Ochrana ZPF v územních plánech Zákon č. 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu
Odbor životního prostředí a zemědělství Působnost Odbor životního prostředí a zemědělství Ing. Alena Krupková Ing. Martina Müllerová
Novela zákona č. 334/1992 Sb, o ochraně zemědělského půdního fondu změna 41/2015 Sb. Účinnost od 1. 4. 2015 Nové znění zásad ochrany ZPF - § 4 Odst. 2 - za nezbytný případ se považuje neexistence ploch podle odst. 1 Odst. 3 – na I. a II. třídě ochrany pouze při výrazné převaze jiného veřejného zájmu Odst. 4 výjimky nepoužití odst. 3 – pozor při změně určení využití ploch Bude nové znění § 3 odst. 4 = povinnost užívat zemědělskou půdu v souladu s charakteristikou druhu pozemku dle KN
Povinnosti ze zákona o ochraně ZPF - projektantům i pořizovatelům § 5 odst. 1 Zásady ochrany ZPF podle § 4 Vyhodnocení předpokládaných důsledků navrhovaného řešení na ZPF Zdůvodnění řešení, které je nejvýhodnější z hlediska ochrany ZPF
Vyhodnocení předpokládaných důsledků navrhovaného řešení na ZPF Náležitosti dle vyhlášky 13/1994. Sb. (mimo tabulky a třídy ochrany apod. také CHLÚ, dobývací prostory, ÚSES – alespoň odkaz, uvést kolize) Vyhodnocují se VŠECHNY PŘEDPOKLÁDANÉ důsledky na ZPF
Aktuální problematika Plochy v nezastavěném území s využitím jiným než je ZPF Dle § 1 představují možný důsledek na ZPF Mají být vyhodnoceny Zřejmě se jedná o návrh využití ! Ochranu ZPF mají i zarostlé pozemky Využití ploch zemědělských Jiné využití než dle § 1 = možné důsledky na ZPF, muselo by být vyhodnoceno Vyhl. 501/2006 Sb.
Problematika při pořízení ÚP Poslední fáze s dokumentací Pokud je záporné stanovisko orgánu ochrany ZPF, nelze úpravy odsouhlasit bez předložení dokumentace (části) Možné individuálně, nebo řádně vysvětlit úpravy v další fázi (námitky a připomínky) -např. při jasném pokynu úpravy v Odůvodnění Návrh k veřejnému projednání
Děkuji za pozornost