Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Analýza marketingového mixu společnosti KOVOSVIT MAS, a.s. Autor práce: Šafrová Kamila Vedoucí práce: Ing. Marie Slabá, Ph.D. Oponent práce: Ing. Irena Janíková
Motivace a důvody k řešení daného problému Cíl práce Motivace a důvody k řešení daného problému Praxe ve společnosti KOVOSVIT MAS Získání informací o organizaci firmy Možnost oslovit B2B zákazníky Cílem bakalářské práce je provést analýzu stávajících nástrojů marketingového mixu ve společnosti KOVOSVIT MAS, a.s., jejich kritické zhodnocení a na základě zjištěných výsledků navrhnout případná opatření.
Použité metody Merketingový výzkum Swot analýza Analýza konkurence Analýza časových řad Index bazický, řetězový a tempo růstu přírůstku
KOVOSVIT MAS, a.s. Vznik v roce 1939 ( Baťovi závody) Hlavní divize: obráběcí stroje, slévárenství, projekty na klíč, hydrotechnika Zaměření na strojírenský, automobilový, letecký a energetický průmysl
Produkt Cena Customizace produktů – přání zákazníka (příslušenství, složitost zakázky) Využití slev dle obchodního případu, servis a pozáruční servis, doprava Obráběcí stroje: frézovací stroje,soustružnické stroje,multifunkční stroje Slévárenství: výroba odlitků – šedá a tvárná litina Projekty na klíč ( Mas Automation): robotizované pracoviště Hydrotechnika ( Mas Hydro): vodní elektrárny – šroubové turbíny a čerpadla (Archimédův šroub)
Distribuce Komunikační mix veletrhy a výstavy reklama podpora prodeje publick relations osobní prodej přímý marketing Event marketing sponzoring Obchodní zástupci – Česká republika, Slovenský trh, zahraniční trh B2B distributoři – smlouva o obchodním zastoupení Distribuční mezičlánky - Ruská dceřiná společnost MTE KOVOSVIT MAS a sesterská společnost KOVOSVIT MAS POLSKA Distribuční podpůrné mezičlánky - pojišťovny, banky a přepravní společnosti
SWOT analýza SWOT SILNÉ STRÁNKY SLABÉ STRÁNKY PŘÍLEŽITOSTI Dlouhodobá tradice ve výrobě obráběcích strojů Dlouhodobí zákazníci nejen v České republice SLABÉ STRÁNKY Nedostatek technických pracovníků Orientace obchodů do zemí s nestabilním politickým systémem a platební schopností PŘÍLEŽITOSTI Snížení úroků od bankovních institucí při poskytnutí úvěru Finanční podpora pomocí fondů EU HROZBY Zpřísnění ekologických limitů pro oddělení slévárny a lakovny Mnoho konkurentů na strojírenském trhu SWOT
Více než 80 % respondentů nikdy nenavštívilo sociální stránky KMAS na Facebooku Navštívili jste na sociální síti Facebook profil KMAS?
Více než 50 % respondentů jsou pravidelnými návštěvníky Zákaznických dnů Jste pravidelným návštěvníkem zákaznických dnů KMAS?
Pro více než 90 % respondentů je při koupi produktů nejdůležitějším faktorem kvalita Co je pro Vás nejdůležitější při koupi výrobků KMAS?
Více než 50 % respondentů má zájem o zasílání časopisu Novinky KMAS
Propagace zákaznických dnů
Reklama pomocí billboardů ve vybraných krajích (využití dlouholeté tradice) Zrušení sociální sítě Facebook, který nahradí LinkedIn
Závěr Vývoj KOVOSVIT MAS, a.s. v roce 2016 Vztahy se zemí s nestabilní platební schopností = devalvace rublu a sankce = dluhy Cíl práce byl splněn
Děkuji za Vaši pozornost