PHDZ2 Filozofie pro doktorské studium II

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PHDZ2 Filozofie pro doktorské studium II Příští seminář se koná 10.5.! 1) Faktory účinné komunikace 2) Druhy veřejnosti a cílové skupiny 3) Rozpočet 4)
Advertisements

Hospodaření nepodnikatelských organizací 1 Daně, dotace.
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Změny v systému financování sociálních služeb od roku 2014 Sociální reforma soc. služby v bodech PhDr. Radek Suda, odbor sociálních služeb a sociálního.
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
ZDROJE FINANCOVÁNÍ MAJETKU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marie Hovorková. Dostupné z Metodického portálu
OČIMA ŽEN Projekt OČIMA ŽEN je podpořen z programu „Fondu pro nestátní neziskové organizace“. Program „Fond pro nestátní neziskové organizace“, jež je.
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Přístupy k péči o staré občany v zahraničí a u nás.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Hospodaření s oběžným majetkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Švejdová. Dostupné z Metodického portálu cz,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Lidská společnost digitálního věku
Citt Podpora komercializace výzkumu ve FZU z programu GAMA Aleš Hála říjen 2015.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Role dobrovolných svazků obcí (DSO) v ČR při centrálním zadávání 1 Ing. Lukáš Vlček starosta města Pacova předseda Regionální komise Svazu měst a obcí.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
EKONOMIKA DAŇ Z PŘÍJMŮ FYZICKÝCH OSOB ČÁST 1.. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zmeškalová Název šablonyVY_32_INOVACE UCE Název DUMuUCE S Stupeň a typ.
Střední průmyslová škola a Střední odborná škola gastronomie a služeb, Most, příspěvková organizace DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Sociální zabezpečení Sociální služby Mirka Wildmannová Katedra veřejné ekonomie Ekonomicko-správní fakulta MU BRNO.
Struktura financování VVŠ RNDr. Alexander Černý Výjezdní zasedání managementu UTB ve Zlíně dne 20. března 2013.
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe) Ing. Josef Žid.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Služby I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Závěrečný účet kapitoly 335 Ministerstvo zdravotnictví ČR za rok 2016
Centrum na podporu integrace cizinců
Odkud se berou peníze v rozpočtu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
Místní rozpočtové jednotky
Úřad práce České republiky
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Název vzdělávacího materiálu
31 Základní typy zdravotnických systémů
Inovační potenciál České republiky
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti.
Název projektu: Moderní škola
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Odměňování zaměstnanců
Správa sociálního zabezpečení
Digitální učební materiál
Vliv reklamy na společnost
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Zdroje financování majetku - PASIVA
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
Finanční plán stavební zakázky
Institucionální program pro veřejné vysoké školy pro rok 2017
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Standardy činností sociální práce ve veřejné správě příspěvek Hradec Králové Praha Systémová podpora sociální práce v obcích reg. č. CZ /0.0/0.0/15_017/ ,
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Fond pro bilaterální vztahy První otevřená výzva
Daňové přiznání k dani z příjmů PO
Život bez střeva , Praha.
Příspěvek na konferenci Příspěvková organizace slabá místa - ekonomický pohled Lektor : Ing. Jiří Lorenc.
Transkript prezentace:

PHDZ2 Filozofie pro doktorské studium II 1) Faktory účinné komunikace 2) Druhy veřejnosti a cílové skupiny 3) Rozpočet 4) Zdroje financování

Faktory účinné komunikace jasně stanovený cíl jasně vymezený obsah forma adekvátní obsahu forma adekvátní příjemci aktivní účast příjemce

Výchozí otázky Co nabízíme? Jaký je charakter toho, co nabízíme? Jakou potřebu to uspokojuje? Jakými způsoby nebo prostředky je možné dané potřeby uspokojit? Nakolik je uspokojení dané potřeby pro danou cílovou skupinu důležité?

