Fakulta sociálních studií

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Co nás čeká nového při zadávání veřejných zakázek ? Eva Vizdalová
Advertisements

Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Elektronické tržiště ve městě – přínosy praktického využití Město Cheb Bc. Jiří Kurucz.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Příprava výběrového řízení 3. Dotazy.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Seminář pro žadatele IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek červen 2016.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha OM OP LZZ D9)
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Problémy v zadávaní 3. Dotazy.
1 Koordinace dávek v nezaměstnanosti. Nezaměstnanost jako sociální událost Podle MOP je nezaměstnaná osoba, která se nachází v situaci, kdy práci hledá.
Seminář pro žadatele k 37. výzvě IROP „Energetické úspory v bytových domech II" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Žadatel je povinen při výběru dodavatele projektu postupovat dle závazných podmínek v kapitole 9. Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace před podpisem.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek Mgr. Barbora Dedková - Specialista na administraci VZ Seminář pro SC 2.1 ZVÝŠENÍ KVALITY A DOSTUPNOSTI SLUŽEB VEDOUCÍ.
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 19. září 2012 Ing. Michaela Stříbrná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP obecná část Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha OM OP LZZ D9)
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
05/10/2010 Mnichovo Hradiště Mgr. Jaroslav Gramel Veřejné zakázky spolufinancované z ROP Střední Čechy Jak předejít chybám?
Rozhodčí řízení Přednáška 5-6 VŠFS Rozhodčí soudy /RS/ stálé rozhodčí instituce -rozhodčí soudy (RS) Zřízeny podle právních předpisů státu, kde.
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe) Ing. Josef Žid.
Novela školského zákona v návaznosti na předškolní vzdělávání a školní stravování Bc. Eva Martinková, odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský.
OCHRANA PROTI NESPRÁVNÉMU POSTUPU ZADAVATELE. PRAVOMOCI ÚOHS - § 112 vydává předběžná opatření, vydává předběžná opatření, rozhoduje, zda zadavatel při.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
Problematika koncesí a sektorových veřejných zakázek
Seminář pro žadatele IROP
Seminář pro žadatele IROP
Pojem přeměna obchodní společnosti
Povinná elektronická komunikace v zadávacích řízeních
Průběžná informační povinnost emitenta kotovaných cenných papírů
NÁLEŽITOSTI ROZHODNUTÍ A ODVOLÁNÍ SEMINÁŘ
Název opory – Právní předpisy – požární ochrana
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Občanské soudní řízení I.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
jako forma kontroly ve veřejné správě
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů EU, nespadajících pod aplikaci zákona.
veřejných zakázek IROP
Informace k e-tržišti Gemin
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
NV č. 201/2010 Sb. ze dne 31. května 2010  o způsobu evidence úrazů, hlášení a zasílání záznamu o úrazu ve znění NV č. 170/2014 Sb. ze dne 6. srpna 2014.
Blanka Valdecká, TOO ČMKOS, Seminář pro SIBP
Seminář pro žadatele k 13. výzvě IROP „Revitalizace vybraných památek"
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
TŘÍDNÍ SCHŮZKY přihlášky na SŠ leden 2016
Finanční arbitr 25. dubna 2018 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
Veřejné zakázky v rámci malého projektu
Občanské soudní řízení I.
Povinná elektronická komunikace v zadávacím řízení a využití e-nástrojů
Občanské soudní řízení I.
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 36. výzvě IROP „Stanice IZS"
Transkript prezentace:

Fakulta sociálních studií Masarykova univerzita Fakulta sociálních studií

Úvod do problematiky veřejných zakázek Masarykova univerzita Fakulta sociálních studií Úvod do problematiky veřejných zakázek www.fss.muni.cz

Užitečné webové odkazy Ministerstvo pro místní rozvoj www.mmr.cz Portál o veřejných zakázkách a koncesích www.portal-vz.cz Úřad pro ochranu hospodářské soutěže www.uohs.cz Věstník veřejných zakázek www.vestnikverejnychzakazek.cz   3

