Územní plánování aneb jak na to Porada pro ÚÚP na KÚ LK dne

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Irena Fadrhoncová.  Definice: právní norma je obecně závazné pravidlo chování, které je vyjádřeno zvláštní státem uznanou formou a jehož zachování.
Advertisements

Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Kutná Hora 26. května 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA.
Regulační plán porada KÚ LK s ÚÚP. RP x novela zák. o posuzování vlivů na ŽP  RP nenahrazuje (nesmí) ÚR pro záměr vyžadující posouzení vlivů.
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 3. dubna 2014.
1 Územní plánování a územní rozhodování pozemkové právo podzim 2011 Ivana Průchová.
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015 Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor územního plánování a stavebního řádu prosinec 2014.
Zrušení územního plánu Vysoká nad Labem Mgr. Jindřich Felcman Krajský úřad Libereckého kraje Odbor územního plánování a stavebního řádu.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Programové období 2014 – 2020 a proces SEA Mgr. Zuzana Plešková Ministerstvo životního prostředí 14. února 2014.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
SOUČINNOST DOTČENÝCH ORGÁNŮ & ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ zejména při pořizování ÚP + RP Martin Tunka odbor územního plánování
EIA novela 2015 STAVEBNÍ ÚŘADY Novela zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, (viz zákon č. 39/2015 Sb.,), účinná.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
1 Právní stav územního plánu po vydání změny Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP,
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
Rozhodčí řízení Přednáška 5-6 VŠFS Rozhodčí soudy /RS/ stálé rozhodčí instituce -rozhodčí soudy (RS) Zřízeny podle právních předpisů státu, kde.
Novela školského zákona v návaznosti na předškolní vzdělávání a školní stravování Bc. Eva Martinková, odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský.
OCHRANA PROTI NESPRÁVNÉMU POSTUPU ZADAVATELE. PRAVOMOCI ÚOHS - § 112 vydává předběžná opatření, vydává předběžná opatření, rozhoduje, zda zadavatel při.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Ochrana ZPF v územních plánech
Brno, Příslušnost vodoprávních úřadů
soukromých středních škol
Pojem přeměna obchodní společnosti
Paragrafované znění I 9. listopadu 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
NÁLEŽITOSTI ROZHODNUTÍ A ODVOLÁNÍ SEMINÁŘ
Zpráva o uplatňování ÚP
Obecné zásady při aplikaci ZÚR JMK
Stavební uzávěra základní informace
Občanské soudní řízení I.
Bc. Josef Velíšek Odbor regionálního rozvoje KÚPK
Mimořádné opravné a dozorčí prostředky
Novela zákona ZPF č. 41/2015 Sb. – účinnost od 1. dubna 2015
Krajský úřad Libereckého kraje
Porada OÚPSŘ KrÚ JMK s vedoucími ÚÚP Územně analytické podklady ÚAP kraje s využitím ÚAP obcí ÚAP a změny v právních předpisech Ing. arch. Jana.
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Seminář s krajskými úřady
Řádné opravné prostředky
Zpráva o uplatňování územního plánu
Zaslané otázky k novele stavebního zákona
Ideová východiska záměru územní studie krajiny
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Paragrafované znění I 8. listopadu 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
STAVEBNÍ ZÁKON.
Zvláštní odborná způsobilost
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
Ukládání a zveřejňování písemností
Čím vším se řídí reklama pro odborníky
Poznatky z kontrolní činnosti - rok 2018
Malotřídní škola a některé specifické momenty personální agendy
Větrné elektrárny v ZÚR
Územní plán Liberec.
Hodnocení korupčních rizik (CIA) Oddělení boje s korupcí Praha, 2018
Nástroje územního plánování a jejich vazby k pozemkovým úpravám
Velkokapacitní skleníky
Informace k tezím rekodifikace
Implementace BAT závěrů do integrovaných povolení v Moravskoslezském kraji Krakow.
Občanské soudní řízení I.
Řádné opravné prostředky
„Stavební zákon – územní plánování, územní řízení, stavební řízení“
Občanské soudní řízení I.
Zkušenosti z inspekcí kvality sociálních služeb
Porada KÚPK s ÚÚP a pořizovateli ÚPD
Moravské dopravní fórum
Územní plán s prvky regulačního plánu
Programové prohlášení Vlády ČR Urychlit a zjednodušit přípravu realizace staveb
Odbor školství Mgr., Bc. Jitka Hozmanová
Transkript prezentace:

Územní plánování aneb jak na to Porada pro ÚÚP na KÚ LK dne 21.6.2012

OOP Novela soudního řádu správního – lze podat návrh na zrušení OOP do 3 let ode dne, kdy návrhem napadené OOP nabylo účinnosti tzn. dnes 21.6.2012 nelze napadnout žádný ÚP vydaný ke 20.6.2009 a dříve OOP je účinné teprve po jeho platném vyhlášení (§173 odst. 1 Správního řádu)

