4.3 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli Mgr. Petra Toboříková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_1_18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_1_11.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
LINEÁRNÍ NEROVNICE. Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
zpracovaný v rámci projektu
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Milan Hanuš PŘEHLED UČIVA Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
R OVNICE A NEROVNICE Rovnice v podílovém tvaru VY_32_INOVACE_M1r0105 Mgr. Jakub Němec.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_1_19.
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
R OVNICE A NEROVNICE Lineární rovnice VY_32_INOVACE_M1r0102 Mgr. Jakub Němec.
4.12 ROVNICE V SOUČINOVÉM A PODÍLOVÉM TVARU Mgr. Petra Toboříková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Brož Petr. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_6_INOVACE_MAT44 Název školy SPŠ a.
3.4 LOMENÉ VÝRAZY Mgr. Petra Toboříková. Lomené výrazy = výrazy ve tvaru zlomku pracujeme s nimi jako se zlomky musíme stanovit podmínky ve jmenovateli.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 4.4 – 4.5 Nerovnice v podílovém tvaru, definiční obor log. funkce Název.
Rovnice a nerovnice Lineární rovnice a nerovnice s absolutní hodnotou VY_32_INOVACE_RONE_07.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 18 – Výrazy a operace s mnohočleny – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 10.8 – Kvadratické rovnice, rozklad na součin, definiční obor.
Rovnice a nerovnice Rozklad kvadratického trojčlenu VY_32_INOVACE_RONE_12.
R OVNICE A NEROVNICE Kvadratické rovnice – Algebraické způsoby řešení I. VY_32_INOVACE_M1r0108 Mgr. Jakub Němec.
VY_32_INOVACE_70. Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA Materiál.
R OVNICE A NEROVNICE Rovnice v součinovém tvaru VY_32_INOVACE_M1r0104 Mgr. Jakub Němec.
Funkce 1 Exponenciální rovnice VY_32_INOVACE_FCE1_14.
Předmět:Matematika Ročník: 1. ročník večerního nástavbového studia Autor: Iveta Smolková Anotace:Žákům je vysvětlen teoreticky postup při násobení a dělení.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Množiny kořenů
VY_32_INOVACE_AGEO_07 Analytická geometrie Kružnice.
VY_32_INOVACE_RONE_08 Rovnice a nerovnice Kvadratická funkce.
3. LINEÁRNÍ ROVNICE A NEROVNICE
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Geometrická posloupnost
Vzájemná poloha přímek v rovině – procvičování 2
Řešené úlohy na lineární rovnice
Nerovnice v součinovém tvaru
5.7 – 5.8 Usměrňování, částečné odmocňování
Kvadratické nerovnice
Kvadratické rovnice - kořeny rovnic
Kvadratické rovnice - procvičování
3.2 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kvadratické rovnice II.
VY_32_INOVACE_RONE_05 Rovnice a nerovnice Soustavy nerovnic.
VY_32_INOVACE_FCE1_02 Funkce 1 Zadání funkce.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
VY_32_INOVACE_71.
VY_32_INOVACE_RONE_03 Rovnice a nerovnice Lineární nerovnice.
Název prezentace (DUMu):
Nerovnice s neznámou ve jmenovateli
Sčítání lomených výrazů
Vzdálenost bodu od přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Nerovnice s absolutní hodnotou II.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
VY_32_INOVACE_64.
5.9 – 5.10 Mocniny, odmocniny - obtížnější
Transkript prezentace:

4.3 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli Mgr. Petra Toboříková

Lin. rovnice s neznámou ve jmenovateli Kdy je zlomek roven 0? Zlomek je roven nule, pokud je nulový jeho čitatel

Lin. rovnice s neznámou ve jmenovateli Urči, kdy je zlomek roven 0. Pod.:

Lin. rovnice s neznámou ve jmenovateli Příklad 1: Urči, kdy je zlomek roven nule a) b) nemá řešení!

Vyřeš rovnici: Lin. rovnice s neznámou ve jmenovateli dva způsoby řešení I. Anulování rovniceII. Odstranění zlomků

Lin. rovnice s neznámou ve jmenovateli I. Anulování rovnice: Všechny členy rovnice převedeme na jednu stranu Anulovaný tvar rovnice, na jedné straně je 0! Výraz upravíme tak, aby vznikl jeden zlomek: společný jmenovatel Zlomek = 0, pokud čitatel = 0 Určíme podmínky: - ze spol. jmenovatele Pod.: Zkontrolujeme, zda náš výsledek vyhovuje podmínkám Ano Určíme množinu kořenů:

Lin. rovnice s neznámou ve jmenovateli II. Odstranění zlomků: Rozložíme výrazy ve jmenovatelích na součin Vynásobíme rovnici společným jmenovatelem Zkrátíme ve zlomcích Pod.:

Lin. rovnice s neznámou ve jmenovateli Příklad 1: Pod.: I. Anulování rovniceII. Odstranění zlomků

Lin. rovnice s neznámou ve jmenovateli Příklad 2: I. Anulování rovniceII. Odstranění zlomků

Lin. rovnice s neznámou ve jmenovateli Příklad 3: I. Anulování rovniceII. Odstranění zlomků

Sbírka str. 56/ 1 (e-h) HUDCOVÁ M., KUBIČÍKOVÁ L.: Sbírka úloh z matematiky pro SOŠ, SOU a nástavbové studium. Praha: Prometheus, vyd. 415 s. ISBN