Současná právní úprava – Evropská legislativa Směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2014/24/EU ze dne 26.února 2014, o zadávání veřejných zakázek a o zrušení směrnice 2004/18/ES Směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2014/25/EU ze dne 26.února 2014, o zadávání zakázek subjekty působícími v odvětví vodního hospodářství, energetiky, dopravy a poštovních služeb a o zrušení směrnice 2004/17/ES Prováděcí Nařízení Komise (EU) 2016/7 ze dne 5.ledna 2016, kterým se zavádí standardní formulář jednotného evropského osvědčení pro veřejné zakázky Prováděcí nařízení Komise (EU) 2015/1986 ze dne 11. listopadu 2015, kterým se stanoví standardní formuláře pro uveřejňování oznámení v oblasti zadávání veřejných zakázek a kterým se zrušuje prováděcí nařízení (EU) 2011/842   4

Současná právní úprava problematiky veřejných zakázek – Národní legislativa Zákon č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázkách od 1. 10. 2016 Vyhláška č. 168/2016 Sb., o uveřejňování formulářů pro účely zákona o zadávání veřejných zakázek a náležitostech profilu zadavatele Vyhláška č. 169/2016 Sb., o stanovení rozsahu dokumentace veřejné zakázky na stavební práce a soupisu stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr Vyhláška č. 170/2016 Sb., o stanovení paušální částky nákladů řízení o přezkoumání úkonů zadavatele při zadávání veřejných zakázek   5

Současná právní úprava problematiky veřejných zakázek – Národní legislativa Vyhláška č. 248/2016 Sb., o náležitostech obsahu žádosti o předchozí stanovisko k uzavření smlouvy a ke změně závazku ze smlouvy podle zákona o zadávání veřejných zakázek Vyhláška č. 260/2016 Sb., o stanovení podrobnějších podmínek týkajících se elektronických nástrojů, elektronických úkonů při zadávání veřejných zakázek a certifikátu shody Nařízení vlády č. 172/2016 Sb., o stanovení finančních limitů a částek pro účely zákona o zadávání veřejných zakázek Nařízení vlády č. 173/2016 Sb., o stanovení závazných zadávacích podmínek pro veřejné zakázky na pořízení silničních vozidel 6

Zadavatel Veřejný zadavatel a) Česká republika, organizační složky státu b) Česká národní banka c) státní příspěvková organizace, d) územní samosprávný celek nebo jeho příspěvková organizace e) jiná právnická osoba 7

Zadavatel Zadavatelem osoba, která k úhradě nadlimitní nebo podlimitní veřejné zakázky použije více než 200 000 000,-Kč, nebo více než 50% peněžních prostředků poskytnutých z: - rozpočtu veřejného zadavatele - rozpočtu Evropské unie nebo veřejného rozpočtu cizího státu s výjimkou případů, kdy je veřejná zakázka plněna mimo území Evropské unie. při zadávání sektorových veřejných zakázek, je zadavatelem také osoba uvedená v § 151 odst. 2 zákona. 8

Veřejná zakázka dodávky stavební práce služby koncese na služby koncese na stavební práce 9

Zadáním veřejné zakázky Zadáním veřejné zakázky je uzavření úplatné smlouvy mezi zadavatelem a dodavatelem, z níž vyplývá povinnost dodavatele poskytnout dodávky, služby nebo stavební práce. Za zadání veřejné zakázky se nepovažuje uzavření smlouvy, kterou se zakládá pracovněprávní nebo jiný obdobný vztah, nebo smlouvy upravující spolupráci zadavatele při zadávání veřejné zakázky podle § 7 až 12, § 155, 156, 189 a § 190. 10

Dělení veřejných zakázek Dle druhu veřejných zakázek dodávky služby stavební práce Dle výše předpokládané hodnoty nadlimitní podlimitní malého rozsahu 11

Veřejné zakázky malého rozsahu 1,-Kč - 2 mil. Kč bez DPH u dodávek a služeb 1,-Kč - 6 mil. Kč bez DPH u stavebních prací 12

