Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Rostislav Navláčil Název prezentace (DUMu): 1. Vývoj a rozvoj člověka Název sady: Občanská nauka Ročník: 1.
Advertisements

Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Kožní soustava Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář) Ročník:1.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Střední škola uměleckořemeslná a oděvní.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_46_Člověk a společnost.
F YZIKÁLNÍ VELIČINA - HUSTOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_02_CISELNE_SOUSTAVY.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_26_Státní rozpočet Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Pohybová soustava II. Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
Jednotlivé osobnosti nejsou jedinečné jenom svými psychickými vlastnostmi, ale také tím, jak VNÍMAJÍ, jak PŘEMÝŠLEJÍ, UČÍ SE, PAMATUJÍ SI apod.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
ARTETERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Biologie člověka Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_255_TÉMA_ Rezervy a fondy Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název prezentace (DUMu)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka II.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ARTE POVERA Tematická oblast
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název vzdělávacího materiálu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Odborné vyučování pro 3. ročník oboru Technik puškař a Puškař ROČNÍK:
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DRUHY ZÁVITŮ VY_32_INOVACE_30_613
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
VY_32_INOVACE_ , upravené tuky Ing. Blanka Kožíšková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Představivost a fantazie
VY_32_INOVACE_ Regulace
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
ROBERT SMITHSON – Spiral Jetty
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_32-14
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Název.
Elektrický náboj Ing. Jan Havel.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Kognitivní (poznávací) procesy
VY_32_INOVACE_ČJPS20660BED-řešení
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0028 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_208 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Jaroslava Klinderová Předmět Základy společenských věd Ročník 3. Datum vytvoření 26.11.2012 Anotace Výklad nové látky představa a fantazie s otázkami pro zopakování, Prezentace Metodický pokyn prezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

PŘEDSTAVY, FANTAZIE

Odraz předmětu nebo jevu, který v daném okamžiku nevnímáme, ale dříve jsme ho vnímali Mohou vznikat na podkladě vjemů, které jsme už vnímali ( slepí od narození nemohou mít představy ) Mohou mít slepí představy? ANO ( TI, CO JSOU SLEPÍ NE OD NAROZENÍ ) PŘEDSTAVA

Odrážené a vnímané předměty a jevy zanechávají v mozkové kůře S T O P Y PŘEDSTAVA

Je odrazem předmětů a jevů, které jsme v dané podobě dříve vnímali Pamětná představa

Je odrazem předmětů a jevů, které jsme v dané podobě nikdy nevnímali představa draka ohnivý mužíček čarodějnice Dlouhý, Široký a Bystrozraký Fantazijní představa

Odlišnost vjemů a představ Představy jsou méně jasné, méně zřetelné, útržkovité, nestálé, představa ustavičně uniká Vjem můžeme mít ve vědomí jak dlouho chceme Sejde z očí , sejde z mysli. Odlišnost vjemů a představ

Celé řetězy představ se mohou vytvářet Asociace představ

Druhy asociací A. podle současnosti představa jednoho spolužáka, vyvolá představu ostatních spolužáků A. podle následnosti dva vjemy, které vznikly ve vědomí těsně za sebou, mají tendenci se vyvolávat Druhy asociací

Typy představivosti Zrakový ( vizuální ) tvář, vzhled předmětů, oblečení Sluchový ( auditivní ) melodie, zvuk hlasu, Smetana a Beethoven komponovali i po ztrátě sluchu Pohybový ( motorický ) vybavují taneční, pracovní, sportovní činnosti Většina lidí představují smíšený typ ( v průběhu života se mění ) Typy představivosti

Druhy fantazijních představ Snění – vytváření představ o budoucnosti člověka, může hrát kladnou úlohu Rekonstruující fantazie – při čtení knihy si představujeme lidi, krajinu, prostředí Tvůrčí fantazie – konstruktéři, vynálezci, umělci Druhy fantazijních představ

Otázky: Představa, vysvětli pojem . Jaký je rozdíl mezi představou a vjemem? Fantazijní představa je….. Jaký je rozdíl mezi představou a fantazií? Asociace……. Druhy asociací……… Typy představivosti………. Druhy fantazijních představ…………. Otázky:

ŠTEFANOVIČ, Jozef a kol. Psychologie pro Gymnázia [online]. [cit. 11 ŠTEFANOVIČ, Jozef a kol. Psychologie pro Gymnázia [online]. [cit. 11.12.2012]. Dostupný na WWW: Jozef Štefanovič GILLERNOVÁ, Ilona a kol. Psychologie , Sociologie [online]. [cit. 11.12.2012]. Dostupný na WWW: Ilona Gillernová 2003, Jiří Buriánek Přemysl a kol. Člověk jako osobnost psychologie pro střední školy [online]. [cit. 11.12.2012]. Dostupný na WWW: Přemysl Šil, Jana Karolová Literatura: