Portfolio žáka KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Autoevaluace školy a zřizovatel Má škola sdělovat výsledky autoevaluace svému zřizovateli?
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
PROJEKT - soubor aktivit, jejichž realizací v určeném časovém rámci dosáhneme stanoveného cíle; dojde ke změně z výchozího stavu do plánovaného stavu.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Profese učitele – referenční rámec Mgr. Anna Doubková PaedDr. Karel Tomek Praha
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Vlastní hodnocení školy
Slovní hodnocení a jeho využití na alternativních školách Nikola Tůmová Nikola Tůmová.
Konference projektu Cesta ke kvalitě
Vlastní hodnocení školy ► evaluace = lat. valere – přeneseno do angličtiny= self-evaluation ► Scrivena, 1991 = „proces určování podstaty, hodnoty a ceny.
Výstupy z Úvodního semináře
Autoevaluační nástroje na naší škole
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
SETKÁNÍ S ŘEDITELI STŘEDOČESKÉHO KRAJE květen 2011
Zdravá škola.
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Metody pedagogické diagnostiky
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Cíle studia didaktiky pedagogiky
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Evropské jazykové portfolio v praxi
Úloha kritérií a škál v modelu kvalitní školy
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
PREZENTUJÍCÍ Projekt kraje je financován z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Setkání.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Setkání s aktéry projektu „MAP ORP Karlovy Vary“
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Od integrace k inkluzi Mgr. Ludmila Večerková
Vzdělávání – co přináší šablony školám?
Šablony OP VVV a podpora nadání
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Evaluace v mateřských školách
Plán vzdělávacích aktivit
Evaluace v mateřských školách
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
11. Portfolio dítěte Portfolio je uspořádaný soubor prací dítěte shromážděný za určité období, které poskytuje informaci o výsledcích dítěte, průběhu učení.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Evaluace v mateřských školách
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
První zkušenosti s evaluací
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Etická výchova jako součást života školy
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Transkript prezentace:

Portfolio žáka KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová

Obsah Co je to portfolio. Druhy portfolií. Možnosti portfolia. Rozhovor nad portfoliem. Etika portfolia

1. Co je to portfolio 1) Pod pojmem portfolio se v pedagogice běžně rozumí uspořádaný soubor prací žáka sebraných za určitou dobu výuky, který poskytuje rozmanité informace o zkušenostech a pracovních výsledcích žáka (Archbald, Neumann, 1988, s. 29)

2) Portfolio je uspořádaný soubor prací žáka sebraných za určitou dobu výuky, který poskytuje rozmanité informace o zkušenostech a pracovních výsledcích žáka. Portfolio má sloužit především k ocenění žákova pokroku, jeho úsilí nebo tvůrčích úspěchů, má povzbuzovat žáky k posuzování vlastních pokroků v práci a odpovídat na žákovu otázku „Kdo jsem?.“

2. Druhy portfolií Pracovní portfolio obsahuje velké množství dokladů včetně mimoškolní činnosti, které vybírá žák. Prezentační (účelové) portfolio obsahuje několik prací podle požadavků externí autority, vytvořené za konkrétním účelem (nejlepší práce v dané oblasti). Dokumentační portfolio obsahuje velké množství prací, které dokumentují žákův vývoj vzhledem k cílům vzdělávání. Vybírá je žák i učitel.

3. Možnosti portfolia Učiteli umožňuje individualizaci výuky. Monitorování pokroků jednotlivých žáků. Doložen pokrok nebo stagnace dítěte. V domácím vzdělávání je portfolio hlavním prostředkem hodnocení. Vede děti k tvořivosti a motivaci pro práci, ke správnému sebehodnocení, k hodnocení ostatních dětí,

Informace pro rodiče žáků. Autoevaluace učitelů a škol. Informace pro zřizovatele škol, pro ČŠI a pro MŠMT. Globální náhled na žákovu osobnost.

4. Rozhovor nad portfoliem Nejdůležitější moment spolupráce mezi žákem a učitelem. Cílem je podpořit žákovu reflexi vlastní práce, poskytnout vodítko, jak dále ostupovat. Iniciativa by měla zůstat převážně na straně žáka. Žáci jsou nuceni přemýšlet, jakou práci udělali a jak při ní postupovali.

Učitel klade doplňující otázky: Jak jsi uspořádal(a) portfolio? Proč jsi ho uspořádal(a) tímto způsobem? Na základě jakého kritéria jsi rozhodoval(a) o zařazení materiálů do dílčích částí portfolia? Možnost stanovení priorit a cílů: Co chceš udělat dál? Co se chceš dál naučit? (naučit se násobilku, přečíst určitou knihu, zlepšit přípravu na vyučování…)

5. Etika portfolia Žák je vlastníkem portfolia. Předcházet možnému zneužití portfolia Kdo bude financovat portfolio? Kde budou portfolia uskladněna? Budou tuto myšlenku podporovat rodiče?

Zdroje stoly/archiv-kulatych-stolu/2006/?id=40http:// stoly/archiv-kulatych-stolu/2006/?id=40 portfolio-jako-komunikacni-prostredek.phphttp://avaclavik.bloguje.cz/ portfolio-jako-komunikacni-prostredek.php ve-hodnoceni-v-domacim-vzdelavani.html/ ve-hodnoceni-v-domacim-vzdelavani.html/