Podlimitní veřejné zakázky U dodávek a služeb od 2 000 001,- Kč bez DPH  do 3 686 000 Kč bez DPH – Česká republika, ČNB a státní p.o. do  5 706 000,-Kč bez DPH – USC a jiná PO u služeb dle přílohy č. 4 zákona do 20 478 000,-Kč bez DPH U stavebních prací od 6 000 001,- Kč bez DPH  do 142 668 000,- Kč bez DPH 13

Nadlimitní veřejné zakázky rovná-li se či přesáhne předpokládaná hodnota veřejné zakázky částky 3 686 000 Kč bez DPH – Česká republika, ČNB, a státní p.o. 5 706 000,-Kč bez DPH – USC a jiná PO u dodávek a služeb 20 478 000,-Kč u služeb dle přílohy č. 4 zákona 142 668 000,-Kč bez DPH u stavebních prací 10 489 000,-Kč bez DPH v případě sektorového zadavatele 14

Předpokládaná hodnota veřejné zakázky - předpokládaná výše úplaty za plnění veřejné zakázky vyjádřená v penězích. Do předpokládané hodnoty se nezapočítává DPH na základě údajů a informací o zakázkách stejného či podobného předmětu plnění; nemá-li zadavatel k dispozici takové údaje nebo informace, vychází z informací získáných průzkumem trhu, předběžnými tržním konzultacemi nebo jiným vhodným způsobem 15

Obecné výjimky z působnosti zákona Zadavatel není povinen zadat veřejnou zakázku v zadávacím řízení, a) pokud by provedení zadávacího řízení ohrozilo ochranu základních bezpečnostních zájmů České republiky a současně nelze učinit takové opatření, které by provedení zadávacího řízení umožňovalo, b) jestliže by došlo k vyzrazení utajované informace5) 1. uveřejněním oznámení o zahájení zadávacího řízení, 2. uveřejněním písemné výzvy k podání nabídek ve zjednodušeném podlimitním řízení, nebo 3. zpřístupněním nebo poskytnutím zadávací dokumentace, pokud nelze učinit opatření podle § 36 odst. 8, které by provedení zadávacího řízení umožňovalo, c) jde-li o zadávání nebo plnění veřejné zakázky v rámci zvláštních bezpečnostních opatření stanovenými jinými právními předpisy6) a současně nelze učinit takové opatření, které by provedení zadávacího řízení umožňovalo, d) jestliže je jejím hlavním účelem umožnit zadavateli poskytování nebo provozování veřejné komunikační sítě nebo poskytování jedné či více služeb elektronických komunikací veřejnosti, 16

Obecné výjimky z působnosti zákona - pokračování e) je-li zadávána podle zvláštních pravidel stanovených mezinárodní smlouvou uzavřenou mezi Českou republikou a jiným než členským státem nebo jeho částí a zahrnuje dodávky, služby nebo stavební práce určené pro společnou realizaci nebo využití projektu smluvními stranami; uzavření takové smlouvy sdělí Česká republika Evropské komisi, f) je-li zadávána podle závazných pravidel mezinárodní organizace, g) je-li zadávána podle pravidel mezinárodní organizace nebo mezinárodní finanční instituce a 1. je plně hrazena touto organizací nebo institucí, nebo 2. je z převážné části hrazena touto organizací nebo institucí a zadavatel se s ní dohodl na použití takových pravidel pro zadávání veřejné zakázky, h) jejímž předmětem je nabytí, nájem nebo pacht existující věci nemovité nebo s ní souvisejících věcných práv, 17

Obecné výjimky z působnosti zákona - pokračování i) jde-li o veřejnou zakázku 1. zadávanou provozovatelem televizního nebo rozhlasového vysílání8) nebo poskytovatelem audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání9) spočívající v nabývání, přípravě, výrobě nebo společné výrobě programového obsahu určeného pro vysílání nebo distribuci, nebo 2. na nákup vysílacího času nebo dodání programů, která je zadávána provozovatelům televizního nebo rozhlasového vysílání nebo poskytovatelům audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání, j) jde-li o rozhodčí, smírčí nebo obdobné činnosti, k) jde-li o právní služby, 1. které poskytuje advokát v rámci zastupování klienta v soudním, rozhodčím, smírčím nebo správním řízení před soudem, tribunálem nebo jiným veřejným orgánem nebo v řízení před mezinárodními orgány pro řešení sporů, 2. které poskytuje advokát při přípravě na řízení uvedená v bodě 1, nebo pokud okolnosti nasvědčují tomu, že dotčená věc se s vysokou pravděpodobností stane předmětem řízení uvedeného v bodě 1, 3. které musí poskytovat notář na základě jiného právního předpisu10) v rámci osvědčování a ověřování listin, nebo 4. při kterých na základě jiného právního předpisu11), byť i příležitostně, vykonává dodavatel veřejnou moc, 18

Obecné výjimky z působnosti zákona - pokračování l) jde-li o 1. investiční služby12) v souvislosti s vydáním, nákupem, prodejem nebo jiným převodem cenných papírů, včetně zaknihovaných cenných papírů, nebo jiných investičních nástrojů12), 2. služby poskytované Českou národní bankou při výkonu její působnosti podle jiného právního předpisu13), nebo 3. operace prováděné pomocí Evropského nástroje finanční stability a Evropského stabilizačního mechanismu, m) jde-li o úvěr nebo zápůjčku, n) jde-li o služby uvedené v příloze č. 2 k tomuto zákonu poskytované osobami založenými za jiným účelem, než je dosahování zisku, o) jde-li o veřejnou přepravu cestujících po železniční dráze14), p) jde-li o služby zadávané politickou stranou nebo politickým hnutím v rámci volební kampaně, jejichž předmětem je reklamní kampaň, výroba propagačních filmů, nebo výroba propagačního videa, q) jde-li o veřejnou zakázku na služby zadávanou veřejným zadavatelem jinému veřejnému zadavateli nebo několika veřejným zadavatelům na základě výhradního práva přiznaného právním předpisem nebo uděleného na základě právního předpisu, 19

Obecné výjimky z působnosti zákona - pokračování r) jde-li o veřejnou zakázku, jejímž předmětem jsou služby ve výzkumu a vývoji, s výjimkou činností uvedených v příloze č. 2 k tomuto zákonu, pokud 1. cena za provedení výzkumu a vývoje je hrazena výlučně zadavatelem a 2. výsledek takového výzkumu a vývoje využívá výhradně zadavatel ke své činnosti, s) jde-li o veřejnou zakázku, jejímž předmětem je výroba vojenského materiálu nebo obchod s ním, a tento postup je nezbytný k ochraně podstatných bezpečnostních zájmů České republiky, přičemž tento postup nesmí nepříznivě ovlivnit podmínky hospodářské soutěže na vnitřním trhu Evropské unie s výrobky, které nejsou určeny výlučně k vojenským účelům, nebo t) jde-li o veřejnou zakázku, jejíž zadávání se řídí zvláštními pravidly v návaznosti na mezinárodní smlouvu týkající se pobytu ozbrojených sil jiných států na území České republiky nebo vyslání ozbrojených sil České republiky nebo ozbrojených bezpečnostních sborů České republiky (dále jen "ozbrojené složky České republiky") na území jiných států, jíž je Česká republika vázána. 20

Výjimky pro podlimitní veřejné zakázky Zadavatel není povinen zadat v zadávacím řízení podlimitní veřejnou zakázku a) na dodávky nebo na služby přímo související s návštěvami ústavních činitelů jiných států a jimi zmocněných zástupců v České republice a na tlumočnické služby související s návštěvami ústavních činitelů České republiky a jimi zmocněných zástupců v zahraničí, b) na dodávky, služby nebo stavební práce poskytované Vězeňskou službou České republiky České republice, c) na dodávky nebo služby související s poskytováním humanitární pomoci15), d) zadávanou zpravodajskou službou podle zákona o zpravodajských službách, e)zadávanou zastupitelským úřadem České republiky v zahraničí nebo organizační složkou státu působící a hospodařící v zahraničí, f) jejímž předmětem je pořízení, údržba nebo obnova majetku České republiky v zahraničí, g) jejímž předmětem je nabytí věci nebo souboru věcí do sbírky muzejní povahy, kulturní památky nebo jiného předmětu kulturní hodnoty, 21

Výjimky pro podlimitní veřejné zakázky - pokračování h) na nákup knih a jiných informačních zdrojů do knihovních fondů, i) jejímž předmětem je pořízení zvířete za účelem chovu nebo plemenitby, nebo pro potřeby plnění úkolů ozbrojených složek České republiky, j) jejímž předmětem je výroba, koupě nebo oprava vojenského materiálu pro ozbrojené složky České republiky, k) zadávanou za účelem zajištění obranyschopnosti České republiky Ministerstvem obrany osobě, v níž má výlučnou majetkovou účast, nebo mezi takovými osobami navzájem, nebo l) zadávanou v době nasazení ozbrojených složek České republiky mimo území Evropské unie a operační potřeby vyžadují, aby byly zadány dodavatelům umístěným v oblasti těchto operací. 22

Výjimka pro veřejné zakázky malého rozsahu Zadavatel není povinen zadat v zadávacím řízení veřejnou zakázku malého rozsahu. Při jejím zadávání je však zadavatel povinen dodržet zásady podle § 6. 23

Veřejné zakázky malého rozsahu - zadání Zadavatel - musí při postupu dle zákona dodržovat zásady transparentnosti a přiměřenosti - ve vztahu k dodavatelům – zásadu rovného zacházení a zákazu diskriminace. Zákaz omezení účasti těm dodavatelům kteří mají sídlo v členském státe EU, Evropského hospodářského prostoru nebo Švýcarské konfederace nebo jiném státě, který má s Českou republikou nebo Evropskou unií uzavřenu mezinárodní smlouvu zaručující přístup dodavatelům z těchto státu k zadávané veřejné zakázce zohlednit ustanovení zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů - princip 3E – hospodárnost, efektivita, účelnost 24

Druhy zadávacích řízení Zjednodušené podlimitní řízení Otevřené řízení Užší řízení Jednací řízení s uveřejněním Jednací řízení bez uveřejnění Řízení se soutěžním dialogem Řízení o inovačním partnerství Koncesní řízení Řízení pro zadání veřejné zakázky ve zjednodušeném režimu 25

Otevřené řízení – průběh zahájení - odesláním oznámení o zahájení zadávacího a) do Věstníku veřejných zakázek , jde-li o podlimitní veřejnou zakázku, do Věstníku veřejných zakázek (na národní úrovni) a do Úředního věstníku (EU), jde-li o nadlimitní veřejnou zakázku zveřejněná zadávací dokumentace na profilu zadavatele dle § 96 odst. 1 (nikoliv dříve, než ve VVZ a TED) prohlídka místa plnění vysvětlení zadávací dokumentace konec lhůty pro podání nabídek

Otevřené řízení – průběh - pokračování otevírání obálek s nabídkami posouzení splnění podmínek účasti hodnocení nabídek výběr nejvhodnější nabídky uzavření smlouvy oznámení o výsledku zadávacího řízení uveřejňování smluv, výše skutečně uhrazené ceny 27

Námitky Podat dodavatel, kterému postupem zadavatele souvisejícím se zadáváním podlimitní nebo nadlimitní veřejné zakázky hrozí nebo vznikla újma: proti všem úkonům nebo opomenutím zadavatele volbě druhu zadávacího řízení nebo režimu veřejné zakázky nebo postupu zadavatele který směřuje k zadání veřejné zakázky mimo zadávací řízení v rozporu s tímto zákonem do 15 dnů ode dne kdy se o domnělém porušení zákona zadavatelem dozvěděl. Námitky nelze podat po uzavření smlouvy. Proti zadávacím podmínkám do skončení lhůty pro podání nabídek 28

Zadávacími podmínkami veškeré zadavatelem stanovené: Zadávací podmínky Zadávacími podmínkami veškeré zadavatelem stanovené: podmínky průběhu zadávacího řízení, 2. podmínky účasti v zadávacím řízení, 3. pravidla pro snížení počtu účastníků zadávacího řízení nebo snížení počtu předběžných nabídek nebo řešení, 4. pravidla pro hodnocení nabídek, 5. další podmínky pro uzavření smlouvy na veřejnou zakázku podle § 104 29

