Zpracování ročníkových prací – zimní semestr Ing. Martina Juříková, Ph.D. Konzultace metodiky PS: úterý 9 – 11 h KS: po dohodě em

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cíle a postupy empirického výzkumu
Advertisements

Seminář k bakalářské práci
ING. MARTINA JUŘÍKOVÁ, Ph.D. LIDE.FMK.UTB.CZ KONZULTACE: DLE DOHODY Seminář k bakalářské práci.
Jak psát SOČ Seminář DDM Praha 6. ledna 2010 Lenka Krejčová Doplnil poznámkami: Č.Kodejška -Ne pouze kompilát -Vlastní projekt,
Základy informatiky Ing. Roman Danel, Ph.D.
Seminář k bakalářské práci
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Zpracování ročníkových prací – letní semestr ROPR4 a KROP4 Ing. Martina Juříková, Ph.D.
Zpracování ročníkových prací – zimní semestr
METODIKA TVORBY ODBORNÉHO TEXTU
Bibliografická a rešeršní činnost
Závěrečná fáze výzkumu
Jak psát seminární práci
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Tomáš Doseděl, Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
POSTUP PSANÍ ZPRÁVY. CÍL (Proč zprávu píšete ?) -1 POSKYTNUTÍ INFORMACÍ : spojeno s prezentací nějakých faktů nebo vysvětlením příkladů či konkrétních.
Úvod do managementu 1. seminář
PŘÍPRAVA METODICKÉHO POKYNU REKTORA VŠSS KE ZPRACOVÁNÍ DIPLOMOVÝCH PRACÍ Zpracování diplomové bakalářské práce.
Jak napsat odbornou práci?
Zpracování ročníkových prací
Zpracování VŠKP práce Doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. Prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Management a rozvoj obcí
Pokyny pro psaní bakalářské práce (BP)
Seminář k bakalářské práci
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2014/2015
Seminář k bakalářské práci
Vedoucí práce: doc. PhDr. Ing. Mgr. PhD.
Metodický kurz k Bakalářskému projektu 1 Diplomovému projektu 1
Koordinátoři ICT Organizační informace
Zpracování ročníkových prací – letní semestr ROPR2 a KROP2 Ing. Martina Juříková, Ph.D.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, ph.d.
Úvod do studia.
Diplomový seminář pro studenty ITaM B. Miniberger LS 2013.
Struktura textu, analýza, argumentace
Zuzana khendriche trhlínová
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Semestrální práce Téma: Výběr problematiky z oblasti managementu (volné dle zájmu) Práce bude obsahovat - teoretické základy (tak jak je oblast problematiky.
Zpracování ročníkových prací – letní semestr ROPR4 a KROP4 Ing. Martina Juříková, Ph.D.
Název ročníkové práce Vaše Jméno Vedoucí práce: doc. PhDr. Ing. Mgr. Jméno Příjmení, PhD., CSc.
Absolventská práce.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Zpracování ročníkových prací – zimní semestr
1. SETKÁNÍ Bakalářský seminář. Cíle bakalářského semináře Hlavní cíl: seznámit se strukturou a hlavními požadavky na BP Formální náležitosti zadání a.
Disertační práce MPA Michal Radvan
Případová studie Seminář 2014.
S využitím prezentací Mgr. Pavlíny Mazáčové, Ph.D.:  Jak napsat dobrý odborný článek  Tvorba odborného textu.
Struktura bakalářské práce
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
ING. MARTINA JUŘÍKOVÁ, Ph.D. LIDE.FMK.UTB.CZ Seminář k bakalářské práci.
ING. MARTINA JUŘÍKOVÁ, Ph.D. LIDE.FMK.UTB.CZ KONZULTACE METODIKY: V ÚTERÝ OD 9 DO 11 H NEBO DLE DOHODY
Logistika a Supply Chain Management Úvodní seminář.
Katedra managementu ŘÍZENÍ OBCHODU – SEMINÁRNÍ PRÁCE Nesplněná docházka Ing. Patricia Jakešová
J AK PSÁT SEMINÁRNÍ PRÁCI. V ÝBĚR TÉMATU, VYHLEDÁNÍ ZDROJŮ Výběr tématu zvolit téma, které mne zajímá zvolit raději užší, specifické téma (příliš široká.
BAKALÁŘSKÁ PRÁCE A DŮLEŽITÉ INFORMACE. Bakalářská práce odborný text zpracovaný na téma dokladem toho, že student porozuměl teoretickým poznatkům Každá.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – III.část.
Inf Normy pro citování knih a dalších zdrojů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zdroj: pixabay.com Jak na citace?.
Ing. Martina Juříková, Ph.D.
Seminář Bakalářská práce
Ing. Martina Juříková, Ph.D.
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
Zpracování ročníkových prací – letní semestr
Vzor individuální prezentace
Ing. Martina Juříková, Ph.D.
Citační a bibliografické databáze:
Kurz 1FU191 Metodologický seminář
Transkript prezentace:

Zpracování ročníkových prací – zimní semestr Ing. Martina Juříková, Ph.D. Konzultace metodiky PS: úterý 9 – 11 h KS: po dohodě em

2 Zpracování ročníkové práce Cíle Hlavní cíl předmětu: napsat a obhájit kvalitní ročníkovou práci Dílčí cíle semináře: objasnit si strukturu ročníkové práce připomenout si práci s citační normou konzultovat zaměření ročníkové práce

Postup ZIMNÍ SEMESTR Volba tématu do Oficiální odsouhlasení ÚMK do Podmínky za ZS: 3 konzultace s vedoucím RP + jejich záznam na Pozn.: login jako do Portálu Zápočet k LETNÍ SEMESTR Dokončení RP + konzultace s vedoucím RP dle uvážení (nezapisují se) Odevzdání v tištěné podobě do (v harmonogramu ) Pozor: pro odevzdání NENÍ náhradní (opravný) termín!!! Návrh hodnocení (posudek) vedoucího Vám bude zaslán em Obhajoby RP 11. – Zpracování ročníkové práce

Principy výběru tématu Pokud je to možné, vybírejte si téma: –které znáte, zajímá vás, baví… PRO: - obvykle se o něm lépe píše - lépe se shánějí informace, člověk ví, kde hledat - autor si rozšíří své znalosti o věci, kterou se přímo zabývá, což mu pomůže z praktického hlediska PROTI: - člověk je do tématu zahleděný, nemá nadhled - to vadí zvláště tehdy, když má psát o své vlastní práci - pokud píše o své práci a kritizuje, může si nadělat nepřátele - spoustu věcí je schopen napsat z hlavy, i když by bylo potřeba odkazovat na zdroje - nerozšíří si své obzory –co nejužší (vzhledem k rozsahu RP) 4 Zpracování ročníkových prací

5 Zpracování seminárních a ročníkových prací Základní požadavky na ročníkové práce OBSAH: rešeršní charakter či teoreticko-aplikační (empirický charakter). Je komplexnější než SP (může být přípravou k BP) a postihuje konkrétní problematiku ROZSAH cca stran od úvodu po konec závěru. JAZYK, STYLISTIKA: Ne „volná tvorba“, ale odborný text ÚPRAVA: dle Směrnice rektora č. 7/2014Směrnice rektora č. 7/2014

6 Zpracování ročníkové práce Struktura ročníkové práce Titulní strana Obsah Úvod I. Teoretická část Metodika práce II. Praktická (analytická) část Závěr Seznam literatury Seznam příloh, obrázků, grafů

7 Zpracování ročníkových prací Titulní list obsahuje: 2016

8 Zpracování ročníkové práce Obsah – zásady: standardně se používá desetinné číslování, zvykem je používat maximálně tři úrovně; za poslední číslicí se nedělá tečka (nejde o pořadí); oddíl římskou číslicí ve školních pracích dáno šablonou jedna kapitola by měla mít vždy více odstavců

9 Úvod nečíslovaná kapitola, rozsah cca 1 strana Odůvodnění volby, zajímavosti, aktuálnosti tématu Formulace hlavního CÍLE (kam práce spěje?), za jakým ÚČELEM (k čemu, příp. kým budou využity výsledky?) POSTUP, jak se BUDE práce odvíjet (co bude součástí jednotlivých částí, příp. kapitol, jaké zdroje a analýzy budou použity…) Tzn. Úvod = odpovědi na otázky: proč jste zvolili téma, čeho hodláte dosáhnout a jak budete postupovat.

