Prokrastinace Mgr. Dora Lukášová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život je jako cesta vlakem…
Advertisements

Action academy  Problém 1  Nezvládání časových nároků se často projeví nestíháním termínů, jindy pak kvalitou práce. Většinou.
Jak na to, aniž bychom se zničili
Může být ve škole …demokracie? Týden vědy 2007 Doc. PhDr. Milan Pol, CSc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. Ústav pedagogických věd FF MU.
Výuková podpora pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Martina Pastuchová klinický psycholog a terapeut, supervizor
Žena Když Bůh stvořil ženu, byl už 6 den, pozdě v noci.
Jdeme do hloubky: týdenní report
Vize, Strategie, Cíle.
Efektivnost řídící práce
PSYCHICKÉ STAVY.
CÍLE VE SPORTU Mgr. Eva Tomešová, Ph.D
PhDr. Eva Tomešová, Ph.D CÍLE VE SPORTU PhDr. Eva Tomešová, Ph.D
„Test“ schopnosti imaginace
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
SUŠMÁNIE JAK… …NAPSAT PROJEKT. CÍL Musíte vědět CO, chcete udělat!
Pozornost - koncentrace pozornosti
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
Všechno dělejte bez reptání a bez pochybování, abyste byli bezúhonní a ryzí, Boží děti uprostřed pokolení pokřiveného a zvráceného. V něm sviťte jako hvězdy,
VY_32_INOVACE_PSYPS14860ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Projekt vznikl dřív e n e ž tvorba ŠVP Samostatná akce Studentské rady (žákovského orgánu na škole ) Pokrývá průřezové téma osobní a sociální výchova.
OSOBNOST.
Manažerské dovednosti a vedení podniku Č
Umění učit se Petr Machala. …Obracím se na vás, protože mám problém. Pokaždé, když si sednu k učení, nejsem schopen myslet na to, co se mám učit, ale.
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
ČLOVĚK – VNITŘNÍ ORGÁNY, KOSTRA A SVALY
Minimální preventivní program Pražské centrum primární prevence.
Stres Petr Machala. anglicky stress = napětí, namáhání, tlak jedinec je vystaven mimořádným podmínkám následné obranné reakce mají za cíl zachování vnitřní.
KRIZOVÁ INTERVENCE.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Připravil(a): Host:. Obsah přednášky Základní informace o studiu na FPR – I.část  Struktura studia  Semináře a cvičení  Zápočty a zkoušky  Vnitřní.
Zásady pro stanovování cíle PhDr. Milada Blažková 2014
VY_62_INOVACE_1_2_01 „Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová.“ Finanční plánování.
Rozvoj a vedení týmu.
Východiska úkolově orientované supervize
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Exekutivní funkce Literatura:  Moraine Paula. Helping Students Také Control of Everyday Executive Functions.  Učebnice psychologie.
Nigel Warburton The Basics of Essay Writings. O co jde? ● číst o tom, jak psát, nestačí ● psaní esejů je základem studia ● psaní je způsobem myšlení ●
1 Cvičení č. 3 1.Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM.
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS Jitka Navrátilová
Výuka českého jazyka pro cizince na Vysoké škole hotelové v Praze 8
Veřejné kampaně Petr Machálek. Co obsahuje správná kampaň? vytčený cíl strategii a taktiku soustavné a proaktivní úsilí plánovitý postup k cíli, krok.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK _VE_SPOLECNOSTI_SOCIALNI_KONTROLA_11 Název školyStřední škola služeb,
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Craving a emoce při léčbě návykových poruch Jana Richterová 4.ročník.
Algoritmizace a programování Algoritmy 5 – Myšlenkové mapy.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Management řízení organizací. složky řízení plánování plánování organizování organizování vedení lidí a motivace vedení lidí a motivace kontrola kontrola.
Plánování výkladová prezentace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Bělková. Dostupné z Metodického portálu
Motivace podřízených a sebe sama
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
Výchova (definice) celoživotní společenský proces ovlivňování osobnosti…. proces záměrného působení na osobnost člověka… směřující k cíli vzájemné působení.
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Fáze ÚOS Jitka Navrátilová.
FIMO.
Projektování Projekt = plán, záměr, úmysl
Čím chci být, až vyrostu Tomáš Fryčka.
Moje HOBBY.
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS
Time management. Time management Time management řízení času soubor dovedností pro lepší využití svého času k dosažení produktivity.
Typ klienta.
MOTIVACE Zora Syslová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Stres.
Tak tohle je ta „moderní doba“ (v kresleném humoru)
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

prokrastinace Mgr. Dora Lukášová

cíl semináře, očekávání:

Prokrastinace - co je to? Pro-crastinus = patřící zítřku dochází ke vzniku neúměrně veliké časové prodlevy mezi úmyslem či odhodláním začít pracovat na úkolu nebo jej dokončit  a skutečným zahájením (ukončením) práce. Způsobuje: chronický stres, pocity viny, úzkost a samozřejmě komplikuje jakoukoliv pracovní činnost

Co je a co není prokrastinace Lenost není prokrastinace!

