Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o."— Transkript prezentace:

1 CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Hradecká 1151, Hradec Králové Komunikační mix – 1. část Hradec Králové

2 Tento učební materiál vznikl za podpory OPVK 1.5
Název školy CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Číslo projektu CZ 1.07/1.5.00/ Název projektu Moderní škola Číslo DUM CSA_OPVK15_057 Předmět Marketing Tematický celek Marketingové nástroje Název materiálu Komunikační mix – 1. část Autor Ing. Iva Kovaříková Datum ověření, třída Časová dotace 25 min. Pomůcky PC, flash disk, interaktivní tabule Vzdělávací cíl Úvod do problematiky třetího marketingového nástroje formou znalostní hry – řešení křížovky na čas. Podpora rychlé, samostatné a kreativní práce žáků.

3 REKLAMA /ADVERTISING/ PODPORA PRODEJE OSOBNÍ PRODEJ
KOMUNIKAČNÍ MIX REKLAMA /ADVERTISING/ PODPORA PRODEJE OSOBNÍ PRODEJ

4 KOMUNIKAČNÍ MIX Je nedílnou součástí marketingového mixu
Marketingová komunikace, zjednodušeně propagace /promotion/ má za cíl nejen seznámit cílovou skupinu s produktem, ale též ji přesvědčit o nákupu a tedy zvýšit prodejnost produktu Výsledkem je upevnění pozice produktu či značky na trhu

5 Reklama Jedná se formu neosobní, masové komunikace
/prezentace myšlenek,výrobků či služeb/ Může se zaměřovat na různé cílové skupiny Může působit celoplošně nebo pouze regionálně Cílem je udržet stávající a získat nové zákazníky

6 Model AIDA Cílům reklamy velmi dobře vyhovuje model AIDA
A ATTENTION – získat pozornost I INTEREST – udržet zájem D DESIRE – vzbudit touhu A ACTION – vyvolat akci

7 Získání pozornosti znamená, že si spotřebitel všiml nabídky.
Udržení zájmu dává šanci, že se o produkt začne potenciální zákazník více zajímat. Vzbuzení touhy ovlivní proces hodnocení a případné vybudování preferencí. Dosažení akce znamená chuť získat produkt, tedy rozhodnutí o koupi.

8 Cíle reklamy informativní - informovat o produktu, slevách….
přesvědčovací - podnítit zákazníky ke koupi, dát publicitu určité značce připomínací - připomenout zákazníkům, kde si mohou produkt koupit a za jakých podmínek

9 Hlavní prostředky reklamy
Inzerce v tisku Rozhlasové spoty Televizní spoty Reklama v kinech Audiovizuální snímky

10 Podpora prodeje /sales promotion/
Jedná se o souhrn různých nástrojů, které mají podnítit uskutečnění nákupu. Základem je nabídka různých výhod či zvláštních hodnot produktu

11 Cíle podpory prodeje Stimulace zákazníků k určitému chování
Vytváření dlouhodobých vztahů mezi producentem a distributorem Snaha o okamžitý prodej výrobku Zrychlení platby zboží Stimulace zákazníků citlivých na cenu

12 PODPORA PRODEJE (NÁSTROJE PRODEJE SPOTŘEBITELŮM)

13 PODPORA PRODEJE (NÁSTROJE PRODEJE SPOTŘEBITELŮM)
VZORKY KUPÓNY PRÉMIE DÁRKY VĚRNOSTNÍ PRÉMIE

14 PODPORA PRODEJE (NÁSTROJE V DISTRIBUČNÍ SÍTI)
SPOLEČNÁ REKLAMA VELETRHY OBCHODNÍ SLEVY VÝSTAVY

15 Osobní prodej je forma osobní komunikace se zákazníkem
probíhá TVÁŘÍ V TVÁŘ nejúčinnější nástroj při budování preferencí u kupujícího Tomu pomáhají 3 charakteristiky komunikace: 1) OSOBNÍ SETKÁNÍ 2) PĚSTOVÁNÍ VZTAHŮ 3) REAKCE

16 Fáze průběhu osobního prodeje
1) PRŮZKUM hledání potenciálních zákazníků - jaký je podnik zákazníka - kdo je zákazník - srovnání - argumenty

17 2) KONTAKT 3) PREZENTACE 4) ŘEŠENÍ PŘIPOMÍNEK 5) ZÁVĚR 6) DALŠÍ KONTAKTY

18 Řízení osobního prodeje
školení a motivace dealerů příprava materiálů a vzorků sledování a vyhodnocování výkonnosti /kariérní růst/

19 Použité zdroje: SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing: Cesta k trhu. Zlín: Ekka, 1992, 253 s. ISBN VYSEKALOVÁ, Jitka, Pavel STRNAD a Jaruše VYDROVÁ. Základy marketingu pro střední odborné školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1997, 164 s. ISBN


Stáhnout ppt "CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o."

Podobné prezentace


Reklamy Google