OOP - pokračování OOP nemůže ukládat povinnosti nad rámec zákona OOP může pouze konkretizovat povinnosti vyplývajících ze zákona (např. do ÚP nepatří to co patří do RP nebo správního rozhodnutí)

Nejčastější chyby při pořizování Nerespektování stanovisek DO Nevypořádané námitky a připomínky Nesprávný výklad ve stavebním zákoně Chybějící stanoviska DO Nesoulad grafické a textové části Nepřezkoumatelnost odůvodnění § 55 odst. 3 SZ – další zastavitelné plochy

Odůvodnění V odůvodnění OOP je třeba uvést: Důvody výroku Podklady pro jeho vydání Úvahy kterými se správní orgán řídil při jejich hodnocení a při výkladu právních předpisů (§ 68 odst. 3 a § 174 odst. 1 správního řádu) Odůvodnění rozhodnutí o námitkách má mít stejné požadavky jako správní rozhodnutí (§ 68 odst.3 Správního řádu)

Odůvodnění - pokračování Pokud se nevyhoví námitkám na základě stanoviska DO, tak se musí podstatná část (obsah) stanoviska DO v důvodech rozhodnutí uvést + jak se DO k důvodnosti námitky vyjádřil (§172 odst. 4 Správního řádu + § 192 stavebního zákona) Pokud je stanovisko DO nedostatečné je potřeba získat od DO doplnění tohoto stanoviska pro řádné Odůvodnění rozhodnutí o námitkách (odpovědnost je na obci (pořizovateli) §136 SŘ)

Odůvodnění - pokračování Pokud se DO odchýlí od kladného stanoviska, které dříve uplatnil je třeba maximální odůvodnění takového stanoviska Případné odlišné zacházení se srovnatelnými pozemky je třeba zdůvodnit Nezapomínat na povinnost odůvodnit soulad s cíly a úkoly ÚP: není to formalita, ale aby veřejnost byla schopna posoudit, že ÚP nedochází k takovému ohrožení

Nabytí účinnosti ZÚR § 173 odst. 1 ve spojení s § 25 odst. 3 správního řádu účinnost 15 dnem po dni vyvěšení veřejné vyhlášky, kterou se oznamuje vydání OOP, na úřední desce správního orgánu, který OOP vydal OOP je účinné teprve po jeho platném vyvěšení Vyvěšuje se na úřední desce obce OOP musí být srozumitelné (nesrozumitelné OOP – nepřezkoumatelné – NSS ruší)

Požadavky, stanoviska DO K návrhu Zadání DO uplatňují požadavky – nejsou to stanoviska jejichž obsah by byl závazný pro výslednou podobu Zadání Pokud DO vznese požadavek po uplynutí stanovené lhůty a pořizovatel ho zohlední v Zadání - není to chyba resp. vada procesu DO je potřeba dát možnost se vyjádřit k uplatněným námitkám (pak do odůvodnění rozhodnutí o námitce) – nelze se však jen na toto stanovisko odkázat

Nesoulad textové a grafické části Textová a grafická část ÚPD musí být v souladu Rozpor mezi textovou a grafickou částí je důvodem pro zrušení ÚP: zakládá nejistotu pro další rozvoj neposkytuje jistotu o způsobu jakým je území řešeno

Soulad s nadřazenou ÚPD Musí být soulad nástrojů ÚP Soulad ÚP nebo změny s nadřazenou ÚPD se posuzuje podle právního stavu ke dni vydání ÚP nebo změny Obec nemůže plánovat záměry nadmístního významu bez návaznosti na nadřazenou ÚPD

Veřejný zájem Veřejný zájem – je nutno vykládat v kontextu konkrétně projednávané věci. Nelze ho ztotožňovat se zájmy většiny Při ÚP musí být zcela zřejmé v čem je veřejný zájem spatřován Veřejný zájem musí být odůvodněn zcela konkrétně (např. něco zanikne nebo je možnost že se něco znehodnotí – uvést proč se to předpokládá)

ÚPN SÚ, ÚPO Odkaz na převzetí řešení z předchozích ÚPD nepostačuje Odvolávat se na původní podobu ÚP nelze akceptovat jako rozhodující argument Vymezení současně zastavěného území obce se nepřebírá do nového ÚP

Obsah výrokové části nelze rozšiřovat oproti vyhlášce Územní plán Obsah výrokové části nelze rozšiřovat oproti vyhlášce Nelze stanovit omezení nebo povinnosti aniž by byla opora v zákoně Vše z výrokové části je závazné Podmínky pro rozhodování do výroké části ne do odůvodnění

Územní plán - pokračování Pokud není stavební parcela zanesena do katastru nemovitostí, nemůže se jednat o zastavěný stavební pozemek ( i když tam fakticky je). Urbanistická koncepce je vyjádření zásad, pravidel, které musí být respektovány Urbanistická koncepce je plošné a prostorové uspořádání

Za pozornost děkuje OÚPSŘ