Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
Advertisements

Hospodaření s penězi Milena Tichá
Investování II (podílové fondy) Základy ekonomiky a účetnictví – 9
Finanční trh.
ZŠ a MŠ L.Kuby 48 České Budějovice Mgr. Libuše Jandová Počet hodin: 1.
Investiční společnosti a podílové fondy
VY_62_INOVACE_1_2_15 „Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Přebytkový rozpočet investování.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKRZU_EKONOMIKA2_06 Název materiálu: SPOŘENÍ – DĚTI, ZÁJMY Tematická oblast: Ekonomika, 2. ročník Anotace: Prezentace.
Spoření a investování Spoření = pravidelné odkládání menší částí příjmu a jeho ukládání na bankovní účet Nízké riziko Nízký výnos Investování = poskytování.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Mezinárodní finanční trhy Karel Brůna Katedra bankovnictví a pojišťovnictví, VŠFS.
VY_62_INOVACE_1_2_14 „Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Přebytkový rozpočet spoření.
Cenné papíry kapitálového trhu.
1 Zajištěné investice - jistota má svoji cenu Dámský investiční klub Petr Valenta ředitel odboru řízení produktů finančních trhů ČS.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Ekonomika 3.ročník denní studium 2. ročník nástavbové studium
Ekonomika investic.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Říjen 2012VY_32_INOVACE_EKO_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední.
Jednoduchá cesta k optimálnímu rozložení investic
Investice Kudy vlastně putují peníze FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Přebytek finančních prostředků Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
1 Preferujete vrabce v hrsti? Konzervativní investiční řešení v praxi
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_09_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Kolektivní investování
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy : Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Označení materiálu: VY32_INOVACE_EKRZU_EKONOMIKA2_03 Název materiálu: CIZÍ A VLASTNÍ ZDROJE Tematická oblast: Ekonomika, 2. ročník Anotace: Prezentace.
Mezinárodní obchod a pohyb kapitálu
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Úvod do financí Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_94 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ.
Finanční trh III. Kolektivní investování
Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí1 Ostatní finanční zprostředkovatelé a subjekty působící na finančním trhu.
11 Osobní finance a investování. 2 Osobní finanční plánování Smyslem osobního finančního plánování je ujasnit si: budoucí osobní a rodinné.
Finanční trhy Cenné papíry. Cenný papír - definice Cenný papír je listina, která ztělesňuje právní nárok jeho vlastníka na finanční plnění. V současné.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_06 Název materiáluDluhopis.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Cenné papíry Naprosto bezpečná investice, prostá všech rizik,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
J&T LIFE 2025 / 2030 / 2035 Fondy životního cyklu 1.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Investice.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R19_Základy investování TEMA: Matematika.
F INANČNÍ ŘÍZENÍ FIRMY F INANČNÍ PORTFOLIO rozložení finančních investic firmy investice se liší výnosností a rizikem cílem je minimalizovat riziko Termínovaný.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
Kolektivní investování z pohledu možnosti zhodnocení volných finančních prostředků podniku Autor: Pavel Maroušek Vedoucí: Ing. Martin Maršík, PhD. Oponent:
Kapitálový trh – charakteristika CP
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Finanční trhY peněžní trhy kapitálové trhy.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VY_62_INOVACE_ – Komerční (obchodní) banky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti   Vzdělávací materiál: Prezentace.
Kolektivní investování
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Kvantifikace množiny efektivních portfolií II
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Kvantifikace množiny efektivních portfolií II
FINANČNÍ TRHY Úvod, současné trendy.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Kolektivní investování
Ing. Václav Kovalovský JHK-kapitálové trhy a investice
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu VY_62_INOVACE_ Do čeho investovat? (1. díl) Autor Mgr. Marie Grusová Tematická oblast Finanční gramotnost pro gymnázia Ročník Pro 6. ročník víceletého gymnázia Datum tvorby Září – říjen 2012 Anotace Materiál je určen pro výuku volitelného předmětu Finanční gramotnost pro 6. ročník víceletého gymnázia Metodický pokyn Výukový materiál obsahuje základní informace a pojmy úzce související s finanční gramotností, dále navazující grafy, obrázky a výpočty.

ANOTACE V tomto materiálu se budeme zamýšlet nad tím, do čeho se rozhodneme investovat. Jestli investovat do fondů – včetně jejich členění; dále do speciálních fondů - a jaký můžeme očekávat výnos versus riziko.

19. DO ČEHO INVESTOVAT? (1. díl) Co si uvědomit, než začneme investovat? Víme, co znamená tzv. „investiční trojúhelník“? Zkuste definovat jeho vrcholy a jaký je mezi nimi vzájemný vztah?

Co to znamená investovat do fondů? Investování do fondů znamená, že svoje peníze svěřujeme do rukou cizích lidí, kteří moje peníze spravují, zhodnocují, ale bohužel někdy i znehodnocují. Přesto jejich obliba je ohromná (včetně zahraničí); proč? -Nemáme dost času na to, abychom tuto profesní záležitost zvládali sami, -nemáme dostatečné vzdělání a potřebné informace k této činnosti, -nemáme sami dostatek finančních prostředků, abychom investovali přímo do velkých investičních akcí.

Co je cílem fondů? Umožnit široké veřejnosti dostat se na kapitálový trh, aby mohla investovat prostřednictvím určitého fondu na trzích, které by jim jinak byly nepřístupné. Když investujeme do určitého fondu, znamená to, že si nekupujeme část investic fondu, ale nějaký druh aktiva – akcie = investiční a akciové fondy, podílové listy = podílové fondy.

Základní členění fondů Akciové fondy = investujeme do akcií. Bývají vysoké výnosy, ovšem za cenu vyššího rizika. Dluhopisové fondy = investice např. do státních dluhopisů; nižší riziko. Peněžní fondy = investice do - krátkodobých peněžních cenných papírů, např. termínovaných vkladů, pokladničních poukázek; malá výnosnost, vhodné pro krátkodobou investici. Smíšené fondy = vysoká škála druhů investic. Mohou zde být jak vysoké, tak i nízké zisky, vysoká či nízká rizikovost.

Speciální fondy Hedgeové = zaměřují se na investice, které bývají často vysoce rizikové – např. do nových technologií, do rizikových cenných papírů, do nemovitostí, do filmu…

…pokračování speciálních fondů Fondy fondů = jedny z nejbezpečnějších a nejkonzervativnějších na investičních trzích. Tato jistota je však vykoupena nízkou výnosností.

Použité zdroje: Vlastní.