Podmínky účasti v zadávacím řízení Podmínky účasti v zadávacím řízení může zadavatel stanovit jako: a) podmínky kvalifikace, b) technické podmínky vymezující předmět veřejné zakázky včetně podmínek nakládání s právy k průmyslovému nebo duševnímu vlastnictví vzniklými v souvislosti s plněním smlouvy na veřejnou zakázku, c) obchodní nebo jiné smluvní podmínky vztahující se k předmětu veřejné zakázky, nebo d) zvláštní podmínky plnění veřejné zakázky, a to zejména v oblasti vlivu předmětu veřejné zakázky na životní prostředí, sociálních důsledků vyplývajících z předmětu veřejné zakázky, hospodářské oblasti nebo inovací. Zadavatel může stanovit požadavky na obsah, formu nebo způsob podání žádostí o účast, předběžných nabídek nebo nabídek. Zadavatel nesmí jako podmínku účasti v zadávacím řízení požadovat určitou právní formu dodavatele. 30

Kvalifikace Základní způsobilost Profesní způsobilost Ekonomická kvalifikace Technická kvalifikace Základní způsobilost - způsobilým není dodavatel, který byl v zemi svého sídla v posledních 5 letech před zahájením zadávacího řízení pravomocně odsouzen pro trestný čin uvedený v příloze č. 3 k tomuto zákonu nebo obdobný trestný čin podle právního řádu země sídla dodavatele; k zahlazeným odsouzením se nepřihlíží, b) má v České republice nebo v zemi svého sídla v evidenci daní zachycen splatný daňový nedoplatek, c) má v České republice nebo v zemi svého sídla splatný nedoplatek na pojistném nebo na penále na veřejné zdravotní pojištění, d) má v České republice nebo v zemi svého sídla splatný nedoplatek na pojistném nebo na penále na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, e) je v likvidaci, proti němuž bylo vydáno rozhodnutí o úpadku, vůči němuž byla nařízena nucená správa podle jiného právního předpisu nebo v obdobné situaci podle právního řádu země sídla dodavatele. 31

informace o termínu otevírání obálek musí být zahájeno bez zbytečného odkladu po uplynutí lhůty pro podání nabídek; informace o termínu otevírání obálek mohou se účastnit účastníci zadávacího řízení a další osoby, o nichž tak stanoví zadavatel Pro toevírání obálek s nabídkami jmenuje zadavatel nejméně 3 člennou komisi. Čelonoé komise jsou povinni zachovávat mlčenlivost po skutečnostech o nichž se dozví. Není možné otevřít obálku před uplynutím lhůty pro podání nabídek. Pokud někdo podá nabídku pop uplynutí lhůty pro podání nabídek nabídka se neotevírá. Na tuto nabídku se pohlíží jako by nebyla podána a zadavatel bezokladně vyrozumí dodavatele. Pokud zadavatel obdrží ve lhůtě pro podání nabídek pouze jednu nabídku. Ibálka se neotevírá, o této skutečnosti zadavatel bezodkladně vyrozumí uchazeč. A zadavatel má povinnost zadávací řízení zrušit. Poikud není informace o termínu otevírání obálek součástí zadávacíhc podmínek, zadavatel vyrozíumí písemně uchazeče o termínu otevírání obálek nejméně 5 pracovních dnů před otvíráním. 32

