Základní znalosti pro vedoucí mladých hasičů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Advertisements

Družstvo, státní podnik, konsorcium. Obsah výkladu 1.Družstvo 2.Státní podnik 3.Otázky a úkoly.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Dotační fond LK Soutěže MŠMT Program a podprogramy - školství  Program č. 4 resortu školství, mládeže a zaměstnanosti  4.1 Podpora volnočasových.
Základní znaky NO Účelová funkce a důvody založení: není založena za účelem zisku důvody založení: - dobročinná nebo charitativní činnost - podpora skupiny.
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému správy státu Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
Odd ě lení ekonomiky a kontroly, OSV, KÚ JMK.  Rozhodnutí Evropské komise ze dne č. 2012/21/EU  Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních slu ž.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
VYÚČTOVÁNÍ KULTURNÍCH AKCÍ A PROJEKTŮ PODPOROVANÝCH MO STŘEKOV Platné od
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Závěrečný účet kapitoly 335 Ministerstvo zdravotnictví ČR za rok 2016
Stávající systém kontroly při těžbě dřeva
Finanční účetnictví RADNICE
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Pojem přeměna obchodní společnosti
Odpisové plány Inventarizační zpráva
Místní rozpočtové jednotky
Zabezpečení personálu a infrastruktury logistiky
Jednoduché účetnictví
Seminář pro příjemce OPVK
Téma 6: Zdanění příjmů ze závislé činnosti
Občanské soudní řízení I.
Odbor školství mládeže a sportu Oddělení školské ekonomiky
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
DOTAČNÍ FOND LIBERECKÉHO KRAJE
Správa sociálního zabezpečení
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Blanka Valdecká, TOO ČMKOS, Seminář pro SIBP
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Základy účetnictví změny rozvahových položek
Financování členských a pobočných spolků FAČR pro rok 2018
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Financování členských a pobočných spolků FAČR pro rok 2018
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Obsah veřejných rozpočtů III
Základy podnikání živnostenské podnikání, postup při ohlášení živnosti
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
Občanské soudní řízení I.
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
Občanské soudní řízení I.
Obsah Kontrola plnění podmínek smlouvy o poskytnutí dotace
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Daňové přiznání k dani z příjmů PO
Školení hospodářů SHČMS Přibyslav 2019
Transkript prezentace:

Základní znalosti pro vedoucí mladých hasičů Jak využít možnosti čerpat pro vlastní činnost s mládeží státní dotace? Základní znalosti pro vedoucí mladých hasičů

Trocha pojmů Rozpočet = vyvážené příjmy a výdaje Sestavuje se na počátku účetního období (zpravidla na počátku roku). Vychází se z předpokladu budoucích příjmů a výdajů sboru, s ohledem na výše čerpání prostředků jednotlivých kapitol v uplynulém roce. Součástí rozpočtu SDH na každý rok by měla být kapitola „činnost mládeže“. příjmy výdaje Vedoucí mládeže by měl uplatňovat požadavek na zajištění činnosti s dětmi na základě předloženého plánu. Měl by znát potřeby, předpokládat výdaje MH na daný rok. Po schválení rozpočtu má pak k dispozici částku, kterou musí v případě čerpání řádně vyúčtovat ve spolupráci s hospodářem sboru.

Vyúčtování akce má svá pravidla Každou akci by měl vedoucí mládeže řádně naplánovat : oznámit akci na výborové schůzi SDH, uvést v plánu činnosti na daný rok,apod. naplánovat trasu, přepravu, program (úměrně věkové skupině) dostatečně včas informovat rodiče (např.formou oznámení), podat základní info jako je místo a čas odjezdu, předpokládaný návrat, požadované vybavení sestavit rozpočet akce - předpokládané výdaje – vše, co budeme muset před, během a po skončení akce uhradit (jízdné, vstupné, pronájem přepravního prostředku, apod.) - potřebné předpokládané příjmy (příspěvek od účastníků, od SDH) hospodáři SDH po ukončení akce pro potřebu zaúčtování do pokladny sboru doloží veškeré příjmy a výdaje řádnými doklady a odevzdá seznam účastníků s uvedením jména, příjmení, adresy a data narození

Poskytovaná dotace Přestože nejsme dětskou organizací jako takovou, jsme díky své četné členské základně MH považováni za jednu z nejsilnějších organizací pracujících s mládeží. Společně s organizací Junák, Pionýr a Tomík jsme členy České rady dětí a mládeže. Díky tomuto začlenění je také nám umožněno čerpání dotací z MŠMT. Pro SDH se jedná zejména o dotaci na : volnočasové aktivity materiální a technické vybavení zimní a letní tábory Všechny dotace činí maximálně 70 % celkových nákladů (vždy však pouze do výše přidělené částky).

