Název Světový ekologický problém: oceán

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Fi_III_14 Název Státy světa podle původu a počtu obyvatel Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP.
Advertisements

Předmět Občanská výchova pro život Globální problémy planety Země – 9.roč. Zpracováno v rámci projektu FM - Education CZ 1.07/1.1.07/ Statutární.
VY_32_INOVACE_Mil_II_12 Obvod obdélníku Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Fi_II_03 Název Jihovýchodní Asie Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Fi_II_01 Název Jižní Asie Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Fi_III_26 Název Odlišný stupeň rozvoje států Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
VY_12_INOVACE_Rů_II_06 Polsko, Slovensko Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_12_Vzduch Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 12 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
VY_32_INOVACE_Luk_II_04 Alternativní výživa Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 52 Sada: Př 7/07 Předmět: přírodopis Ročník: 7.
VY_32_INOVACE_Vac_III_10 Průmysl ČR Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
VY_32_INOVACE_Fi_III_12 Název Svrchovanost státu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Roz_III_17 Práva a povinnosti členů rodiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Fi_III_01 Název Lidé na Zemi Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Fi_III_19 Název Státní zřízení a formy vlády Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Atmosféra Použité zdroje a materiály.
VY_32_INOVACE_Vac_I_04 Orientujeme se na planetě Zemi - 2 Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
VY_32_INOVACE_Fi_II_16 Název Itálie a Řecko
VY_32_INOVACE_Vac_II_05 Afrika –fauna a flora
VY_32_INOVACE_Fi_I_17 Název Oblasti Asie
VY_32_INOVACE_Fi_II_04 Název Japonsko
VY_32_INOVACE_Pel_I_05 Výrazy – vzorce 2
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_32_INOVACE_Fi_I_16 Název Asie – přírodní podmínky
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
VY_32_INOVACE_Fi_II_13 Název Evropa – poloha a rozloha
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
VY_32_INOVACE_Fi_II_07 Název Centrální Asie
VY_32_INOVACE_Fi_II_10 Název Rusko – státní zřízení a přírodní poměry
VY_32_INOVACE_Fi_I_11 Název Argentina
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_Slo_II_04 Oxidy 2 ppt.
VY_32_INOVACE_Slo_II_01 Anorganické názvosloví úvod ppt.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
VY_32_INOVACE_Pel_II_05 Rovnice – úlohy o společné práci
VY_32_INOVACE_Fi_III_21 Název Svět - soutěž
REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/1.4.00/
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Různé podmínky života na Zemi
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: Moderní škola
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Roz_II_01 Čtení a zápis čísel v oboru do
VY_32_INOVACE_Fi_III_32 Název Kulturní krajina Název projektu: OP VK
VY_32_INOVACE_Pel_II_17 Soustavy rovnic – slovní úlohy5
6. Využívání a znečišťování vody Základy ekologie pro střední školy 1.
VY_32_INOVACE_Šev_II_01 SLABIKÁŘ 1 – S, L, M, P
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Práva a povinnosti členů rodiny
VY_32_INOVACE_Fi_I_13 Název Amerika -opakování
VY_32_INOVACE_Fi_III_28 Název Státní znaky sousedních zemí
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_12_INOVACE_Pel_III_13 Funkce – kvadratická funkce
VY_32_INOVACE_Vac_I_19 AZ kvíz
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_32_INOVACE_ZE6-06 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Česká republika - úvod VY_12_INOVACE_Rů_II_03
Transkript prezentace:

Název Světový ekologický problém: oceán VY_32_INOVACE_Fi_III_35 Název Světový ekologický problém: oceán Název projektu: OP VK 1.4.72038519 Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.2952 OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Autor materiálu: Petr Fiala

Světový ekologický problém: oceán

Světový ekologický problém: oceán Naše Země je vodní planeta (světový oceán zabírá 71% jejího povrchu.

Světový ekologický problém: oceán Oceánský ekosystém je složitější než ekosystémy na souši.

Světový ekologický problém: oceán Životu se nejlépe daří v pobřežních vodách a v blízkosti hladiny.

Světový ekologický problém: oceán Pro oceánský ekosystém je rozhodující sluneční záření. Základem života v oceánech je fytoplankton.

Světový ekologický problém: oceán Fytoplankton – miliardy jednobuněčných rostlin, které pomocí fotosyntézy mění energii v biomasu.

Světový ekologický problém: oceán Biomasa se stává prvním článkem oceánského potravinového řetězce. Současně při fotosyntéze uvolňuje do atmosféry kyslík.

Světový ekologický problém: oceán Fytoplankton žije poblíž hladiny. Proto nejhorší průběh mají ropné katastrofy na oceáně.

Světový ekologický problém: oceán Ropa zabíjí plankton při hladině – klesá populace rybího potěru – dravci nemají dostatek potravy - ubývá savců živících se rybami – potravinový řetězec se rozpadá!

Světový ekologický problém: oceán Nejbohatší život je při pobřeží. Nejvíce ryb je soustředěno v mělkých šelfových mořích (největší úlovky ryb).

Světový ekologický problém: oceán V pobřežních krajinách žije 60 % veškerého obyvatelstva planety. S tím souvisí rozsáhlé znečišťování pobřeží (smetiště odpadků, stoky, vypouštění odpadních vod). Průmyslové závody vypouštějí do oceánu jedovatý odpad.

Světový ekologický problém: oceán Zápis do sešitu Světový oceán zabírá 71% jejího povrchu. Oceánský ekosystém je složitější než ekosystémy na souši. Životu se nejlépe daří v pobřežních vodách a v blízkosti hladiny. Život by nebyl možný bez fytoplanktonu (miliardy jednobuněčných rostlin) – základ potravinového řetězce. Největší ohrožení oceánu: 1. ropné katastrofy na oceáně (zabíjí plankton – rozpad potravinového řetězce. 2.rozsáhlé znečištění pobřeží (odpadky, stoky, odpadní vody, průmyslové jedy do moří a oceánu).

Světový ekologický problém: oceán Datum vytvoření: 27. 5. 2012 Předmět: zeměpis Ročník: devátý Anotace: po ověření prezentace se žáci seznámí s novým učivem.