DOTACE A TRANSFERY Z ÚČETNÍHO HLEDISKA A JEJICH VLIV NA HOSPODAŘENÍ VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE DOTACE A TRANSFERY Z ÚČETNÍHO HLEDISKA A JEJICH VLIV NA HOSPODAŘENÍ Autor bakalářské práce: Lada Hrdličková Vedoucí bakalářské práce: Ing. Markéta Popílková Oponent bakalářské práce: Ing. Hana Bartošová Červen 2016
MOTIVACE A DŮVODY K ŘEŠENÍ DANÉHO PROBLÉMU Aktuálnost tématu Dlouholetá praxe jako účetní v příspěvkové organizaci Prohloubení znalostí
CÍL PRÁCE Popsat metody a principy účtování příspěvků, dotací a transferů ve vybrané škole, provést analýzu účetních metod v praxi a posoudit vliv těchto finančních prostředků na rozvoj konkrétní školy.
VÝZKUMNÉ OTÁZKY 1. Jaké příspěvky a dotace tvořily příjmy v letech 2011 – 2015? 2. Jakým způsobem bylo o transferech těchto příspěvků a dotací účtováno? 3. Jak přijaté granty pomohly rozvoji sledované školy?
POUŽITÉ METODY Sběr dat a analýza dokumentů Rozhovor Komparace Dedukce
ZÁKLADNÍ ŠKOLA TÝN NAD VLTAVOU, HLINECKÁ Zřizovatel: Město Týn nad Vltavou Účel zřízení: - vzdělávání, výuka a výchova - poskytování speciální pedagogické péče žákům se speciálními vzdělávacími potřebami - zajištění stravování - školní družina Majetek: svěřen k hospodaření Vedení účetnictví: ve zjednodušeném rozsahu Plátce DPH: není
Výzkumná otázka č. 1 Jaké příspěvky tvořily příjmy v letech 2011 – 2015?
Grantové příjmy a dary Rozvojové programy MŠMT v letech - 2011, 2014, 2015 Operační programy Vzdělávání pro konkurenceschopnost - 2010 – 2013 - 2012 – 2013 Dotace Jihočeského kraje - 2011 Dotace ROP - 2015 Dar Nadace ČEZ- 2013
Výzkumná otázka č. 2 Jakým způsobem bylo o transferech dotací a příspěvků účtováno? Transfery: Investiční x Neinvestiční S vypořádáním x Bez vypořádání Se spoluúčastní x Bez spoluúčasti Ex-post (zpětně) x Ex-ante (dopředu) Krátkodobé x Dlouhodobé
Výzkumná otázka č. 3 Jak získané granty pomohly rozvoji sledované školy?
Vybavení a služby Grantové příjmy: více než 7 mil. Kč Počítačová učebna Učebna fyziky Školní dílna a políčko Exkurze pro žáky Výukové programy a materiály
Závěrečné shrnutí Stanovené výzkumné problémy byly zodpovězeny Navržená opatření: 1. Školení na zadávání veřejných zakázek 2. Zřízení projektového týmu 3. Školení v IS pro podávání elektronických žádostí o podporu projektů z fondů EU Cíl byl splněn
Doplňující dotaz V práci jste se zaměřila na různé druhy transferů a jejich účtování. Přinesla reforma účetnictví veřejných financí výrazné změny v účtování i v jiných oblastech hospodaření příspěvkových organizací?
Děkuji za pozornost