Toto je Petr Poslední dobou má se mu moc nedaří… Studuje vysokou školu Toto je Petr Poslední dobou má se mu moc nedaří… Studuje vysokou školu. Minulý semestr se mu nepodařilo absolvovat zkoušku z anatomie. Když při zkoušení selhal, rozhodl se, že si učení lépe rozloží, ale termín se zase blíží a Petr učení stále odkládá. Vždy, kdy si řekne, že se bude učit, tak mu do toho vleze něco jiného…Na konci dne si Petr nadává, že se zase neučil. Aby na to nemusel myslet, jde raději na facebook zkontrolovat, co se děje ve světě… Klidně tam vydrží do noci. Někdy špatně spí, protože si uvědomuje, že mu utíká čas. Poslední dobou má hodně špatnou náladu, je podrážděný. Přemýšlí, jestli by nebylo lepší ze školy odejít. Má pocit, že selhal…Bývá často nemocný… Cvičení : tři skupiny 1. Co musí dělat, aby to bylo ještě horší…2. Tipy jak jinak?

Začarovaný kruh

Co děláte když prokrastinujete ?

Proč prokrastinujeme? Rozhodovací paralýza http://www.ted.com/talks/barry_schwartz_on_the_paradox_of_choice

Jenže…

Co s tím? Klíče ke změně 1. Vize, cíle 2. Motivace 3. Sebeřízení 4. Vůle 5. Výstupy

Jaký čas máme vlastně k dispozici? Cvičení: osa života http://www.ted.com/talks/ric_elias/transcript Lidé ve svém životě nelitují toho co udělali, ale toho, co neudělali.” Prof. Philip Zimbardo, profesor psychologie, Stanford University

1.Cíle motivují Vnější motivace Cukr a bič (odměna x trest) Dopamin Kreativita, paměť, učení se Negativní emoce, znechucení, pasivita, rezignace Podléhání autoritě

Výzkum: Lepper, Greene, Nisbet Harry F. Harlow, Lepper, Greene, Nisbet Výzkum: Lepper, Greene, Nisbet

„děsuplný úkol“ Zhubnout

Zbyškův cíl bylo zhubnout…

Cíl musí být SMART! SMART jasně, konkrétně a srozumitelně formulován Specifický podle čeho poznáme, že se cíl daří realizovat Měřitelný představuje výzvu, přinese změnu, jasný plán akcí. Ambiciózní máme prostředky a zdroje cíl realizovat a dosáhnout požadované výsledky Realistický je stanoveno od kdy do kdy bude cíl plněn Termínovaný

2.Vnitřní motivace Vnitřní motivace Motivace cílem – hédonická adaptace, „cílový feťák“ Motivace související s osobní vizí Flow Zodpovědnost dopamin

3. Seberegulace Hlavní příčinou prokrastinace: špatná seberegulace Seberegulace = umění zkrotit emoce Vůle je „sval“ dá se posilovat!!! (POZVOLNA!!!) Jak funguje náš mozek?

Jak funguje náš mozek? Vývoj: 1.mozkový kmen (plazí mozek), 2.limbický systém 3.neokortex Spojení mezi emočním a racionálním mozkem Jak překonat negativní emoce? Síla X vyčerpání „jezdce“

Naše nástroje ke změně návyků: Identifikace žroutů času Plánování (krátkodobé a dlouhodobé) Trénink vůle („buzerlístek“) Co s emoční averzí(velký x malý úkol) Zvládnutí rozhodovací paralýzy Rychle x pozvolna Obnova zdrojů je taky důležitý úkol!!

Žrouti času (identifikace) Dvě hodiny denně údajně ztratíme: Hledáním věcí Dlouhými telefonáty Nepořádkem na pracovním stole Pozdními příchody Nepřipravenost na setkání, schůzi Únavou, dekoncentrací Příliš častou kontrolou emailů Čím ztrácíte čas vy? DÚ: věnujte týden svého času pozorováním toho, co děláte a kolik tomu věnujete času.

Tipy na vytváření denních plánů Nejhorší zrána (největší kameny) Metoda postupných kroků (Jak se jí slon?) Buzer-lístek – vyberte jeden návyk (alespoň 30 dnů, malá obtížnost) Doplňujte zdroje (broušení pily) Využijte vizualizace

Dlouhodobé plánování Osobní vize!!! Používání krátkodobého plánování, buzer lístek Rozdělte si větší „projekt“ na jednotlivé kroky a stanovte si limit pro každý z nich Stanovte si nejdůležitější úkol dne Nejlépe ten nejtěžší Najděte nejbližší možný krok. Odhadujte realisticky čas potřebný ke splnění úkolu. Pravidlo 3 vteřin 5 minut stačí.

Děkuji za pozornost