Hodnocení nabídek podle ekonomické výhodnosti ekonomická výhodnost nabídek se hodnotí na základě nejvýhodnějšího poměru nabídkové ceny a kvality včetně poměru nákladů životního cyklu a kvality. Zadavatel může ekonomickou výhodnost nabídek hodnotit také podle nejnižší nabídkové ceny nebo nejnižších nákladů životního cyklu. Zadavatel nesmí stanovit ekonomickou výhodnost pouze na základě nejnižší nabídkové ceny a) v řízení se soutěžním dialogem nebo v řízení o inovačním partnerství, nebo b) v případě veřejné zakázky na služby uvedené 1. v oddílu 71 hlavního slovníku jednotného klasifikačního systému, nebo 2. v kategorii 1 nebo 5 podle přílohy č. 4 k tomuto zákonu. Zadavatel musí v zadávací dokumentaci stanovit pravidla pro hodnocení nabídek, která zahrnují: a) kritéria hodnocení, b) metodu vyhodnocení nabídek v jednotlivých kritériích a c) váhu nebo jiný matematický vztah mezi kritérii. Jestliže zadavatel není objektivně schopen stanovit váhu nebo jiný matematický vztah mezi jednotlivými kritérii hodnocení, uvede je v sestupném pořadí podle významu, který jim přisuzuje. Hodnotící komise může rovněž požádat o doplnění dokladů. Uchazeč je povinen doručit vysvětelní nebo doklady ve lhůtě 3 pracovních dnů ode dne doruččení žádost. Hodnotící komise může na žádost uchazeče tuto lhůtu prodloužit nebo zmeškání prominout. Uchazeče jehož nabídka byla při posouzení vyřazena zadavatel bezokladně vylouči. Rozhodnutí o vyoloučení můžev ZJPŘ oznámit pokud si to vyhradil v zadávacích podmínkách na profilu zadavatele. V takovém případě se rozhodnutí o vyloučení uchazeče pověžuje za doručené okamžikem uveřejnění na proilu zadavatele. OD tohoto okamžiku také začíná běh lhůt. 33

Výběr dodavatele Zadavatel je povinen vybrat k uzavření smlouvy účastníka zadávacího řízení, jehož nabídka byla vyhodnocena jako ekonomicky nejvýhodnější podle výsledku hodnocení nabídek nebo výsledku elektronické aukce, pokud byla použita Oznámení o výběru dodavatele všem účastníkům zadávacího řízení Součástí tohoto oznámení musí být: a) zpráva o hodnocení nabídek, pokud proběhlo hodnocení nabídek, b) výsledek posouzení splnění podmínek účasti vybraného dodavatele, který bude obsahovat 1. seznam dokladů, kterými vybraný dodavatel prokazoval kvalifikaci, a 2. u požadované profesní způsobilosti podle § 77 odst. 2, ekonomické kvalifikace a technické kvalifikace údaje rozhodné pro prokázání splnění jednotlivých kritérií kvalifikace, 3. seznam dokladů nebo vzorků, jejichž předložení je podmínkou uzavření smlouvy, pokud si je zadavatel vyhradil podle § 104 odst. 1 písm. a), 4. výsledek zkoušek vzorků, pokud si je zadavatel vyhradil podle § 104 odst. 1 Hodnotící komise může rovněž požádat o doplnění dokladů. Uchazeč je povinen doručit vysvětelní nebo doklady ve lhůtě 3 pracovních dnů ode dne doruččení žádost. Hodnotící komise může na žádost uchazeče tuto lhůtu prodloužit nebo zmeškání prominout. Uchazeče jehož nabídka byla při posouzení vyřazena zadavatel bezokladně vylouči. Rozhodnutí o vyoloučení můžev ZJPŘ oznámit pokud si to vyhradil v zadávacích podmínkách na profilu zadavatele. V takovém případě se rozhodnutí o vyloučení uchazeče pověžuje za doručené okamžikem uveřejnění na proilu zadavatele. OD tohoto okamžiku také začíná běh lhůt. 34

Uzavření smlouvy Zadavatel je povinen vybrat k uzavření smlouvy účastníka zadávacího řízení, jehož nabídka byla vyhodnocena jako ekonomicky nejvýhodnější podle výsledku hodnocení nabídek nebo výsledku elektronické aukce, pokud byla použita. Pokud je v zadávacím řízení jediný účastník zadávacího řízení, může být zadavatelem vybrán bez provedení hodnocení. Zadavatel odešle vybranému dodavateli výzvu k předložení a) originálů nebo ověřených kopií dokladů o jeho kvalifikaci, pokud je již nemá k dispozici, b) dokladů nebo vzorků, jejichž předložení je podmínkou uzavření smlouvy, pokud si je zadavatel vyhradil podle § 104 odst. 1, a c) informací a dokladů podle § 104 odst. 2 písm. a) a b), je-li vybraný dodavatel právnickou osobou; v takovém případě se postupuje podle § 46 odst. 1 obdobně. 35

