Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
Advertisements

Hospodaření s penězi Milena Tichá
Investování II (podílové fondy) Základy ekonomiky a účetnictví – 9
ZŠ a MŠ L.Kuby 48 České Budějovice Mgr. Libuše Jandová Počet hodin: 1.
Investiční společnosti a podílové fondy
Spoření a investování Spoření = pravidelné odkládání menší částí příjmu a jeho ukládání na bankovní účet Nízké riziko Nízký výnos Investování = poskytování.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 1. srpna 2012 Název: VY_62_INOVACE_1.2.4.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
VY_62_INOVACE_1_2_14 „Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Přebytkový rozpočet spoření.
ZŠ a MŠ L. Kuby 48 České Budějovice Mgr. Libuše Jandová Počet hodin: 1.
1 Zajištěné investice - jistota má svoji cenu Dámský investiční klub Petr Valenta ředitel odboru řízení produktů finančních trhů ČS.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Investice Kudy vlastně putují peníze FINANČNÍ GRAMOTNOST.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Pohodlí nade vše Využívejte všech služeb při investování Ing. Martin Viktora ředitel úseku podpory prodeje Investiční společnost.
Přebytek finančních prostředků Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
1 Preferujete vrabce v hrsti? Konzervativní investiční řešení v praxi
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_09_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Kolektivní investování
EKONOMIKA FINANČNÍ TRH – PODÍLOVÉ LISTY Ing. Renata Slaná
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_POJISTOVNICTVI.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy : Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_94 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ.
Finanční trh III. Kolektivní investování
Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí1 Ostatní finanční zprostředkovatelé a subjekty působící na finančním trhu.
11 Osobní finance a investování. 2 Osobní finanční plánování Smyslem osobního finančního plánování je ujasnit si: budoucí osobní a rodinné.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_06 Název materiáluDluhopis.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_13 Název materiáluSpořicí.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_IVOVACE_3102_LEASING Téma: Pojem F. G._ Finanční leasing Číslo projektu:
Druhy bank. Obchodní banky (komerční) Hypoteční banky Úvěrová a spořitelní družstva (kampeličky) Banky se speciálními funkcemi.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1102_STAVEBNÍ SP. Téma: Pojem F. G._ Stavební spořitelny Číslo.
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R19_Základy investování TEMA: Matematika.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1702_POJIŠTĚNÍ Téma: Pojem F. G._ Pojištění Číslo projektu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0801_ŽIVOTNÍ Ú. Téma: Pojem _ŽIVOTNÍ ÚROVEŇ Číslo projektu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0201_OSOBNÍ AKTIVA Téma: OSOBNÍ AKTIVA A PASIVA Číslo projektu:
Kolektivní investování z pohledu možnosti zhodnocení volných finančních prostředků podniku Autor: Pavel Maroušek Vedoucí: Ing. Martin Maršík, PhD. Oponent:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Kapitálový trh – charakteristika CP
Finanční trhY peněžní trhy kapitálové trhy.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti   Vzdělávací materiál: Prezentace.
Kolektivní investování
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Několik odborných pojmů k tématu.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Kolektivní investování
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1402_INVESTIČNÍ F. Téma: Pojem F. G._ Investiční fondy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3496 Datum vytvoření: 22. 4. 2013 Datum ověření: 29. 5. 2013

Anotace Prezentace je určena pro žáky 6. – 9. ročníku., vzdělávací oblast finanční gramotnost, tematický okruh Investiční fondy. Cílem prezentace je, seznámit žáky jak investiční fondy pracují a jak tam mohou investovat.

Investiční fondy Jedná se o akciové společnosti, které shromažďují prostředky drobných investorů. Tak je možné, aby se i běžný občan podílel na větších investicích a mohl z nich získat výnosy. Investiční společnosti pro tyto účely obvykle zakládají podílové fondy. Fond si můžeme představit jako určité množství peněz, jež je investováno do různých produktů finančního trhu, které přinášejí výnos.

Investiční fondy Investiční společnosti spravují a investují prostředky fondů do různých cenných papírů podle zaměření konkrétního fondu. Investor, který si koupí podílové listy určitého fondu, se stává podílníkem fondu (s nárokem na podíl na majetku fondu a na výnos z tohoto majetku), nikoli akcionářem investiční společnosti.

Investiční fondy Podle toho, kam se prostředky investují, rozlišujeme několik fondů. Akciové fondy investují podstatnou část prostředků do akcií. Protože výnosy těchto fondů silně závisejí na dění na akciových trzích, jsou často nerovnoměrné. Vložené prostředky se zpravidla velmi dobře zhodnotí, avšak je třeba investovat na delší dobu (cca 5 let). Dluhopisové fondy vkládají své prostředky především do dluhopisů. Jsou vhodné pro střednědobé až dlouhodobé investice. Fondy peněžního trhu investují především do krátkodobých vkladů a termínovaných účtů u bank. Jejich správa není tak náročná, proto zpravidla bývají i nižší poplatky než u akciových fondů. Výnos těchto fondů závisí zejména na výši úrokových sazeb. V krátkém období je výnos relativně stabilní a riziko spojené s těmito investicemi je nízké. Smíšené fondy investují do akcií, dluhopisů i finančních nástrojů peněžního trhu. Výnos velmi závisí na zkušenostech správce fondu. Fondy fondů jsou zvláštním typem fondů, nakupují podílové listy jiných fondů. Investor tak může nakoupit celou řadu fondů, ke kterým by jinak neměl přístup. Určitou nevýhodou však je, že minimální vstupní investice se často pohybuje v řádu statisíců korun

Citace: Petr Klínský, Danuše Chromá, Svatava Tesařová, Michal Janák – Finanční gramotnost obsah a příklady z praxe škol. Praha: Národní ústav odborného vzdělávání, 2008. ISBN 978‑80‑87063‑13‑2