Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ větné členy Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Věty vedlejší příslovečné úvod
Advertisements

Digitální učební materiál
Druhy přísudku Skladba věty.
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Procvičujeme větné členy 2
Určování větných členů - procvičování
Digitální učební materiál
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
JAZYKOVÉ ROZBORY (+ PRACOVNÍ LIST)
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
16.1 Rozvíjející větné členy
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
Postup při určování větných členů
Grafické znázornění věty jednoduché
Urči větné členy Najednou mu malé kolo prudce spadlo na zem. Na zemi ležel zmačkaný obal od sušenek. Odpoledne výprava turistů vystoupila na vrchol hory.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
PŘÍSUDEK Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-28
Větné členy PŘÍSUDEK.
Komplexní jazykový rozbor
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
holé, rozvité, několikanásobné
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Věta jednoduchá a souvětí Název sady: Český jazyk 6. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ vedlejší věta podmětná Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
 Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ druhy přívlastku Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ grafické znázornění věty jednoduché Název sady: Český jazyk.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
OB 21 – CJL VĚTNÉ ČLENY - PODMĚT A PŘÍSUDEK. PODMĚT ● Je základním větným členem ● Ptáme se na něj kdo? Co? ● Nejčastěji bývá vyjádřen podstatným jménem,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ příslovečné určení 1 Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Věta a výpověď Tematická oblast:Česky jazyk a literatura pro 3. ročník oboru.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ podmět a přísudek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
Mgr. Kateřina Karbulová, 2012 Tvorba VY_32_INOVACE_KARBULOVA.CEJJAZ.02.
Rozbor věty jednoduché Mgr. Jablečníková J. – ZŠ Horní Slavkov číslo šablony III/2 VY_32_INOVACE_84_ROZBOR VĚTY JEDNODUCHÉ.
Vy_32_INOVACE_79_Přísudek 7.třída
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Grafický rozbor vět Postup.
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
AUTOR: Kateřina Křížová
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
VY_32_Inovace_6.3.2 shoda přísudku s několikanásobným podmětem
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJ8_02
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
Spojky.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Druhy přísudku Skladba věty.
Větné členy VY_32_Inovace_20SJ - 1
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ větné členy Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Prezentace slouží k zopakování a procvičení větných členů a také jejich grafického znázornění. Obsahuje animace.

Z ÁKLADNÍ SKLADEBNÍ DVOJICE Maminka mi upekla koláč. Pavel se stal starostou našeho města. Město bylo plné turistů. Zůstaneš tu s námi? Sliby chyby. Mohl bys mi přinést úkoly? Iva a Jana prodávají v zelenině. Její oči byly modré jako pomněnky. Začnete se konečně učit? Přestaň mi už konečně lhát! Můj sen se stal skutečností. Vyhledej podmět a přísudek a urči druh přísudku. slovesný složený jmenný se sponou jmenný slovesný slovesný složený jmenný se sponou (VY) slovesný (TY) jmenný se sponou (TY)

V YHLEDEJ PŘÍVLASTKY A ROZLIŠ SHODNÉ A NESHODNÉ. Kapitán lodi chtěl přistát v nějakém přístavu na pobřeží Mexického zálivu. Rybáři z Tuniska vstoupili do protestní stávky. Vojenského cvičení se zúčastnili i vojáci z Francie. Na zimní dovolenou s námi pojede i kamarádka naší Moniky. Bojím se o psa našeho souseda. Dostala jsi už dopis od Kláry? PKN PKS PKN PKS PKN

V YHLEDEJ PŘÍSLOVEČNÁ URČENÍ. Včera jsme se dobře pobavili. Velmi se mi u vás líbilo. Dveře byly zamčeny klíčem. Podávala mu ruku na usmíření. Celý den pršelo. Pro pravdu se lidé nejvíc zlobí. Navzdory jejich varování tam šel. Okolo hájovny rostlo množství fialek. Říkal mu to šeptem. Stál tam dlouho nehnutě. Pro lítost nemohl ani promluvit. Za pěkného počasí jsme chodili ven. PUČ PUZ PUmíry PUM PUČ PUM PUmíry PUZ PUúč. PUpříč. PUpříp. PUpodm.

U RČI, JAKÝM SLOVNÍM DRUHEM JE SLOVO OSLAVA V NÁSLEDUJÍCÍCH VĚTÁCH. Oslava proběhla důstojně. Uspořádali jsme oslavu. Na oslavě se recitovaly básně. V rámci oslav navštívíme muzeum. Byla to oslava jak se patří. podmět předmět příslovečné určení místa přívlastek – PKN přísudek

U RČI VŠECHNY VĚTNÉ ČLENY A GRAFICKY JE ZNÁZORNI. U nedalekého potoka už rozkvetly žluté blatouchy. rozkvetlyblatouchy u potokaužžluté nedalekého POPŘ PUM PUČ PKS

U RČI VŠECHNY VĚTNÉ ČLENY A GRAFICKY JE ZNÁZORNI. V neděli jsem pomáhal rodičům doma i na zahradě. já jsem pomáhal v nedělirodičůmdomana zahradě PO PŘ PUČ PT3 PUM

U RČI VŠECHNY VĚTNÉ ČLENY A GRAFICKY JE ZNÁZORNI. Honza měl pak příležitost promluvit si s ním mezi čtyřma očima. Honza měl pak příležitost promluvit si s nímmezi očima čtyřma POPŘ PUČ PT4 PKN PT7PUZ PKS

Z DROJ : STYBLÍK, Vlastimil a kol. Český jazyk pro 8. ročník ZŠ. Praha: SPN, 2005, ISBN STYBLÍK, Vlastimil; ČECHOVÁ, Marie. Mluvnická a slohová cvičení k stručné mluvnici české. Praha: Fortuna, 1999, ISBN /2-99. ilustrace klipart