit pokožce kyselý povrch regenerace

Alkalizace Je způsobena vysokým pH. I samotná voda alkalizuje vlas a pokožku odplavením rozpustných aminokyselin keratinu a kyselých součástí mazu a potu. Mýdlo má středně alkalickou reakci a saponáty mají zpravidla slabě alkalickou reakci. Zarudnutí, ztráta kyselého filmu vlasů i pokožky Je třeba co nejrychleji po mytí navrátit pokožce a vlasu kyselý povrch regenerace

Bobtnání a vysoušení vlasů Je způsobeno také alkalitou přičemž u mýdel je větší než u saponátů. Keratin je velmi citlivý na alkalitu, reaguje rychlým nasáváním roztoků Rozrušení rohové vrstvy spolu se ztrátou hydrofilních látek keratinu znamená vysoké vysoušení až rozpraskání rohoviny - vliv na vzhled vlasů – třepení, dvojení, ztráta lesku … Je třeba vlasům po mytí dodat vlhkost a tuk regenerace Keratin je na tyto vlivy citlivý, bobtná a rozpouští se již v 0,5% roztoku louhu sodného.

Odmaštění Částečně je nutnou podmínkou při mytí vlasů. Pohybuje se okolo 20 – 25%. Nečistot se zbavujeme emulgací tuku na povrchu kůže a vlasů Odstraňuje se nejvrchnější část rohové vrstvy - odumřelé buňky jsou tmeleny kožním mazem - ztráta lesku, křehkost, lomivost … Je třeba vlasům po mytí dodat tuk regenerace

Správné mytí vlasů Šampony, které jsou v současnosti k dispozici, myjí vlasy důkladně a co možná nejšetrněji – volit dle vlasů Voda k mytí má být teplá asi 37°C Horká voda porušuje pokožku a příliš vyluhuje vlasy Je vhodné používat k mytí přirozeně měkkou vodu (ne změkčenou amonnými solemi)

Nezapomenout na regeneraci po mytí ! Význam je nepochybný: Navrátí vlasu i pokožce látky odebrané při mytí Chrání pokožku i vlas před vnějšími vlivy Zlepšuje vzhledové vlastnosti vlasu … Viz. dříve

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje Peterka, E., Kocourek, F., Podzimek, M. Materiály pro obor vzdělání Kadeřník. 5. Vydání. Informátorium, 2011. 148 s. ISBN 978-80-7333-084-2 Hűlsken, M., Kortekamp, H., Wigglinghoff, B. Příručka pro kadeřnice. Europa – Sobotáles, 2005. 360 s. ISBN 80-86706-12-5 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Konečná Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.