Poměr plnění uplatňované výše Všechny dotace činí maximálně 70 % celkových nákladů, vždy však pouze do výše přidělené částky.

Povinnosti příjemce dotace : M E T O D I C K Ý P O K Y N k čerpání dotací poskytnutých MŠMT ČR na základě rozhodnutí č. 511 012 13 s názvem : Mladí hasiči 2013 na základě Projektu SH ČMS přihlášeného do Programů státní podpory práce s dětmi a mládeží pro NNO na léta 2011 až 2015 a další Povinnosti příjemce dotace : 1. SDH musí mít vyrovnány veškeré závazky vůči SH ČMS. Za závazky je považováno i nedoložení povinných příloh k vyúčtování dotace za předchozí rok. 2. Dotaci použít výhradně k účelům uvedeným u jednotlivých typů dotace. 3. Příjemce dotace je povinen splnit povinnosti stanovené příjemcům dotací ze státního rozpočtu zákonem č.218/2000 Sb. (rozpočtová pravidla) a dalšími právními předpisy. 4. Poskytnutou dotaci použít hospodárně a efektivně, dotace se poskytuje na úhradu nezbytně nutných nákladů realizovaného projektu (akce), což znamená, že do rozpočtu nesmí být zakalkulován zisk. 5. Neposkytovat z přidělených prostředků dotaci jiným fyzickým nebo právnickým osobám, pokud se nejedná o úhradu spojenou s realizací projektu. 6. Vést řádné a oddělené sledování přijatých a použitých dotací v účetnictví v souladu s účetní osnovou SH ČMS k dotaci z MŠMT a s obecně platnými předpisy, zejména zákonem č.563/1991 Sb., o účetnictví ve znění pozdějších předpisů. Dotace účtovat jedině v podvojném účetnictví. 7. Finanční prostředky použít nejpozději do 31.12.2013 a to včetně úhrady všech faktur. 8. Vyhotovit vyúčtování dotace v řádných termínech. .

9. Umožnit pověřeným pracovníkům Kanceláře SH ČMS, MŠMT ČR a jiným kontrolním institucím k tomu určeným ověřovat správnost a hospodárnost použití dotace. 10. Využívat dotaci jen na úhradu nezbytně nutných nákladů spojených s realizací akce, což znamená, že do rozpočtu nesmí být zakalkulován zisk 11. Výdaje hrazené ze státní dotace nelze hradit opakovaně z jiného zdroje. 12. Každý účetní doklad (paragon, fakturu) hrazený z dotace označit zkratkou DMS a dále PR, VZ, MTZ, VA, TA nebo ZA DMSPR = Dotace MŠMT provozní náklady DMSVZ = Dotace MŠMT na vzdělávání DMSTA = Dotace MŠMT na tábory DMSZA = Dotace MŠMT na zahraničí DMSMTZ = Dotace MŠMT na materiálně technickou základnu DMSVA = Dotace MŠMT na volnočasové aktivity DMSI = Dotace MŠMT na investiční náklady 13. Dotaci lze čerpat pouze pro děti a mládež od 6 do 26 let. 14 Skutečnost o finanční podpoře MŠMT prezentovat ve všech informačních materiálech 15. Upravit smlouvou, dohodou (např. dílčí dohoda mezi OSH a SDH) nebo rozhodnutím vztahy k OSH respektive SDH, kterým je dotace poskytována

Žádný z typů dotace nelze použít na : úhradu výdajů na pohoštění (takže ani občerstvení), dary a ceny úhradu pořízení investičního majetku, platby fyzickým nebo právnickým osobám, pokud se nejedná o úhradu spojenou s realizací projektu, výrobu, tisk a distribuci časopisů veřejně distribuovaných za úplatu komerčními prodejci, úhradu mezd, dohod o provedení práce či pracovní činnosti (OPPP) a odvodů na sociální a zdravotní pojištění funkcionářů a zaměstnanců NNO, kteří se nepodílejí na realizaci projektu, nákup předplatních jízdenek městské hromadné dopravy, nákup věcí osobní potřeby, které nesouvisejí s vlastním posláním sdružení, leasing, financování podnikatelských aktivit a výdělečnou činnost občanských sdružení, úhradu členských příspěvků střešním organizacím, působícím v ČR, úhradu nákladů zahraničních služebních cest a stáží, úhradu mezinárodních aktivit rekreačního a turistického charakteru, na vzdělávání, které nesouvisí s činností SH ČMS v oblasti práce s dětmi a mládeží a jejím organizačním zajištěním Na všechny aktivity lze čerpat dotaci do výše 70 % z celkových nákladů akce, vyjma táborů (zde je určen max. limit na osobu do 18 let a den, vzdělávání (limit – 350 Kč na osobu a den) a zahraniční akce v ČR (limit 300 Kč na osobu 10 – 26 let a den).