10 Úvod Cílem NEMŮŽE BÝT: - Seznámit čtenáře se základními pojmy z oblasti XY - Seznámit se (tedy sám sebe) s problematikou XY Cílem MŮŽE BÝT: - Porovnat teoretické koncepce nějakého jevu - Ověřit teoretické předpoklady na praktické situaci - Analyzovat efektivitu marketingové komunikace firmy XY - Navrhnout kampaň pro firmu XY

11 Ročníková práce Teoretická část, teoretická východiska práce SPECIFICKY, KONKRÉTNĚ k tématu NIKOLIV OBECNĚ, čerpat z více zdrojů v rámci 1 kapitoly NEJEN CITACE, KRITICKÝ autorský (parafrázovaný) text by měl převažovat, uvádět PŮVODNÍ zdroje Teoretická část odpovídá na otázky: kdo již o daném problému psal? Pozn.: Necitovat „dámy X a Y“, autory netitulovat, uvádět JEN PŘÍJMENÍ jaké různé přístupy k řešení problému je možné v literatuře najít? který z vymezených teoretických přístupů využíváte ve své práci? Hlavní prameny informací 1) knihy (sborníkové práce a monografie), 4) internetové zdroje 2) časopisecká literatura a jiné zdroje (skripta),5) normotvorné zdroje 3) databáze, HELP: Služba knihovny UTB: IVA

12 Metodika práce – tj. kapitola, kde uvádíte: CÍL práce – resp. jeho upřesnění, odpověď na otázku: Kam práce spěje?, příp. ÚČEL práce – K čemu budou sloužit výstupy práce? VÝZKUMNÁ OTÁZKA -Pokud práce obsahuje analýzu / výzkum, stanovují se výzkumné otázky. Na výzkumné otázky odpovídá daná analýza / výzkum. Je třeba formulovat výzkumné otázky a zvolit metody analýzy / výzkumu tak, aby byly vzájemně kompatibilní -Pokud se provádí kvantitativní výzkum, který se vyhodnocuje pomocí statistických ukazatelů, je možno stanovit také hypotézy. Hypotézy se stanovují na základě předběžné znalosti problému (např. teorie nebo předešlých výzkumů) a především zkoumají souvislosti dvou jevů -Ve většině prací vystačíme s VO METODY: jaké konkrétní analytické či výzkumné metody budou využity a proč? (historická metoda, srovnávací analýza, textová analýza, rešerše médií, marketingový průzkum zákazníků či konkurence apod.)? proč si zvolil/a právě tyto metody, jaké jsou jejich výhody a omezení při řešení daného problému? Příp. teorii k těmto analýzám.

13 II. Praktická (analytická) část 1. charakteristika firmy a/či řešené situace 2.objektivní (podložená) analýza dle nastavených kritérií a výzkumné otázky 3. popis a interpretace výsledků 4. návrhy a doporučení

14 Závěr práce Tj. odpovědi na otázky: Dosáhli jste cílů, které jste si stanovili? Co stěžejního (inovativního) navrhujete, doporučujete? Jaké jsou limity a možnosti realizace vašich návrhů? V čem přesně spočívá Váš osobní přínos k řešení problematiky? Jak Vás osobně práce na daném tématu obohatila? Jakým způsobem by bylo možno (nebo nutno) na zkoumání daného problému pokračovat?

15 Seznam použité literatury soupis všech zdrojů, které byly při zpracování využity, dle příslušné normy (viz dále) zdroje, které jsou přímo citovány nebo parafrázovány zdroje, které byly využity, byť se na ně přímo neodkazuje (např. metodologická literatura k výzkumu) vše, na co se odkazuje v textu, zde musí být uvedeno

16 Seznam příloh příloha = to, co je nad rámec práce samotné, nedá se zařadit do textu, text rozšiřuje ALE je potřeba sem dávat opravdu jen to, co je k práci relevantní dotazník, scénář strukturovaného rozhovoru obrázky, grafy, tabulky, pokud je jich hodně a text by zatěžovaly dokumenty – smlouvy, formuláře – to, co se analyzuje přílohy nejsou povinné a u velké části prací je vlastně zbytečné je dávat

