Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Předmět:Ekonomika Ročník: 3.ročník učebního oboru Autor: Mgr. Libuše Suchánková Anotace: Formou prezentace se žáci seznámí se základním rozdělením mzdy.
Advertisements

Předmět:Technologie Ročník: 1. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Miroslava Konečná Anotace:Formou prezentace se žáci seznámí se Základním pánským střihem.
Předmět:MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Anotace:Prezentace slouží jako pomůcka k seznámení se s učivem Pythagorova.
Charakteristika rybího masa
Energetická hodnota potravin (EH)
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Další operace s vektory
Fyzikální vlastnosti vlasu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Dámský plastický střih
SOCIÁLNÍ A ZDRAVOTNÍ POJIŠTĚNÍ I.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Negativní vliv mycích prostředků II.
Podstatná jména pomnožná, hromadná a látková
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Regenerační přípravky I.
Obecná rovnice přímky - procvičování
Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice ( Viètovy vzorce)
Aritmetická posloupnost
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Sušení vlasů – vliv teplého vzduchu na vlasy
Mimoevropské literatury
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kuchyňské stroje na mechanické zpracování surovin
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární rovnice a nerovnice III.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PLATEBNÍ STYK I.
Cukry – přírodní sladidla
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární rovnice řešené pomocí algebraických vzorců pro druhou mocninu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Změkčování vousů, vypínání pokožky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Zástřihy a konečná úprava
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Soustavy dvou lineárních nerovnic o jedné neznámé
Parametrická rovnice přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Přípravky v tlakovém balení
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární rovnice Opakování na písemnou práci
Vodová ondulace - pomůcky a prostředky
Transkript prezentace:

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Předmět: Technologie Ročník: 1. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Miroslava Konečná Stříhání vlasů Anotace: Formou prezentace se žáci seznámí se stříháním vlasů. Prezentace je určena pro přímou výuku či opakování. Je využitelná v předmětu technologie oboru kadeřník. Klíčová slova: Stříhání vlasů, suchý a mokrý střih, diagnostické parametry pro stříhání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Konečná Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Digitální učební pomůcka Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0086 Šablona: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí žáků středních škol Sada: 9 Číslo materiálu: VY_52_INOVACE_TKD1 _ 22

Stříhání vlasů Při vytváření účesu je jedním z nejdůležitějších úkolů vytvořit kvalitní střih. Stříháním napodobujeme přirozený růst vlasů a upravujeme jejich délku a hustotu. Hustota vlasů je největší u vlasové pokožky a to v důsledku jejich přirozené výměny (mají různou délku). Vzdušnost a lehkost účesu docílíme různou délkou jednotlivých partií. Stříháme všechny vlasy, nebo pouze vlasy určitých partií. Uplatňuje se zde, představivost, vkus, estetické cítění a kreativita kadeřníka. Obrázek 1

Suchý X mokrý střih Stříhání může být prováděno na suchých i mokrých vlasech, přičemž za mokra je stříhání vhodnější, protože rohovina vlasu je měkčí, než za sucha a řez na vlasu je hladší – menší pravděpodobnost třepení. Obrázek 3 Obrázek 2

Na délku střihu má vliv Móda Hustota vlasů (délka, zárůst) Přání zákazníka Tvar hlavy (obličeje – uši, krk, čelo…) Kvalitní střih je základem pro tvorbu účesu. Obrázek 4

Další diagnostické parametry pro stříhání vlasů Před tvorbou střihu musíme kromě základní diagnózy ještě vyhodnotit a zohlednit: Směr růstu vlasů Objem vlasů Síla vlasu

Směr růstu vlasů Může podstatně omezit možnosti při vytváření střihu Vychází se ze směřování vlasů od vlasového víru, pokud budeme tento směr růstu respektovat, bude účes přirozený Obrázek 5,6

Objem vlasů Je dán počtem vlasů v určité partii. Nejčastěji: Kouty Okolo uší = kontura Vrchol hlavy Nestříháme moc nakrátko Obrázek 7,8,9

Síla vlasu (tloušťka) Pro jemné vlasy jsou vhodnější tupé střihy Pro řídké jsou vhodné krátké tupé střihy Silné, nebo husté vlasy vyžadují spíše protenčené nebo plastické střihy

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje Polívka, L., Komendová, H., Pech, V., Valášek, J. Technologie I pro učební obor Kadeřník. 2. vydání. Informátorium, 1995. 144 s. ISBN 80-85427-66-4 Polívka, L., Komendová, H., Pech, V., Valášek, J. Technologie II pro učební obor Kadeřník. 2. vydání. Informátorium, 1995. 111 s. ISBN 80-85427-68-40 Hűlsken, M., Kortekamp, H., Wigglinghoff, B. Příručka pro kadeřnice. Europa – Sobotáles, 2005. 360 s. ISBN 80-86706-12-5 Obr. č. 1: Hűlsken, M., Kortekamp, H., Wigglinghoff, B. Příručka pro kadeřnice. Europa – Sobotáles, 2005. 360 s. ISBN 80-86706-12-5. Dostupné: str. 81 Obr. č. 2,3: Hűlsken, M., Kortekamp, H., Wigglinghoff, B. Příručka pro kadeřnice. Europa – Sobotáles, 2005. 360 s. ISBN 80-86706-12-5. Dostupné: str. 78 Obr.4:[online].[ cit 2012-10-06]. Dostupné z:http://Microsoft.com Obr. č. 5,6,7,8,9: Hűlsken, M., Kortekamp, H., Wigglinghoff, B. Příručka pro kadeřnice. Europa – Sobotáles, 2005. 360 s. ISBN 80-86706-12-5. Dostupné: str. 73 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Konečná Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.