Co nabízíme? znalosti, ideje, hodnoty → ty se pak mohou nabízet v podobě hmotného produktu (knížka, komiks, videohra, …) nebo v podobě nehmotného produktu (služby – např. vzdělávací kurz, výstava, poradenství, …)

Druhy veřejnosti = skupiny institucí nebo jednotlivců, které mají vůči dané organizaci nějaký společný zájem, nebo jejichž chování a názory daná organizace přímo ovlivňuje. Odpověď na otázky co od nás daná skupina očekává, resp. co potřebuje a co pro nás znamená, resp. co nám dává → vymezení cílové skupiny.

Cílové skupiny instituce veřejné správy (ministerstva, obecní a krajské úřady, grantová agentura, …) nadace, nadační fondy, soukromé PO, … konkurence klienti (studenti) veřejnost

Poznej svoji cílovou skupinu Jaká jsou očekávání cílové skupiny? Jaká je jejich motivace a chování? Cílem není jen informovat, ale také o něčem přesvědčit (změnit postoj, chování, …), motivovat k účasti na řešení, vyzvat k akci.

Segmentace cílové skupiny Klasická segmentační kritéria (geografická, demografická, socioekonomická, behaviorální…) Další možnosti: vztah k organizaci/oboru, tématu/výsledku … Fanoušci (stačí informace o tom, kdy, kde a co) Zájemci (potřebují přesvědčit, proč?) Lhostejní (snaha o vysvětlení a přiblížení) Odmítači (získání důvěry nebo alespoň tolerance)

Rozpočet Základní členění nákladů: investiční X neinvestiční přímé X nepřímé Pozor: různé struktury i věcný obsah jednotlivých kapitol rozpočtů u různých poskytovatelů – stanovuje se ve výzvě/zadávací dokumentaci/ … v některých případech je možné žádat prostředky pouze ve výši ztráty – potom je potřeba kalkulovat také předpokládané výnosy.

Rozpočet a způsobilé náklady Osobní náklady – mzdy, DPČ, DPP, stipendia, zákonné odvody na zdravotní a sociální pojištění, … Cestovné – cestovní náhrady, per diems, … Materiální náklady – kancelářské potřeby, drobný majetek, … Nemateriální náklady (služby) – nájemné, telefon, reklama, náklady na vydání publikací, tlumočení, … Pozor: Způsobilost nákladů stanovuje poskytovatel.

Zdroje financování veřejné – příspěvky a dotace ze státního rozpočtu (od institucí státní správy a samosprávy) neveřejné – dary od soukromých fyzických nebo právnických osob, nadací, nadačních fondů, … vlastní – příjmy z hospodářské činnosti, z prodeje vlastních produktů, z reklamy, …

Zdroje financování - veřejné 7. Rámcový program – specifický program Lidé – akce „Marie Curie“ – Noc vědců OPVK – 2.3 Lidské zdroje ve výzkumu a vývoji – výzva č. 35 dotace z krajských rozpočtů http://dotace.kr-jihomoravsky.cz/ dotace z obecních rozpočtů

Noc vědců Grant lze použít na činnosti či akce, které zvyšují informovanost veřejnosti o kladné úloze výzkumu ve společnosti. Příklady činností: praktické pokusy, vědecké demonstrace, návštěvy laboratoří, akce pro děti, soutěže, … http://ec.europa.eu/research/researchersnight/

2.3 Lidské zdroje ve VaV Cílem Výzvy č. 35 je podpora projektů, které přispívají k popularizaci výzkumu a vývoje a vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v oblasti popularizace a komunikace. http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy/vyhlaseni-vyzvy-k-predkladani-individualnich-projektu-12 - k 11.11.2011 výzva ukončena MU - Věda a vědci pro vzdělanost moderní společnosti – od 1.7.2012 do 30.6.2014

Další možnosti a odkazy Vzdělávací nadace Jana Husa – Grant Husovy nadace http://www.vnjh.cz/grant-husovy-nadace/vyhlaseni Nadace ČEZ – Podpora regionů http://www.nadacecez.cz/cs/uvod.html Visegrad fund – small grants http://visegradfund.org/grants/small_grants/ Jihomoravské centrum pro mezinárodní mobilitu → Moravian Science Centrum Brno http://www.jcmm.cz/cz/science-centrum.html