Zavádění nového produktu na trh

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Advertisements

Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Produkt Zavádění nového produktu na trh. Životní cyklus produktu Zavádění Růst Vrchol Pokles.
Lidská společnost digitálního věku
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
4 Marketingové prostředí Mikroprostředí Makroprostředí.
Akvizice Získání nového výrobku koupí patentu nebo celé firmy Analýza ABC Rozděluje výrobky do tří skupin, podle toho jak se podílejí na obratu firmy.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
Jak přistupovat k inovačním možnostem s dotacemi Richard Lev Ředitel odboru Projektového poradenství Mob:
Analýzy a strategie Analýzy. Analýza SWOT S – Strengths; silné stránky W – Weaknesses; slabé stránky O – Opportunities; příležitosti T – Threats; ohrožení.
ARTS MARKETING Marketing umění a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Rozhodování. Podle typu rozhodovacího problému  za jistoty  za rizika (nejistoty)  za neurčitosti Kdo bude řešit  Skupina  Jednotlivec.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
Pojistný trh nabídka a poptávka po pojistných produktech investování prostředků technických rezerv.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
TNH 2 – 1. seminář Finanční trh a peníze
Marketing 6 Nástroje propagace.
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Inovace a regionální rozvoj
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Z-Uhlí, s.r.o. Výroba biouhlí pomocí hydrotermální karbonizace.
Marketingové nástroje
PŘÍJMY – NEROVNOST, DISKRIMINACE, CHUDOBA
Společenská odpovědnost ve školství
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
standardní alternativní teorie firmy
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Plánování Marketingový plán.
Jankůjová Natálie Vedoucí: Ing. Roman Švec, Ph.D.
Marketingové nástroje
CENA.
Vítejte na Marketingu.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Digitální učební materiál
Životní cyklus CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Strategie na různých trzích
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
RIZIKO.
Ekonomika– národní hospodářství
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní plán projektu
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Digitální učební materiál
Finanční trh a peníze TNH 2 (S-5)
MARKETING V CESTOVNÍM RUCHU
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Marketing a management 2. ročník
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
RIZIKO.
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY
Prodeji produktu nebo služby
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Transkript prezentace:

Zavádění nového produktu na trh

Životní cyklus produktu Zavádění Růst Vrchol Pokles

Nový produkt Celosvětově Výrobková řada Rozšíření řady Zdokonalení výrobku Přemístění Změna technologie (náklady) Obal, design

Selhávání Tlak managementu Tržní potenciál Projekt Umístění Cena a náklady Propagace Konkurence Nápady Omezení Finance a kapitál Doba vývoje Životní cyklus

Získání nového produktu Koupě firmy Spojením firem Koupě licence (značky) Koupě patentu Výzkum a vývoj

Proces vývoje nových produktů Průzkum Posouzení nápadů Koncepce Ekonomická analýza Vývoj Testování Komercializace

Průzkum Cíle, trhy Tvorba nápadů Zaměstnanci Zákazníci, uživatelé, neuživatelé Dodavatelé, distributoři, obchodníci Zkoumání konkurence Analýza vlastností a vazeb Identifikace potřeb

Pravděpodobnost celkového úspěchu Pravděpodobnost úspěchu technického řešení (odhad např. 50%) Pravděpodobnost úspěchu komercializace daného technického řešení (např. 60%) Pravděpodobnost úspěchu ekonomického úspěchu dané komercializace (např. 70%) 0,50 x 0,60 x 0,70 = 0,21 tj. 21%

Posouzení nápadů Kritéria spjatá s produktem Tržní kritéria Finanční kritéria Feasibility study

Kritéria spjatá s produktem Novost Soulad s výrobním zařízením Zkušenosti v oboru Nároky na servis Technická uskutečnitelnost Legislativa

Tržní kritéria Velikost trhu Podíl na trhu Tempo růstu trhu Pozice na trhu Kanibalizace Konkurence Distribuce

Finanční kritéria Zisk ROI Nároky na investice Riziko (a zisk) Příjmy, cash flow

Dimenze produktu Komunikativnost Důvěryhodnost Stupeň potřeb Stupeň odlišnosti Vnímaná hodnota Kupní zájem Uživatelské cíle Frekvence nakupování

Koncepce Návrh Model Prototyp Vzorek

Vlastnosti Funkční Psychologické

Ekonomická analýza Odhad poptávky Odhad nákladů Odhad tržeb

Odhad tržeb Produkty kupované často Produkty kupované zřídka Produkty kupované jen jednou

Vývoj a testování prototypu Funkční testy Spotřebitelské testy

Test nového produktu/vzorku Testy spotřebních předmětů Testy výrobních prostředků Laboratorní testy Testy v reálném prostředí

Komercializace Vstup na trh Kdy Kde Komu

Proces adaptace spotřebitele Inovátoři Včasní adaptéři Včasná většina Pozdní většina Opozdilci a/nebo neuživatelé

Vlivy na míru adaptace Relativní výhoda Kompatibilita Inovační složitost Inovační dělitelnost (možnost zkusit) Komunikativnost

Strategie zavádění nových produktů Penetrace trhu Geografická expanze Nové segmenty zákazníků Modifikovaná nabídka Modifikace produktu pro stávající zákazníky Modifikace produktu pro geograficky rozptýlené zákazníky Modifikace produktu pro nové segmenty zákazníků Inovace produktu Geografická inovace Kompletní inovace

Strategie zavádění nových produktů Strategie rychlého sbírání Strategie pomalého sbírání Strategie rychlé penetrace Strategie pomalé penetrace

Životní cyklus produktu

Cíle a strategie životního cyklu Zavádění Prodej Nízký Náklady Vysoké Zisky Negativní Zákazníci Inovátoři Konkurence Malá Cíle Povědomí, touha, vyzkoušení Produkt Základní Cena Nákladový Distribuce Výběrová Reklama Informační, povědomí včasných adaptérů a dealerů Podpora prodeje Silná; předvádění, vyzkoušení

Cíle a strategie životního cyklu Růst Prodej Rychlý růst Náklady Průměrné náklady na zákazníka Zisky Zákazníci Včasní adaptéři Konkurence Cíle Maximalizace tržního podílu Produkt Modifikace, služby, záruky Cena Penetrace trhu pomocí ceny Distribuce Intenzivní Reklama Masový zájem zákazníků Podpora prodeje Snížení

Cíle a strategie životního cyklu Zralost Prodej Vrchol Náklady Nízké Zisky Vysoký Zákazníci Střední většina, modifikace trhu Konkurence Stálý počet, později pokles Cíle Maximalizace zisku, udržení tržního podílu Produkt Obměna značek a modelů, inovace, modifikace produktu Cena Cenou proti konkurenci Distribuce Intenzivní Reklama Rozdíl značek a užitků Podpora prodeje Podpora značky a její změny

Cíle a strategie životního cyklu Pokles Prodej Náklady Nízké Zisky Klesající Zákazníci Opozdilci Konkurence Cíle Snižování nákladů, sklízet, zbavovat se Produkt Vyřadit slabé Cena Snížit Distribuce Vyřazovat slabá, výprodeje, outlety Reklama Minimální Podpora prodeje Minimální (3 za 2)

Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na http://info.sks.cz/users/jo/ Odkaz: Přednášky pro VŠE a FF UK, Marketingové nástroje Nebo www.sks.cz stránky učitelů © Radka Johnová, 2011