Poziční analýza školy Mgr. Miloslav Hubatka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Od integrace k inkluzi Mgr. Jitka Topičová , Chomutov.
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Dítě jako majetek v rozvodovém řízení. Co dítě prožívá? Proč rozvod rodičů dítě tak bolí? Protože bylo zvyklé na jistotu, která najednou není. Čas rozvodu.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
H ODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ Martin Malčík Pedagogická fakulta Ostravské univerzity.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání Mgr. Lucie Macků.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Individuálně, ale společně a jinak
2 Marketingové koncepce
Ing. Kateřina Lichtenberková
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
PREZENTACE K VĚDECKÉMU KOLOKVIU I, II, III
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Národní zpráva z Mezinárodní studie občanské výchovy
Hodnocení sluchu hendikepovými testy.
Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky Jaké formy CLILu? Tento projekt je spolufinancován z Evropského.
Podpůrná opatření prvního stupně
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Techniky práce s mentálně postiženými
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Další perspektiva prohloubení česko-polské přeshraniční spolupráce z pohledu regionů Výroční konference v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce.
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Pásma požáru Požár a jeho rozvoj.
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období Petr.
Rešerše.
Individuálně vzdělávací plán
Gymnasium Jižní Město Praha
Obchodní plán projektu
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková.
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Návrhy možných inkluzivních opatření pro MAP ORP Litvínov
Systém cílů organizace, nástroje a principy řízení
Pedagogika školního sportu
Dělání babičky. Dětské vymezení role babičky jako role získané
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Kvalita a bezpečí jako hlavní principy k úspěšné a efektivní akreditaci Gabriela Franková.
Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak. Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak.
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
TŘÍDNÍ SCHŮZKY PROBĚHLÉ AKCE AKCE PŘED NÁMI EXKURZE VÍDEŇ
Zkušenosti z inspekcí kvality sociálních služeb
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Šablony I a jejich realizace
ydewůd,ůwl registrační číslo projektu CZ /0.0/0.0/16_32/
Qui bono? Aneb co získá a co ztratí rodič a dítě plošným testováním
Podpůrná opatření Mgr. Marika Kropíková.
Transkript prezentace:

Poziční analýza školy Mgr. Miloslav Hubatka

Činnosti (Znalost +dovedost) Informace (fakta) (přístup) Myšlení Výsledky

Prostředí Výkon Vztahy Klimata

Prostředí Vztahy Výkon Klimata

Co je to NPS? NPS = Net Promoters Score Manažerská marketingová metoda měřící kvalitu spokojenosti u zákazníků – klientská spokojenost

Systém měření Na desetibodové škále Výsledek od -100 do +100. Od +10-20 mírně růstové. Od cca 20-30 růstové. U škol od 30-40 dost dobré. Nad 50-60 vynikající. Od +10 níže klesající U škol od 0 níže hodně klesající Hodnoty pod -20 dost špatné

Rodiče

Spokojenost se školou celkově Určuje celkovou spokojenost rodičů se školou. Vnímá školu jako celek, nikoliv jen výuku ale se všemi součástmi aspekty Určuje míru naplnění očekávání U záporných odpovědí nebo výsledků se doporučuje podívat na očekávání Zpravidla směrem k vyšším ročníkům spokojenost klesá Zpravidla je horší v náročnějších ročnících Jde o citlivý indikátor – mohou se zde negativně odrazit i přechodné nebo jednorázové problémy – změna učitele, zrovna probíhající problém mezi žáky, názorový střet s vyučujícím atp.

Klima školy Určuje spokojenost s celkovým klimatem a kvalitou vztahů ve škole Odráží se zde vztahy mezi žáky (spolupráce x šikana) ale i vztahy učitel – žák Podvědomě je hodnocena klima v každé dané třídě Hodnoceno, jak škola působí na rodiče

Spokojenost s výukou Určuje spokojenost s výukou Určuje naplnění očekávání rodičů v oblasti výuky žáků Zpravidla směrem k vyšším ročníkům spokojenost klesá Zpravidla je horší v náročnějších ročnících

Zázemí školy Určuje míru spokojenosti s vybavením a zázemím školy Odráží spokojenost s vybavením školy (učebny, tělocvičny, okolí, celkový vzhled atp.) Odráží i vybavenost pro výuku – pomůcky, technologie atp. Popisuje jak rodiče vnímají školu z pohledu modernosti, zázemí, celkového působení po materiální stránce

Aktivity školy Určuje spokojenost s aktivitami a akcemi školy Hodnotí co škola dělá pro žáky i pro výuku Zahrnuje i mimoškolní a zájmovou činnost Často zahrnuje i aktivity související nebo realizované ve výuce – exkurze, projekty atp.

