Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Finanční kontrola Zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě, ve znění pozdějších předpisů veřejnosprávní kontrola kontrola podle mezinárodních.
Advertisements

FINANČNÍ VEDENÍ PROJEKTU – KONTROLY PROJEKTŮ ROP SEVEROZÁPAD
Zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)
Kontrola nakládání s dotacemi ze strany FÚ Ing. Jan Minařík prosinec 2010.
EVROPSKÝ FOND REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Vedení správního řízení
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
David Novák 28/ Auditní činnost v rámci ROP Jihozápad.
Administrativně právní metoda regulace společenských vztahů
Kontrolní procesy. Funkce kontrolního procesu Dohled Srovnávání Náprava odchylek Ovlivňování budoucích rozhodnutí (zpětná vazba)
Hradec Králové. 9:00 – 10:00 Projektová část – obecné podmínky realizace grantových projektů, monitorovací zpráva 10:00 – 11:00 Základní vymezení.
Uznatelné výdaje v projektech podpořených ze strukturálních fondů EU v administraci NROS Vyúčtování globálních grantů.
Systém kontrol realizovaných u příjemců Ing. Lukáš Brabenec 25. září 2013.
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
Nesrovnalosti, porušení rozpočtové kázně
Nejčastější pochybení při administraci monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
ROP NUTS II SEVEROVÝCHOD
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Systém kontrolní činnosti SEI
Systém kontrolní činnosti SEI
Veřejné zakázky. Právní základ 3 Právní základ - Smlouva o založení Evropského společenství - Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách - Zákon č.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část finanční Praha, 15. března 2006 Ing. Kateřina Auerveková
METODIKA - VÝKLAD MPSV pro poskytování dotací ze státního rozpočtu nestátním neziskovým subjektům v oblasti podpory rodiny pro rok 2008 Mgr. Ivana Grosskopfová,
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 11. května 2015.
Kontrola projektu na místě, průběžné posouzení projektu Martina Bečvářová Praha (květen 2015)
1 Postup při provádění inspekce v místě poskytování sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví Magistrát hlavního města Prahy.
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ Úřad vlády České republiky Odbor právní a kontrolní.
Závěrečný audit projektu kapitola rozpočtu 8 – Náklady vyplývající přímo ze smlouvy Denisa Kolouchová
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA ČR Obecná část Pravidel – změny oproti Pravidlům období
Kontrolní poznatky z výkonu veřejnosprávních kontrol OKP KrÚ JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských PO –
Změny v průběhu kontrol (kontrolní řád) kpt. Mgr. Blanka Kliková Oddělení stavební prevence, kontrolních činností a ZPP HZS Karlovarského kraje kpt. Mgr.
Archivace dokumentace projektu a součinnost při kontrolách.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Porušení podmínek ROP Střední Morava. OBSAH PREZENTACE I.Obecný postup při porušení II.Porušení podmínek PŘED proplacením, finanční korekce (krácení způsobilých.
Příprava Smlouvy o poskytnutí dotace, podmínky uzavření Smlouvy o poskytnutí dotace, včetně povinných dokumentů Olomouc Zlín 15.
Porušení rozpočtové kázně při čerpání dotací z rozpočtů územně samosprávných celku. Ing. Michal Obrusník.
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Problematika Úřadu práce v kontextu poskytovatelů sociálních služeb 18. února 2014 Mgr. Jana Marie Landová.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Seminář pro žadatele v rámci Výzvy č. 2/ /11/2010 Ing. Iva Cahelová Ing. Kateřina Gřondilová Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa.
Seminář pro příjemce výzvy 40 OP LZZ 2. října 2012, Praha – Hotel Holiday Inn Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Projektové manažerky.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Informační schůzka k 1.výzvě pro předkládání projektů pro roční program 2012 Evropského uprchlického fondu Praha 11. října 2012 Evropský uprchlický fond.
Kontroly na místě a nesrovnalosti. Cíle kontroly na místě Ověřit skutečnosti, které příjemce popsal v projektové žádosti a v monitorovacích zprávách Předejít.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Přerov Podmínky pro dopracování projektu (problémy, rizika)
Porušení podmínek ROP Střední Morava. OBSAH PREZENTACE I.Porušení podmínek ROP SM, nesrovnalost II.Porušení podmínek PŘED proplacením, finanční korekce.
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK Seminář pro příjemce 10. ledna 2012.
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Rozkrývání vlastnických struktur a skutečných majitelů
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Inspekční a prosazovací přístup
Příprava Smlouvy o poskytnutí dotace, podmínky uzavření Smlouvy o poskytnutí dotace, včetně povinných dokumentů Jeseník Olomouc.
Druhy kontrol projektu:
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Seminář pro příjemce podpory z OP VK
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Seminář pro žadatele výzvy č. 79 a 80 IROP
Ověření a udržitelnost malého projektu
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ
Transkript prezentace:

Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ Seminář pro příjemce

Cíle kontroly na místě ověřit, zda uplatňované výdaje byly skutečně vynaloženy, a to v souladu s rozhodnutím o poskytnutí dotace, s vnitrostátními pravidly a pravidly Společenství předejít vzniku vážných problémů pomocí včasné identifikace nedostatků, které by mohly ovlivnit úspěšnou realizaci projektu zajistit zpětnou vazbu poskytovateli prostředků v průběhu realizace programu

Legislativní rámec kontroly na místě článek 13 nařízení Evropské komise č. 1828/2006 zákon č. 320/2001 Sb o finanční kontrole ve veřejné správě zákon č. 552/1991 Sb. o státní kontrole

Obsah kontroly na místě Procedurální kontrola Kontrola obsahové části projektu Finanční kontrola Kontrola výběrových řízení

Procedurální část kontroly Správnost a úplnost vedení dokumentace k projektu Archivace projektové dokumentace Řízení projektu Vztahy s partnery Dodržování podmínek právního aktu

Obsahová část kontroly Plnění indikátorů stanovených v právním aktu Úplnost dokumentace k prováděným kurzům nebo seminářům Úplnost dokumentace k vyvíjeným modulům, metodikám Úplnost dokumentace k poradenství Úplnost dokumentace k vytvořeným pracovním místům atd.

Finanční část kontroly Nastavení systému finanční kontroly projektu Aplikace nepřímých nákladů Způsobilost nákladů Oddělené účetnictví Soulad čerpání s rozpočtem Kontrola vzorku účetních dokladů z každé kapitoly rozpočtu Kontrola vykazování DPH Evidence projektových příjmů

Kontrola výběrových řízení Dle typu a výše zakázky, kontroluje se: typ procedury v závislosti na finanční hodnotě zakázky dodržení náležitostí zveřejnění nastavení výběrových kritérií odpovídající složení hodnotící komise zápis hodnotící komise

Průběh kontroly na místě Zahájení kontroly na místě předložení pověření k provedení kontroly seznámení kontrolované osoby s právy a povinnostmi během kontroly seznámení kontrolované osoby s průběhem kontroly Provedení kontroly vlastní kontrola vytypovaných oblastí projektu výzva k odstranění nedostatků, které lze odstranit ještě před uzavřením kontroly Ukončení kontroly předání protokolu z kontroly, jeho podpis oběma stranami v případě podání námitek – vypořádání námitkového řízení v případě podezření na porušení rozpočtové kázně či trestný čin – hlášení podezření na nesrovnalost Řídícímu orgánu V případě neposkytnutí součinnosti může kontrolní orgán uložit pořádkovou pokutu až do výše 50 000 Kč.

Protokol z kontroly vypracovává vedoucí kontrolní skupiny ve spolupráci se všemi kontrolními pracovníky a předává jej kontrolované osobě k podpisu obsahuje seznam zjištění, které nebylo možno odstranit během trvání kontroly obsahuje seznam uložených nápravných opatření, vč. lhůty k jejich odstranění převzetí protokolu z kontroly stvrzuje statutární zástupce kontrolované osoby nebo jím pověřená osoba svým podpisem v případě odmítnutí podpisu protokolu při převzetí je kontrolovaná osoba poučena o tom, že tím ztrácí možnost podat námitky proti protokolu

Námitky proti protokolu z kontroly - možnost podat písemné a zdůvodněné námitky, a to ve lhůtě 5 dnů ode dne seznámení s protokolem, není-li stanoveno jinak o řádně podaných námitkách rozhoduje vedoucí kontrolního orgánu vydané rozhodnutí o námitkách je součástí protokolu z kontroly proti rozhodnutí o námitkách není opravný prostředek přípustný

Nesrovnalost = porušení právních předpisů ES nebo českých předpisů, včetně podmínek stanovených příjemci právním aktem o poskytnutí podpory, v jehož důsledku jsou (nebo by mohly být) dotčeny veřejné rozpočty ČR nebo souhrnný rozpočet EU formou neoprávněné výdajové položky Typy nesrovnalostí: porušení rozpočtové kázně ve smyslu zákona č. 218/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech, tj. neoprávněné použití prostředků, poskytnutých ze státního rozpočtu trestný čin systémová nesrovnalost Vznikne-li v průběhu kontroly (či v jiném případě) podezření na nesrovnalost, je povinností kontrolora tuto skutečnost nahlásit pověřenému pracovníku Řídícího orgánu. Ten posoudí opodstatněnost podezření a v případě jeho potvrzení skutečnost nahlásí příslušnému orgánu (místně příslušný finanční úřad v případě porušení rozpočtové kázně, v ostatních případech např. orgán činný v trestním řízení apod.), který o případu pravomocně rozhodne.