DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 32 Číslo.
Advertisements

AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Psychopatologie Jana Petříková. Doporučená studijní literatura  Vágnerová, Marie: Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál ISBN:
Veronika Řeháková C3B, PSY Datum vypracování:
Neurotické poruchy, poruchy vyvolané stresem
DRAMATERAPIE VY_52_INOVACE_ února 2014
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_ZV_1_5E_NEC_02_DUSEVNI_PORUCHY_II.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ZV_3_KRE_10_MEZINARODNI_VZTAHY.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ZV_3_KRE_18_OBCANSKE_SOUDNI_RIZENI.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_3_FIG_03_BULGARIA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_ZV_1_5E_NEC_06_FOBIE.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_CH_1_BAR_17_OBECNACHEMIE.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_CJ_1_5E_SEI_06_SLOHOTVORNI_.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_04_ATMOSFÉRA.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluTeorie.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
FOBIE 16. října 2013 VY_52_INOVACE_220127
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
OBSEDANTNĚ - KOMPULZIVNÍ PORUCHA
Osobnost Biologická (tělesná), sociální (společenská) a psychologická (duchovní) jednotka Struktura osobnosti Soubor relativně stálých vlastností.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Mgr.Michal Vičar Emoce.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Neurotické poruchy, poruchy vyvolané stresem
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Náročné životní situace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_ZV_1_5E_04_DUSEVNI_PORUCHY_IV Autor Mgr. Lenka Nečilová Tematický okruh Základy společenských věd – Psychohygiena, psychopatologie Ročník 1. a KVINTA Datum tvorby 14.2.2014 Anotace Prezentace seznamuje studenty s definicí a předmětem oboru, jeho terminologií, principy. Stručně shrnuje emoce a jejich možné poruchy. Metodický pokyn Např.: prezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu Možnosti využití: promítání, práce jednotlivců nebo dvojic u PC, vytištění pracovního listu Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Duševní poruchy IV. Neurózy http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Brain_animated_color_nevit.gif Duševní poruchy IV. Neurózy

Neurózy vzniká tehdy, když člověk neměl možnost vyřešit konflikty. Samotná krizová situace ještě neurózu nevyvolává, ale pokud nedojde k uspokojivému vyřešení krize, může být neuróza nastartována.

Typy neuróz: 1. Úzkost reakce na faktickou nebo představovanou situaci nebo událost. Úzkost prožívá každý člověk, ale pokud se její prožívání liší od normálu svou intenzitou a masivností, jedná se o psychickou poruchu. Lidé chorobně úzkostliví se vyhýbají každodenním situacím, bojí se např. veřejných míst, obchodů, dopravních prostředků. Nepomáhá vysvětlování či pomoc ze strany druhých.

Typy neuróz: 2. Fobie vtíravé obavy, které postižený pociťuje vůči některým objektům, lidem nebo situacím. Strach je nesmyslně velký a iracionální vzhledem k reálnému nebezpečí. Nemocný si uvědomuje, že jeho obavy jsou iracionální. ale není schopen svůj strach ovládat. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Girl_suffering_form_anxiety.JPG

Typy neuróz: 3. Obsese nutkavé myšlenky, které v člověku působí proti jeho vůli a nutí ho k určitému jednání. Člověk se jich nemůže zbavit. Člověk s touto poruchou stále něco kontroluje, vykonává složité rituály. Jejich nedodržení ho děsí.

Typy neuróz: 4. Hysterie ztráta kontroly sama nad sebou. Vzniká jako důsledkem složitých emočních stavů. Hysterici prožívají svět dramaticky, zapomínají minulé události a často si vymýšlejí – tzv. „bájivé lhaní“ Chtějí být stále středem pozornosti a přizpůsobují realitu svým emočním potřebám.

Typy neuróz: 5. Neurastenie projevuje se neustálou únavou, bolestí hlavy, podrážděností. člověk s touto poruchou těžko snáší zvuky, hluk, prudké světlo, citlivě a nepříjemně vnímá změny teploty. Každá změna či problém ho vyčerpávají, není schopen je řešit.

Zdroje: MIROSLAV OREL. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 179 s. č. 134. ISBN 80-851-2164-6. Duševní poruchy a poruchy chování: mezinárodní klasifikace nemocí - 10. revize : diagnostická kritéria pro výzkum. 1. vyd. Praha: Psychiatrické centrum, 1996, 179 s. Zprávy, č. 134. ISBN 80-851-2164-6. Wikipedia.cz, Wikiskripta http://commons.wikimedia.org/wiki/ Zdroje použitých obrázků citovány přímo v textu Materiál stažen 2.2.2014