Kontroly poskytnutých dotací SDH odpovídají za hospodárné použití prostředků státního rozpočtu v souladu s tímto Pokynem. Jejich čerpání evidují v účetnictví odděleně na k tomu určených účtech a všechny doklady řádně označují příslušnou zkratkou, aby bylo patrné, že částka uvedená na příslušném dokladu byla hrazena ze státní dotace z MŠMT ČR. MŠMT ČR, Kancelář SH ČMS a jiné kontrolní instituce k tomu určené jsou oprávněny ověřovat správnost použití poskytnutých dotací, zejména zda jsou hospodárně a účelně využívány. V případě zjištěných nedostatků jsou oprávněny pozastavit dotyčným subjektům další dotace. Poskytnuté dotace podléhají i věcné kontrole, která je zaměřena na realizaci podporovaných aktivit především z kvalitativního hlediska a probíhá formou přímé účasti na probíhající akci.

Volnočasové aktivity U všech akcí má ten, kdo dotaci na akci čerpá, povinnost zpracovat a uložit ve své evidenci dokumentaci akce ( např. seznamy účastníků – zejména u vícedenních akcí, novinové články, pozvánky, plakáty, fotografie, organizační pokyny, pravidla soutěže, výsledky apod.) Čerpání dotace je podmíněno účastí min 70% osob 6 - 26 let z celkového počtu zúčastněných. Mimo výše uvedené omezení možností využití dotace a samozřejmě omezení uvedených ve všeobecných podmínkách lze dotaci využít libovolně, s podmínkou dodržení efektivnosti a hospodárnosti využití poskytnutých finančních prostředků (např. na nájem klubovny, tělocvičny apod., pronájem prostoru nebo materiálu, nákup potravin za účelem přípravy stravy, dopravu materiálu a osob, služby spojené s přípravou a organizací akce (stravovací služby, ubytovací služby, vstupné nebo startovné), nákup materiálu, vybavení a kancelářských potřeb a dalších pomůcek nezbytných k činnosti s dětmi a mládeží ( např. pastelky, křídy, švihadla, krepový papír, materiál na výrobu masek, technický materiál k zajištění akce – hřebíky atd. ). Účetní zpracování akce musí být součástí řádného účetnictví SDH, samozřejmě za dodržení podmínky, že všechny účetní doklady hrazené z dotace musí být evidovány v účetnictví odděleně a musí být označeny zkratkou DMSVA. OORM zpracuje návrh na rozdělení dotace a předloží ho VV OSH. Zápis z obou jednání musí být založen na OSH v dokumentaci k čerpání státních epizací 2013. Vyúčtování dotace bude provedeno na příslušném formuláři Termín odevzdání vyúčtování pro SDH si stanoví sama Okresní sdružení hasičů a uvedou jej v horní části vyúčtování pro SDH. Zároveň s řádně vyplněným formulářem odevzdají SDH ve stanoveném termínu na OSH fotokopii účetních dokladů dle účetní evidence (označené zkratkou DMSVA), na které byla využita dotace a výpis účtu 51881. Fotokopie je možné nahradit kontrolou originálních účetních dokladů SDH. Dotace musí být zaúčtována pouze v podvojném účetnictví !

Materiálně technická základna SDH Dotace je určena na vybavení materiálně-technické základny kolektivů mladých hasičů, které působí v rámci SDH a jsou řádně evidované prostřednictvím registračního listu na OSH. Dotaci lze čerpat na : materiál, vybavení (inventář), oprava a údržba Účetní zpracování nákupu materiálu nebo oprav musí být součástí řádného účetnictví SDH, samozřejmě za dodržení podmínky, že všechny účetní doklady (paragony, faktury) hrazené z dotace musí být evidovány v účetnictví odděleně a musí být označeny zkratkou DMSMTZ. Materiál pořízený z dotace musí být zaznamenán v inventarizačním seznamu. OORM zpracuje návrh na rozdělení dotace a předloží ho VV OSH. Zápis z obou jednání musí být založen na OSH v dokumentaci k čerpání státních epizací 2013. Vyúčtování dotace bude provedeno na příslušném formuláři Termín odevzdání vyúčtování pro SDH si stanoví sama Okresní sdružení hasičů a uvedou jej v horní části vyúčtování pro SDH. Zároveň s řádně vyplněným formulářem odevzdají SDH ve stanoveném termínu na OSH fotokopii účetních dokladů dle účetní evidence (označené zkratkou DMSMTZ), na které byla využita dotace výpis účtu 50188. Fotokopie je možné nahradit kontrolou originálních dokladů a deníku na OSH. Dotace musí být zaúčtována pouze v podvojném účetnictví !

Děkuji všem za pozornost. Hezký zbytek dne.