Základy marketingu část 4. Ing. Monika Dobešová Univerzita Pardubice FEI Letní semestr 2012/2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČLENĚNÍ NÁKLADŮ PODNIKU S DŮRAZEM NA ROZHODOVÁNÍ
Advertisements

Hodnotový management Teorie rozhodování
3. Dlouhé období.
10. Maximalizace zisku Osnova přednášky
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Činnost veřejné správy
Úvod do podnikových financí
Zisk jako podnět a alternativní cíle firmy Mikroekonomie i
Cenová strategie Eduard Andráši.
Lenka Zahradníčková
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Strategická mezera a její analýza s ohledem na nutnost změny strategie
METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled. Návrh projektu Ing. Pavel Růžička Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci projektu.
A) Determinanty nabídky
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
MARKETING.
MANAŽERSKÉ ÚČETNICTVÍ
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Metody výběru variant Používají se pro výběr v případě více variant řešení stejného problému Lze vybírat dle jednoho nebo více kritérií V případě více.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
1 OD PROJEKTOVÉHO ZÁMĚRU KE KVALITNĚ PŘIPRAVENÉ AKCI 3 témata a) Přehled požadavků financující instituce b) Fáze přípravy akce c) Kritéria úspěšnosti akce.
Prosperita organizace
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_REGULOVÁNÍ.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Metoda QFD Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D. prof. Ing. Václav Legát, DrSc.
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Základy marketingu část 6. Ing. Monika Dobešová Univerzita Pardubice FEI Letní semestr 2012/2013.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Téma 13: Finanční plánování
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Marketingový plán podniku
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Rozhodování jako manažerská funkce
Název společnosti Obchodní plán.
Projektování Projekt = plán, záměr, úmysl
České Budějovice, červen 2016
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Management a řízení hotelu
The customer journey AIDA Faktory ovlivňující chování spotřebitelů
Prezentace obchodního plánu
Prezentace obchodního plánu
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
MARKETING Přednáška P
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Základy marketingu část 4. Ing. Monika Dobešová Univerzita Pardubice FEI Letní semestr 2012/2013

Kapitola 3 FORMULUJTE MARKETINGOVÉ CÍLE Ing. Monika Dobešová Základy marketingu

Ing. Monika Dobešová Správná aplikace manažerských principů vyžaduje orientaci na cíl. MKT cíle musí být organicky propojeny s podnikovými cíli. Budeme se tedy ptát: Jaké MKT cíle jsou možné? Jak cíle formulovat a stanovit jejich hierarchii? Jak řešit konflikty cílů? Základy marketingu

Ing. Monika Dobešová Jaké MKT cíle jsou možné? Základem pro odpověď na tuto otázku je jasná definice cílů. Teprve potom lze říci, zda jsou či nejsou cíle reálné. Vybírat můžeme z ekonomických a psychografických cílů marketingu. Základy marketingu

Ing. Monika Dobešová Základy marketingu Ekonomické cíle Tržní podíl Vstup na nový trh Růst obratu a prodeje Růst tržní penetrace Psycho grafické MKT cíle Seznámit s produktem nebo jeho vlastnostmi Zvýšit stupeň známosti podniku nebo produktu Změnit, posílit postoj, image Posílit nákupní úmysl

Ing. Monika Dobešová Při formulaci svých marketingových rozhodnutí (cílů) lze využít metodu AIDA. Tato zkratka znamená v angličtině: Attention, Interest, Desire, Action. Vyjadřuje mimo jiné fakt, že předtím, než vyzvete zákazníka ke koupi (Action), měli byste upoutat jeho pozornost (Attention), získat jeho zájem (Interest) a touhu po vašem produktu (Desire). Základy marketingu

Ing. Monika Dobešová Jak formulovat MKT cíle? Formulovat je tak, aby se dalo později kontrolovat, zda jich bylo dosaženo. Nutno je precizovat dle: obsahu, času a rozsahu. Základy marketingu

Ing. Monika Dobešová Konkrétně si při formulaci : obsahu ujasnit, o co konkrétně usilujeme, rozsahu stanovit v jakých jednotkách budou cíle měřeny (procenta, absolutní čísla), termínu určit, v jakém časovém období by mělo být MKT cílů dosaženo. Pak budou vznikat plány krátko – středně – dlouhodobé. Základy marketingu

Ing. Monika Dobešová Jak řešit konflikty cílů? Všechny dílčí cíle by měly být v podniku v ideálním případě v souladu. Zpravidla mluvíme o HIERARCHII CÍLŮ. Řada opatření má ale dopad na více cílových ukazatelů. Problémy tak vznikají kvůli vzájemné vazbě mezi jednotlivými ukazateli. Základy marketingu

Ing. Monika Dobešová Problémy vznikají v prvním případě, když : vzájemná vazba mezi ukazateli není jednoznačně zřejmá, nelze snadno závislost těchto ukazatelů kvantifikovat. Např.: víme, že výše zisku závisí na růstu tržního podílu, ale kvantifikace jejich závislosti je poměrně obtížná. Základy marketingu

Ing. Monika Dobešová Problémy také vznikají, když : úsilí o dosažení jednoho cíle může blokovat jiný cíl. To znamená, že tyto dva cíle jsou navzájem v konfliktu. Jde například o případ, kdy usilujeme o maximalizaci obratu a zisku nebo chceme dosáhnout co možná největší obrat při nejnižších nákladech. Základy marketingu

Ing. Monika Dobešová Dojde-li ke konfliktu cílů, musíme určit priority. Již při formulaci svých cílů musíme věnovat zvýšenou pozornost vazbám účinků cílových ukazatelů. Hierarchie cílů nám pak pomůže určit těžiště problému. Základy marketingu

Ing. Monika Dobešová Kontrolní seznam otázek při formulaci MKT cílů: 1. JE FORMULACE MKT CÍLŮ ÚPLNÁ Z HLEDISKA OBSAHU, ROZSAHU A STANOVENÍ TERMÍNU? 2. ZNÁTE U VŠECH MKT CÍLŮ JEJICH VZÁJEMNÉ VAZBY A SOUVISLOSTI? 3. DOCHÁZÍ-LI KE KONFLIKTŮM CÍLŮ, MÁTE URČENY PRIORITY? Základy marketingu

Ing. Monika Dobešová KONEC přednášky. DĚKUJI ZA POZORNOST. Základy marketingu

Ing. Monika Dobešová Zdroj: KALKA, Regine a Andrea Mäßen. Marketing. Klíč k rozhodování, co prodávat, komu a jak. Praha: Grada Publishing, ISBN Základy marketingu