1 Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Produkt (výrobek,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Publicita v hotelnictví.
Advertisements

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluDefinice.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Souřadnicová síť, určování zeměpisné polohy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zmeškalová Název šablonyVY_32_INOVACE UCE Název DUMuUCE S Stupeň a typ.
Ing. Veronika Dostálková MBA POTŘEBY – ZÁKLAD CELÉ EKONOMIKY Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Styly řízení v hotelnictví Ročník / obor studia:IV.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Ing. Veronika Dostálková MBA TRŽNÍ MECHANISMUS Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Služby I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Provozovny společného stravování
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Název prezentace (DUMu)
Ing. Lenka Bombera Piskačová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název vzdělávacího materiálu
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Mezinárodní hotelnictví
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Povinnosti provozovatele střešních instalací při dodávkách přímým vedením
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Základy ekonomie TNH 1 – 1. seminář
Ekonomika– národní hospodářství
SOFTWARE OSOBNÍHO POČÍTAČE
Vítejte na Marketingu.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Digitální učební materiál
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Název školy Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Rozmnožování organismů
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Transkript prezentace:

1 Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Produkt (výrobek, služba) Ročník / obor studia: IV. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval:Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do – SŠHGS) Ověřeno : I. a II. pololetí šk. r. 2012/2013 DUM 564 Klíčová slova: Produkt, výrobek, služba, obal, značka. Anotace: Odborná prezentace pro výuku tématu produkt, výrobek, služba, s využitím praktických cvičení.

Produkt (výrobek, služba)

3 Co je to výrobek – produkt? Marketingová definice produktu zní: Produkt je: –Jakýkoliv hmotný statek, –Služba, –Myšlenka, která se stává předmětem směny na trhu a je určena k uspokojení lidské potřeby či přání. Produkt resp. služba, představuje soustavu hodnot uspokojujících potřeby zákazníků.

4 Fyzické atributy Balení Záruka Jméno značky Servis Použití Co je produkt? = Suma prospěchu a přívlastků značky

5 Výrobek Výrobky dělíme do 2 hlavních skupin Členění závisí na tom, jaká zákazník jej kupuje –Výrobky určené pro konečnou spotřebu zákazníka nazýváme – spotřební zboží –Výrobky určené pro další použití v některé organizaci nazýváme – kapitálové statky

6 Značka výrobku Značkou rozumíme identifikaci zboží určitého výrobce za pomoci: jména, symbolu, čísla, tvaru, či jejich kombinace.

7 Druhy značek výrobku Kmenová značka – firma jednou značkou pokrývá mnoho výrobků – reklama je zaměřena na všechny výrobky. (Adidas, Philips, Panasonic, apod.) Individuální značka –Každý výrobek má vlastní individuální značku. Procter &Gambel (Cif, jar, Palmex) apod. Značka výrobce –Výrobek se v obchodě prodává pod značkou výrobce. (Olma, Vodňanské kuře) Značka obchodu – privátní –Výrobek se v obchodě prodává pod značkou maloobchodu. (Clever – Billa, K – Kaufland, Tesco apod.)

8 Příklad k procvičení: U následujících druhů značek určete, zda se jedná o značku: kmenovou, výrobně, privátní či individuální: Billa - Clever Olma Panasonic Palmex Vodňanské kuře

9 Příklad k procvičení – řešení: Kmenová značkaIndivi. značka Privátní značka Billa - Clever Panasonic Vodňanské kuře OlmaPalmex Značka výrobce

10 Ochranná známka Rozumíme jakékoliv označení, které je způsobilé odlišit výrobky či služby od jednoho subjektu. Podléhá registraci dle zákona č. 441/2003 Sb. O ochranných známkách. Zabezpečuje ochranu spotřebitele poskytováním záruky a určité jakosti zboží. Majitel ochranné známky může poskytnout právo jiným osobám vyrábět či prodávat výrobky pod OZ v podobě licence. Registrace probíhá na úrovni: –Národní registrace –Mezinárodní registrace –Unijní registrace Existuje celkem 45 tříd výrobků a služeb s ochrannou známkou. Doba platnosti po registraci je 10 let.

11 Obal výrobku Obalem výrobku rozumíme: Samotný fyzický obal, Etiketu. –Obal je prostředek nebo soubor prostředků chránících výrobky před škodou, kterou by mohly utrpět nebo způsobit, –umožňuje manipulaci se zbožím a usnadňuje jeho odbyt a spotřebu. –Obal lze charakterizovat jako nevyhnutelnou a neodmyslitelnou součást jakostního výrobku. Obal plní tři základní funkce: ochrannou, manipulační komerční (prodejní)

12 Služba Služba je složitý produkt, obsahující soubor hmotných a nehmotných prvků. Produktem může být myšlenka, služba nebo zboží či jejich kombinace.

13 Prvky služeb služba obsahuje 3 prvky: materiální prvky, –Jsou to hmotné složky služby, které službu doplňují nebo umožňují její poskytnutí. smyslové požitky, –Požitky, které vnímáme našimi smyly – zvuk, ticho, vůně, apod.  psychologické výhody nabídky.

14 Pojetí služby Většina služeb se v nabídce jednotlivých organizací nevyskytuje samostatně. Nabídku služeb většiny organizací lze rozdělit na: základní produkt, – je hlavní příčinnou koupě služby doplňkový produkt. –je nabízen v rámci nabídky základní služby, které přidává určitou hodnotu

15 Koncepce služby Koncepce nabízené služby musí definovat výhody, které organizaci odlišují od konkurence. Koncepci můžeme rozdělit do několika úrovní:  základní či obecný produkt,  představuje základní službu, např. poskytnutí lůžka v hotelovém pokoji  očekávaný produkt,  skládá se ze základní služby a dalších podmínek, které zákazník očekává s poskytnutím základní služby  rozšířený produkt,  tento produkt nese podobu základní služby, která se odlišuje přidáním určité hodnoty, například spolehlivost, odpovědnost  potencionální produkt.  zahrnuje všechny možné přidané vlastnosti a změny produktu, které přinesou kupujícímu další užitek.

16 Příklad k procvičení: Společnost Acer nabízí široký sortiment notebooků a služeb spojených s jejich užíváním. Představte si situaci, že chcete využít nabídky a zakoupit si notebook této společnosti. Rozeberte jednotlivé úrovně produktu – notebooku dle Vašeho očekávání?

17 Příklad k procvičení – řešení: Například: Základní produkt – Notebook umožňující uchování dat, práce s daty pomocí základních softwarů, apod. očekávaný produkt – samotný notebook, značkový produkt, možnost rozšíření služeb záruky, apod. rozšířený produkt – možnost instalace dalších komponentů, software pro využití dalších služeb, možnost osobního prodeje s odbornou instalací, apod. potencionální produkt – využití notebooku pro náročné uživatele – firmy, počítačové experty.

18 Kontrolní otázky: 1.Jak můžeme chápat produkt? 2.Do jakých skupin členíme výrobek? 3.Jaké druhy značek rozeznáváme? 4.Co je podstatou ochranné známky? 5.Jakou funkci plní obal? 6.Jaké prvky obsahuje služba? 7.Jaké úrovně služeb rozeznáváme?

19 Použitá literatura MOUDRÝ, Marek a Eva KARÁSKOVÁ. Marketing: základy marketingu. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2008, 3 sv. ISBN KYNCLOVÁ, Jaroslava a Eva KARÁSKOVÁ. Marketing a management: pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2009, 152 s. ISBN VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně [online]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 232 s. [cit ]. ISBN