MASOVÁ KULTURA Mgr. Michal Oblouk.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MASOVÁ KULTURA Mgr. Michal Oblouk.
Advertisements

Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Publicita v hotelnictví.
2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
HITRÁDIO FAKTOR  Zahájení vysílání: 1990 (tehdy na frekvenci 99,7 MHz)  Fůze: v r fůze Faktoru do společnosti MMS  Sídlo: U Tří lvů 5, České Budějovice.
REKLAMA & NEETICKÁ REKLAMA. Reklama  z latinského „reklamare“ (znovu křičeti)  proces komerční komunikace, jehož účelem je poskytnout spotřebiteli informace.
Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
1 Umísťování symbolů a jiných uvítacích zařízení územní samosprávy při pozemních komunikacích Porada Ministerstva vnitra Praha.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
ČESKÁ TELEVIZE Petra Martináková, ČJ+AJ se zaměřením na vzdělávání.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
REKLAMA a její klady a zápory. Co je to REKLAMA ? Placená nebo neplacená propagace výrobku, služby, obchodní značky nebo myšlenky. Slovo reklama vzniklo.
Facebook stránka – cestovní ruch Jak efektivně využívat Facebook stránku. Komunikace s fanoušky a návštěvníky. Obchodního využití.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
MATURITNÍ OTÁZKA Č.6 ORIENTACE V PRINCIPECH, MOŽNOSTECH A PRAKTICKÉM VYUŽITÍ POČÍTAČOVÝCH SÍTÍ.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_MAR35 Název školy.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
POS 40 – 83. Základy datové komunikace - MULTIPLEX Kmitočtovým dělením (FDMA) – Přidělení kmitočtu jednotlivým uživatelům = šířka pásma se rozdělí na.
I DENTIFIKACE NA INTERNETU Mgr. Marie Kardová Leden 2014.
Akvizice Získání nového výrobku koupí patentu nebo celé firmy Analýza ABC Rozděluje výrobky do tří skupin, podle toho jak se podílejí na obratu firmy.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_5B_INF3_16_ Téma: pro 4.,5.ročník ZŠ, vytvořeno:
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:
INTERNET. Internet je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí, ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny protokolů TCP/IP.
MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 SOUTĚŽ PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL HZS Ústeckého kraje.
2 Marketingové koncepce
Způsoby připojení k internetu
Obchod, trh Základy hospodaření.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Počítačová síť,LAN,WAN,PAN
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Internet komunikace.
Televize 8. ročník.
PhDr. Markéta Sanalla Katedra ekonomie a veřejné správy
AUTOR: Mgr. Marcel Bednařík NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_INF_12
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
REKLAMA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Internet.
Informace a informační zdroje
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
INFORMAČNÍ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Druhy sítí podle rozlehlosti
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Psychologie reklama.
Pracovní porada Pracovní list.
INTERNET Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zábava na internetu
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Pracovní porada Pracovní list.
Prvky v síti Střední škola hotelová a služeb Kroměříž Název školy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
AUTOR: Mgr. Marcel Bednařík NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_INF_13
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Vliv reklamy na společnost
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Přídavná zařízení.
Multimédia, zvuk, tv, příslušenství
Informatika Počítačové sítě.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Máte zájem o více informací?
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Informatika Počítačové sítě.
Transkript prezentace:

MASOVÁ KULTURA Mgr. Michal Oblouk

MASOVÁ KULTURA souhrn informací a hodnot zprostředkovávaných masovými médii tak, aby je mohl snadno konzumovat co nejširší okruh příjemců – zaměřuje se na velké množství lidí cílem je publikum pobavit a posloužit k zaplnění volného času, poskytuje nám oddych, uvolnění a zábavu je pro ni charakteristická veliká rozmanitost toho, co nabízí – film, hudba, literatura, móda,… k jejímu šíření slouží MASMÉDIA = hromadné/veřejné sdělovací prostředky

MASMÉDIA rozhlas, televize, tisk (noviny, časopisy), internet funkce: orientační a informační → jsou zdrojem informací × dezinformací; určují priority, o kterých se mluví interpretační → vykládají souvztažnosti a formují veřejné mínění × manipulují s veřejným míněním; nutí lidem, jak mají informace chápat veřejná kontrola moci pomocí médií → významný nástroj formování společenských a politických postojů lidí socializační → předávají informace dalším kulturám a pokolením × výběrem toho, co reprodukují, ovlivňují kulturu někdy negativně zábavná a oddechová → nabízejí běžnému člověku zábavu × snižují úroveň zábavy, kultura se v nich stává předmětem komerce

ROZHLAS rádio, telekomunikační zařízení pro jednosměrný přenos zvuku na dálku - přenášený zvuk je tvořen signály různých (akustických) frekvencí území, na kterém má být možnost vysílání přijímat, je pokryto signálem, vysílaným rozhlasovými vysílači - je nutné jednotlivým vysíláním přidělit různé kmitočty/kanály (frekvence) nosných vln (přiděluje je Český telekomunikační úřad) v České republice je ze zákona šířeno rozhlasové vysílání především formou veřejnoprávní služby (zajišťuje ji Český rozhlas), navíc zde existuje velká řada soukromých stanic k prvními oficiálnímu vysílání došlo r. 1920 v USA, o tři roky později začal vysílat Český rozhlas

