Rozhodování. Podle typu rozhodovacího problému  za jistoty  za rizika (nejistoty)  za neurčitosti Kdo bude řešit  Skupina  Jednotlivec.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Manažerské kvantitativní metody I Literatura Gros I.: Matematické modely pro manažerské rozhodování. Vydavatelství VŠCHT Praha ISBN
Advertisements

Co to je, když se řekne „FRANCHISING“? Petra Dillingerová SŠ KNIH, o.p.s.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Management Motivace Personalistika. Motivace Výkon schopnosti a podmínky Lidský potenciál.
Zákon o sociálním podnikání Průběžné informace o připravovaném předpisu.
15. září 2005 Přístup k měření výkonnosti MSP Výkonnost podniků plastikářského průmyslu a klastrové iniciativy v regionu 1 Přístup k měření výkonnosti.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Analýzy a strategie Analýzy. Analýza SWOT S – Strengths; silné stránky W – Weaknesses; slabé stránky O – Opportunities; příležitosti T – Threats; ohrožení.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Personální a mzdová agenda ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Monika Deutschová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kristina Kabourková Vysoká škola.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
Měření výkonu ekonomiky 2. seminář – TNH 2
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
MANAGAMENT ORGANIZOVÁNÍ.
PhDr. Markéta Sanalla Katedra ekonomie a veřejné správy
Reporting dle Směrnice OECD Filip Gregor
Návraty žen do práce očima zaměstnavatelů
Tematicky zaměřený kulatý stůl
Zákon o sociálním podnikání
Zavádění nového produktu na trh
Prezentace k obhajobě bakalářské práce
Procesní management v oddělení logistiky
Jak ulehčit mladým rodičům – denní péče o děti z pohledu zaměstnavatelů a rodičovských iniciativ Rosa Hochschwarzer Zemské sdružení.
NOVINKY Z ODBORU ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Porada ředitelů organizací z oblasti školství Otrokovice
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Výrobní faktory v organizaci
Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna 2012
Společenská odpovědnost ve školství
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
standardní alternativní teorie firmy
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Zákon o sociálním podnikání
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Plánování Marketingový plán.
Marketingový plán společnosti
Klasická politická ekonomie TNH 1 (DET-4)
Marketingové nástroje
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
CENA.
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Plánování a rozhodování v organizaci
Strategie na různých trzích
Plánování a rozhodování v podniku
RIZIKO.
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Digitální učební materiál
Základy sociální politiky - sociální reforma - sociální doktrína, Evropská sociální charta, Lisabonská strategie sociální statistika Mirka Wildmannová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Synergie manažerského týmu
RIZIKO.
Výběrové řízení z hlediska právního a psychologického
SWOT ANALÝZA Ilina Gajdardjiska.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
- ČESKY SEVER Sociální podnik a OPZ •.
Jaké jsou obzory digitální Evropy?
Transkript prezentace:

Rozhodování

Podle typu rozhodovacího problému  za jistoty  za rizika (nejistoty)  za neurčitosti Kdo bude řešit  Skupina  Jednotlivec

Bariéry racionálního rozhodování jedince Nezasahování nebo odsunutí rozhodnutí Teorie satisfakce - nehledání optimální varianty, aspirační úroveň Neracionální jednání pod tlakem

Organizování

Struktura procesů Struktura vztahů

Dimenze organizační struktury Stupeň formalizace Stupeň centralizace Stupeň složitosti (diferenciace)

Dimenze organizační struktury Stupeň formalizace Stupeň centralizace Stupeň složitosti (diferenciace)

Dělba práce +/- Tempo Opakovanost Kvalifikace Soustředěnost

Týmová práce Delegování pravomocí

Funkcionální organizační struktury Procesní organizační struktury Výrobkové organizační struktury Zákaznické organizační struktury Regionální organizační struktury Geografické organizační struktury Smíšené organizační struktury Maticové organizační struktury Organizační struktury nadnárodních spol.

Rozpětí řízení Kontakt Specializace Komunikace

Dimenze organizační struktury a organizační rozhodování Stupeň formalizace Stupeň centralizace Stupeň složitosti (diferenciace)

Teorie Max Weber – byrokratický model Rensis Likert – behavioristický model Kontingenční mdel

Reorganizace Analýza současného stavu - vnější faktory Vnitřní faktory:  rozložení pravomocí  dělba práce  tvar organizační pyramidy  využití pracovníků  informační proces  mimořádné situace  sociální kompetence manažerů Reorganizace a podnikové klima  Rizika  Úspěšnost  Spoluúčast  Informace  Mluvčí  Výhody  Šance

Organizace při vstupu na zahraniční trhy Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Program Organizace

Pro vstup Lepší produkty Nižší ceny Vyšší zisk Více zákazníků Snížení závislosti na domácím trhu Vlastní zákazníci vyžadují služby domácí firmy i v zahraničí

Rizika Pochopení preferencí zahraničních zákazníků Konkurenceschopnost produktů Náklady na výrobkovou a komunikační adaptaci Zahraniční kultura podnikání Neočekávané výdaje, korupce Odlišné zákony, byrokracie, změna zákonů Technologické pirátství Cla a tarify Devalvace, problém cizí měny, zadluženost Revoluce, nepokoje, změna politické situace, nestabilita vlády

Způsob vstupu na trh Nepřímý vývoz Přímý vývoz Licence Společné podnikání Přímá investice

Strategie Produkt Propagace NezměněnýPřizpůsobenýNový NezměněnáPřímé rozšířeníAdaptace produktu PřizpůsobenáKomunikační adaptace Dvojí přizpůsobení

Cenová strategie Jednotné ceny Tržní ceny pro každou zemi Nákladové ceny pro každou zemi

Prostor pro vaše otázky ?

Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na Nebo stránky zaměstnanců © Radka Johnová, 2014