Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.1034.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): listopad 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_24_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Fyzika a počasí.
POČASÍ VY_32_INOVACE_5A_05 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Fyzikální veličiny Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_11_Tlak Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_3 Měření proudu a napětí Šablona číslo: IXSada číslo: 1Pořadové číslo DUM:3 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vedení elektrického proudu v plynech Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 9. Elektrický proud v plynech - ionizace, výboje a jeho druhy Název.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Zařízení k uchování hotových pokrmů během výdeje
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
ČISTOTA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Výstupní zařízení – druhy tiskáren
Výstupní zařízení počítače - tiskárny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_11 Elektrická práce Šablona číslo: IX
Vzduch VY_32_INOVACE_1A_15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Pásma požáru Požár a jeho rozvoj.
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Elektrický proud
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
MEZILIDSKÉ VZTAHY Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Saturn Sluneční soustava Název školy
Měření elektrického proudu
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Magnetická indukce Název školy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Závislost elektrického odporu
Venuše Sluneční soustava Název školy
STÁTNÍ SYMBOLY ČESKÉ REPUBLIKY Poznáváme státní symboly
Neživá příroda - vzduch
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
12. Skleníkový jev, ozónová vrstva
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Transkript prezentace:

Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.1034 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo DUM: VY_32_Inovace_GR04_Mra01_13 Vytvořeno: Listopad 2012 Autor: Mgr. Hana Mrázová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Sada: Děje v plynech Název vzdělávacího materiálu: Blesk a hrom Ročník: 1. až 4. ročník čtyřletého gymnázia

Anotace: Prezentace popisuje blesk a hrom. Slouží pro prezentaci tohoto tématu, ale také jako učební materiál pro samotné žáky. Očekávané výstupy: Žák uvede základní charakteristiky atmosférického jiskrového výboje

Blesk a hrom

Jak bouřka vzniká? Na počátku je bouřkový mrak. V létě se asi tři až čtyři kilometry nad zemským povrchem teplota udržuje na bodu mrazu. Teplý a vlhký vzduch stoupá nad tuto hranici, přechladí se, vodní páry zkapalní a promění se v ledové krupky. Mrak se zvětšuje. U kapek vody a krupek ledu se objevují elektrické náboje.

Kde se berou elektrické náboje? 1. teorie Kapky se elektrizují vlivem rychlého proudění teplého vzduchu, o který se třou jako liščí ohon o ebonitovou tyč.

Kde se berou elektrické náboje? 2. teorie Elektrický náboj vzniká v horní vrstvě mraků vlivem ultrafialového slunečního záření.

Jiskrový výboj - blesk Mrak je nabit – dole záporně, nahoře kladně. Při zemi se indukují kladné náboje. Nashromážděná elektřina zneutralizuje. Přeskočí jiskra.

Blesk Elektrostatický výboj Je provázen emisí světla

Projevy blesku Při úderu blesku vzniká napětí i několik miliard voltů Dochází k přenosu proudu o hodnotě až 100 000 ampérů Okolní vzduch se zahřeje až na 30 000°C

Animace blesku

Hrom Hrom je akustický třesk doprovázející výboj blesku. Blesk zahřeje vzduch na vysoké teploty. Ionizaci vzduchu a vzniku plazmatu. Zahřáté plazma se prudce rozpíná, tlačí na okolní vzduch a vyvolává rázovou vlnu, kterou pak slyšíme jako hrom.

Blesk mezi mrakem a Zemí

Prevence před zasažením bleskem V průběhu bouřky se vyvarujeme pobytu na otevřené pláni nebo na vyvýšeném místě.

První pomoc při zasažení bleskem Zavolat neprodleně odbornou pomoc Přesunout postiženého na bezpečnější místo Zajistit průchodnost dýchacích cest Při bezdeší umělé dýchání Při nehmatném tepu nepřímá srdeční masáž. Oživujeme do příjezdu odborné pomoci nebo do obnovení základních životních funkcí.

Test Blesk je A) atmosférický obloukový výboj B) atmosférický jiskrový výboj C) atmosférický trsovitý výboj D) atmosférický doutnavý výboj B) atmosférický jiskrový výboj

Test Plazma je A) Ionizovaný plyn B) Nevodivý plyn A) Ionizovaný plyn C) Plyn o nižším tlaku než atmosférický tlak D) Plyn o vyšším tlaku než atmosférický tlak A) Ionizovaný plyn

Test Blesk a hrom jsou fyzikální jevy, které: A) Jsou na sobě nezávislé. B) Vznikají s několika minutovým odstupem. C) Vznikají současně. D) Ani jedna odpověď není správná. C) Vznikají současně.

Zdroje Licence Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lightning_14.07.2009_20-42-33.JPG http://commons.wikimedia.org/wiki/File:-D3-_LighningStormPanorama.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:CG_lightning_strike.JPG http://commons.wikimedia.org/wiki/File:CN_Tower_struck_by_lightning-Edit(Taxi).jpg http://digiarena.e15.cz/foceni-blesku-jak-zachytit-zivly-rychlejsi-nez-vase-smysly http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lightning_20090521.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lightning_cloud_to_cloud_(aka).jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Hrom