TELEVIZE jednosměrný dálkový telekomunikační systém vysílání a přijímání televizního signálu – obrazu a zvuku první pohyblivý obraz se podařilo přenést v roce 1925, v roce 1929 začala v Londýně stanice BBC s pokusným televizním vysíláním, první pravidelné televizní vysílání bylo zahájeno v roce 1935 v Berlíně Česká televize začala vysílat 1. 5. 1953 + napomáhá uvolnění člověka, nenahraditelný zdroj informací, vzdělávací programy - jen oddechová záležitost (vede k pasivitě), otupuje lidské cítění, zvyká člověka na násilí, negativně ovlivňuje názory lidí

internet celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí, ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny protokolů TCP/IP volně propojené počítačové sítě, které spojují jeho jednotlivé síťové uzly - uzlem může být počítač, ale i specializované zařízení (router) každý počítač připojený k internetu má v rámci rodiny protokolů TCP/IP svoji IP adresu - pro snadnější zapamatování se místo IP adres používají doménová jména existuje několik možností pro připojení počítače k internetu - telefonní linka, kabelová přípojka, bezdrátová datová síť, satelitní síť, mobilní telefonní síť, Wi-Fi novým komunikačním kanálem se stávají sociální sítě (Facebook, Twitter, Instagram)

SLUŽBY internetu WWW – systém webových stránek zobrazovaných pomocí webového prohlížeče E-mail – elektronická pošta pro přenos zpráv Instant messaging – online komunikace mezi uživateli Skype - telefonování pomocí internetu FTP – přenos souborů DNS – domény (systém jmen počítačů pro snadnější zapamatování) sdílení souborů připojení ke vzdálenému počítači služební protokoly online hry

tisk NOVINY - pravidelně vycházející publikace, které denně (deník, často kromě neděle) nebo nejméně týdně (týdeník) přinášejí nejnovější události ze všech možných oblastí a co nejrychleji o nich informují co nejširší veřejnost tisknou se ve velkém formátu na novinovém papíře a místo vazby se skládají typické noviny mají svoji charakteristickou grafickou úpravu, jejich obsah se dělí na rubriky a často doplňuje vkládanou týdenní přílohou, důležitou částí novin je také reklama ČASOPISY - opakovaně vycházející (týdně, po čtrnácti dnech, měsíčně, dvouměsíčně, čtvrtletně nebo nepravidelně) tiskovina určená pro skupinu čtenářů, kteří mají určitý společný zájem nebo více takových zájmů od novin se odlišují cílenějším zaměřením na užší skupinu čtenářů, vycházejí méně často, zpravidla mají vyšší cenu, menší formát s větším počtem stran a lepší grafickou úpravu

MASOVÁ KOMUNIKACE komunikace prostřednictvím masových médií – pomocí reklamy přesvědčují a lákají ke koupi zboží nebo využití služeb masmédia sehrávají významnou úlohu v krizových situacích - živelné pohromy, epidemie, ekologické havárie, teroristické útoky je určena velkému množství lidí – směřuje od jednoho šiřitele sdělení k velkému množství příjemců REKLAMA = jakákoliv placená i neplacená forma propagace výrobku, služby, společnosti, obchodní značky nebo myšlenky mající za cíl především zvýšení prodeje reklama využívá různé prostředky, aby splnila svůj cíl – přesvědčit kupujícího o kvalitě určitého výrobku

+/- REKLAMY + má informativní povahu – určuje ceny výrobků v prodeji, místo prodeje výrobku, čímž usnadňuje rozhodování zákazníka + podporuje soutěžení a posiluje konkurenci + možnost, jak může nová firma přilákat zákazníky - ovlivňuje racionální chování spotřebitele a jeho preference - z reklamy nelze rozpoznat kvalitu výrobku - navozuje u spotřebitelů klamné představy - omezuje soutěžení – přesvědčuje, že prezentovaný výrobek se zásadně liší od těch konkurenčních - ruší kvalitu prostředí v městské krajině a kolem důležitých dopravních tahů - v televizi rušivě zvýší hlasitost na začátku reklamní přestávky a po ní se film výrazně ztiší, na internetu překáží a ruší od daného textu nebo vyskakují v podobě vyskakovacích oken, často také nedávají smysl a jsou naprosto hloupé a nudné

DRUHY REKLAMY internetová televizní tisková (inzerát, akční leták) světelná reklama rozhlasové spoty mobilní (reklama na autech, dopravních prostředcích apod.) venkovní (plakáty, billboardy, atypické reklamní plochy - štíty domů, ploty apod.) alternativní média (chodící reklama, City Light vitríny, reklamy vlečené letadlem, městský mobiliář - lavičky, zastávky MHD, hodiny atd.) propagační předměty (např. trička nebo propisky s nápisem nebo logem propagované firmy)

ZDROJE http://cs.wikipedia.org/wiki/Masov%C3%A1_kultura http://cs.wikipedia.org/wiki/Masm%C3%A9dia http://cs.wikipedia.org/wiki/M%C3%A9dia http://cs.wikipedia.org/wiki/Reklama http://cs.wikipedia.org/wiki/Rozhlas http://cs.wikipedia.org/wiki/Televize_(m%C3%A9dium) http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesk%C3%A1_televize http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesk%C3%BD_rozhlas http://cs.wikipedia.org/wiki/Internet http://cs.wikipedia.org/wiki/Noviny http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Casopis