Písemná zpráva zadavatele Písemná zpráva musí obsahovat alespoň: a) označení zadavatele, předmět veřejné zakázky a cenu sjednanou ve smlouvě na veřejnou zakázku, pokud byla uzavřena, b) použitý druh zadávacího řízení, c) označení účastníků zadávacího řízení, d) označení všech vyloučených účastníků zadávacího řízení s uvedením důvodu jejich vyloučení, e) označení dodavatelů, s nimiž byla uzavřena smlouva nebo rámcová dohoda, nebo dodavatelů, kteří byli zařazeni do dynamického nákupního systému, včetně odůvodnění jejich výběru, f) označení poddodavatelů dodavatelů podle písmene e) , pokud jsou zadavateli známi, g) odůvodnění použití jednacího řízení s uveřejněním nebo řízení se soutěžním dialogem, byla-li použita, h) odůvodnění použití jednacího řízení bez uveřejnění, bylo-li použito, i) odůvodnění použití zjednodušeného režimu, bylo-li použito, j) odůvodnění zrušení zadávacího řízení nebo nezavedení dynamického nákupního systému, pokud k tomuto došlo, k) odůvodnění použití jiných komunikačních prostředků při podání nabídky namísto elektronických prostředků, byly-li jiné prostředky použity, l) soupis osob, u kterých byl zjištěn střet zájmů, a následně přijatých opatření, byl-li střet zájmů zjištěn, m) pokud zadavatel nadlimitní veřejnou zakázku nerozdělí na části, uvede zadavatel odůvodnění tohoto postupu, pokud je neuvedl v zadávací dokumentaci, a n) odůvodnění stanovení požadavku na prokázání obratu v případě postupu podle § 78 odst. 3, pokud je neuvedl v zadávací dokumentaci. 36

Uveřejňování smluv a výše skutečně uhrazené ceny Veřejný zadavatel uveřejní na profilu zadavatele smlouvu uzavřenou na veřejnou zakázku včetně všech jejích změn a dodatků, a to do 15 dnů od jejich uzavření nebo od konce každého čtvrtletí v případě veřejných zakázek zadávaných na základě rámcové dohody nebo v dynamickém nákupním systému. To neplatí pro a) smlouvu na veřejnou zakázku, jejíž cena nepřesáhne 500 000 Kč bez daně z přidané hodnoty, b) smlouvu na veřejnou zakázku, u které veřejný zadavatel postupoval v souladu s § 29 písm. a) až c) a písm. l) bod 2, § 30 písm. d) nebo § 191 odst. 2 písm. e), c) pro zadavatele, který je zpravodajskou službou podle jiného právního předpisu, nebo d) smlouvu uveřejněnou podle jiného právního předpisu. Veřejný zadavatel uveřejní nejpozději do 3 měsíců od splnění smlouvy na profilu zadavatele výši skutečně uhrazené ceny za plnění smlouvy, na kterou se vztahuje povinnost uveřejnění podle odstavce 1. U smlouvy, jejíž doba plnění přesahuje 1 rok, uveřejní veřejný zadavatel nejpozději do 31. března následujícího kalendářního roku cenu za plnění smlouvy v předchozím kalendářním roce. 37

Zastoupení zadavatele v řízení Zadavatel se může při provádění úkonů podle tohoto zákona souvisejících se zadávacím řízením nechat smluvně zastoupit jinou osobou. Tím není dotčena jeho odpovědnost za dodržení pravidel stanovených tímto zákonem. Zástupce nesmí provést výběr dodavatele, vyloučit účastníka zadávacího řízení, zrušit zadávací řízení, nebo rozhodnout o námitkách; to neplatí pro prokuristu nebo zřizovatele zastupujícího příspěvkovou organizaci, jejímž je zřizovatelem. 38

Děkuji za pozornost.