CITACE -PARAFRÁZE X DOSLOVNÁ CITACE -CO TO JE A JAK NA TO? 17

Metody citování literatury Přímá citace – Jedná se o doslovné převzetí části textu. Přímá citace se uvádí v uvozovkách nebo kurzivou. Parafráze – Jedná se o volně přeformulované myšlenky jiného autora. Dejte však pozor na to, abyste neuváděli převzaté myšlenky do zcela jiného kontextu. Parafráze je většinou oddělena odstavcem. Obecně známá informace – Obecně známé informace se citují pouze v případě, že doslovně přebíráte text z jiného zdroje. Příkladem obecně známé informace je např. “Evropská unie se 1. května 2004 rozrostla o 10 států na stávajících 25 členů.“ U každé citace i parafráze je třeba uvést zkráceně zdroj!!!! 18

TypOdkaz na bibliografickou citaci v textuBibliografická citace v seznamu literatury 1 autor … tato teorie je stará několik desetiletí. (Weinberg, 1998, s. 25) Tuto teorii podporuje také Weinberg (1998, s. 25)… WEINBERG, Steven, První tři minuty: moderní pohled na počátek vesmíru. 2. aktualizované vydání. Přeložil Michal HORÁK. Praha: Mladá fronta. Kolumbus, sv ISBN autoři … URI bylo poprvé představeno Timem Bernersem Lee v roce (Hilse a Kothe, 2006, s. 4) HILSE, Hans-Werner a Jochen KOTHE, Implementing persistent identifiers: overview of concepts, guidelines and recommendations. London: Consortium of European Research Libraries. ISBN autoři … jak bylo dříve představeno. (Reid, Parsons a Green, 1989, s. 115) REID, Denis H., Marsha B. PARSONS a Carolyn W. GREEN, Staff management in human services: behavioral research and application. Springfield: Charles C Thomas. ISBN mnoho autorů … tímto je způsobena bolest za krkem. (Jull et al., 2008, s. 205) JULL, Gwendolen et al., Whiplash, Headache, and Neck Pain: Research-Based Directions for Physical Therapies. Edinburgh: Churchill Livingstone. ISBN bez autora … úpravy porostu jsou v takovém případě nutné. (Lesnický naučný slovník, 1994, s. 755) Lesnický naučný slovník, Praha: Agrospoj. ISBN více děl jednoho autora ve stejném roce … když se na to podíváme z geografického hlediska. (Dawkings, 1996a, s ; 1996b, s ) DAWKINGS, Richard, 1996a. Climbing Mount Improbable. New York: W. W. Norton. ISBN DAWKINGS, Richard, 1996b. River Out Of Eden: A Darwinian View Of Life. New York: Basic Books. ISBN Více na

20 Citace odborných zdrojů Každý zdroj citujte! Doporučení: zaznamenávejte si použité zdroje průběžně Dodržujte jednotnou formu citování v celém textu Necitujte zdroje, které jste v práci nepoužili! Generátor citací: 2 Nové trendy v marketingu, prosince 2007

Citace – užitečné odkazy: 21 Citační tahák: Odkazy v textu a bibliografický záznam: Harvardský systém: content/uploads/harvardsky-system.pdf

22 Formální úprava RP dle Směrnice rektora č. 7/2014 Jednotná formální úprava závěrečných prací, jejich uložení a zpřístupnění Příloha č. 1 - Prováděcí předpis ke Směrnici rektora č. 7/2014 o jednotné formální úpravě závěrečných prací, jejich uložení a zpřístupňováníSměrnice rektora č. 7/2014 Příloha č. 1 Příloha č. 1A_1Příloha č. 1A_1 - Manuál a šablony pro Microsoft Word Příloha č. 1A_2Příloha č. 1A_2 - Manuál a šablony pro OpenOffice.org Writer Příloha č. 1A_3Příloha č. 1A_3 - Manuál a šablony pro TeX formátu LaTeX Příloha č. 1A_4Příloha č. 1A_4 - Šablony v anglickém jazyce pro Microsoft Word Příloha č. 2Příloha č. 2 - Anglická terminologie Příloha č. 3Příloha č. 3 - Licenční smlouva o podmínkách užití školního díla (vzor) [MS Word]MS Word Doporučuji psát přímo do šablony…

Neméně důležité: -Odbornost jazyka - stylistika - logická návaznost 23

24 Dotazy, konzultace: ideálně osobně: v úterý od 9 do 11 h, MAVY 1 na seminářích (pišme si co nejméně ) Tel (pro operativní řešení)