Spokojenost s komunikací mezi školou a rodinou Určuje spokojenost komunikace, ale i vztahů mezi školou a rodinou Často je odrazem kvality práce TU se svojí třídou, resp. rodiči ve své třídě Kvalitní komunikace může významně eliminovat negativní věci z výuky a ze školy. Takže i když je něco negativního kvalitně a důvěryhodně včas komunikováno, snižují se tak negativní dopady Určuje se tak míra respektu a důvěry mezi školou a rodinou

Očekávání od školy Určuje co rodič očekává od školy a od výuky Pomáhá škole zacílit na důležité věci a na věci, které se z pozice spokojenosti klientů – rodičů nejvíce vyplácejí Zasahuje do více oblastí Zpravidla rodič méně hodnotí to v čem je spokojen, naopak zaměřuje se na věci pro něj důležité nebo na věci kde není zcela spokojen Velká část rodičů často neví nebo neodpoví na tuto otázku

Sumarizace

Učitelé

Spokojenost se školou Určuje celkovou spokojenost učitelů se školou. Vnímá školu jako celek, nikoliv jen svoji práci ale se všemi součástmi aspekty Určuje míru naplnění celkových očekávání U záporných odpovědí nebo výsledků se doporučuje podívat na očekávání Zpravidla se zde projevuje spokojenost s klimatem a vztahy ve škole Zpravidla se zde projevuje i spokojenost s vedení školy nebo s celkovou úspěšností a renomé školy

Spokojenost s klimatem ve škole Určuje mírů důvěry uvnitř sboru Určuje motivační faktory a jejich kvalitu Určuje míru etičnosti ve vztazích Určuje spokojenost s výsledky

Spokojenost s výukou Určuje spokojenost s výukou, tedy s tím jak se na škole podle učitelů učí Mohou se zde projevit odlišnosti mezi 1. a 2.stupněm školy nebo jednotlivými skupinami předmětů Určuje naplnění kvality výuky dle představ učitele Zpravidla se v hodnocení negativně odráží problémy s rodiči nebo konkrétními žáky Negativně se zde často odráží i vysoká míra inkluze nebo přítomnost problémových žáků ztěžujících výuku a tím i celkový výsledek

Spokojenost s komunikací mezi školou a rodinou Určuje spokojenost komunikace, ale i vztahů mezi školou a rodinou, ale z druhé strany – od učitelů Často je odrazem kvality práce TU se svojí třídou, resp. rodiči ve své třídě – tak jak mají nastavené stavy a komunikační kanály Určuje míru kvality komunikace od rodiny směrem ke škole Určuje se zde míra respektu a důvěry mezi školou a rodinou Může se ve výsledku negativně odrazit probíhající nebo nedávný konflikt mezi školou a rodinou nebo skupinou rodičů

Očekávání od školy Určuje co učitel od školy a od vedení, ale i svých kolegů očekává Pomáhá vedení zacílit na důležité věci a na věci, které se z pozice učitelů jeví jako důležité nebo naopak omezující a nějakým způsobem je iritují Zasahuje do více oblastí , často jsou to vztahy na pracovišti, vybavenost, ale i legislativa apod. Zpravidla učitel v prvé řadě se zabývá slabinami a omezením, teprve potom pozitivy Někdy velká část učitelů neodpoví nebo nechce na tuto otázku odpovědět – i toto má jakousi vypovídací hodnotu. (Je jim to jedno? Bojí se?...)

Omezení Zde učitelé popisují omezení nebo negativa, která jim vadí Ne vždy to musí být to skutečně nejdůležitější, ale bývá to pocitově to nejdůležitější

Požadovaná změna Ochota ke změně Sdílená vize První kroky Kompetence III (CZ.1.07/4.1.00/22.002) Ochota ke změně Sdílená vize První kroky Požadovaná změna